موشک‌هایی

چه نوع موشک‌هایی پایگاه آمریکایی‌ها در عراق را مورد هدف قرار داد؟

حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی در عراق به تیتر یک بسیاری از خبرگزاری‌های معتبر دنیا تبدیل شد و البته گمانی زنی‌های متفاوتی را نیز به همراه داشت. اما سوال بسیاری از مردم کشورمان و همچنین رسانه‌های دنیا این بود که ایران با چه نوع موشک‌هایی پایگاه آمریکایی‌ها در عراق را مورد هدف قرار داد؟

گمانه زنی‌های مختلفی پیرامون موشک‌های پرتاب شده وجود دارد که در ادامه به بررسی این مصاحبه‌ها می‌پردازیم. امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مصاحبه‌ای اعلام کرد که موشک‌های پرتابی از نوع موشک‌های بومی ایرانی بوده و نوع این موشک‌ها از نوع کوتاه برد است.

طبق اطلاعات به دست آمده از موشک‌های پرتابی می‌توان گفت که این نوع موشک‌ها با نام فاتح تولید شده و از نوع زمین به زمین و با برد کوتاه بوده است. برد این موشک‌ها به 300 کیلومتر می‌رسد و وزنی در حدود 3300 کیلوگرم دارند و وزن سرهای جنگی این موشک‌ها حدود 450 کیلوگرم است.

از دیگر اطلاعات قابل ذکر در رابطه با این موشک‌ها، طول حدود 9 متری آن‌هاست که با قطر 61 سانتی متری از نوع سوخت جامد برای پیشروی استفاده می‌کنند. خانواده موشک‌های فاتح از نوع موشک‌های بالستیک بوده و دارای نقطه زن‌های بسیار دقیقی هستند و به نیروهای نظامی این قدرت را می‌دهد که با مشخص کردن نقاط بسیار دقیق، از شلیک‌های با برخورد اشتباه جلوگیری کنند.

پایگاه آمریکایی عین الاسد که به معنای چشم شیر بوده و به مرکز فرماندهی آمریکا برای مدیریت پایگاه‌های منطقه‌ای این کشور مشهور است، توسط موشک‌های سپاه مورد هدف قرار داده شد که طبق اطلاعات منتشر شده از خبرگزاری‌های داخلی و خارجی بیش از 10 موشک با موفقیت به این پایگاه برخورد کرده است.

به گفته جَک دِتسِچ، خبرنگار المانیتور، این پایگاه همان پایگاهی است که ترامپ برای مدیریت و مانیتورینگ ایران از آن استفاده می‌کرده و در برخوردهای احتمالی، میزبان هواپیماهای جنگی آمریکا می‌توانست باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH