اولین تاکسی هوایی بدون خلبان دنیا به پرواز درآمد

پهپاد مولتی‌روتور Autonomous Aerial Vehicle یا AAV شرکت Ehang با قابلیت حمل افراد، اولین بار در نمایشگاه CES 2016 به نمایش گذاشته شد. حالا این شرکت در رویداد امسال CES 2020، اولین تاکسی هوایی خودران دومسافره خود را معرفی کرده است.

تاکسی هوایی برقی نمایش‌داده‌ شده در CES 2016، برای حمل یک فرد پیاده از بالای ترافیک زمینی سنگین طراحی شده بود. Ehang اواخر همان سال اعلام کرد که ۱۴۸ پهپاد خودران شرکت، تحت تست‌های پرواز در آمریکا قرار خواهند گرفت. در سال 2018 هم نشان داده شد که این پهپادها مسافرانی را از محوطه شرکت بلند می‌کنند.

در نوامبر 2019، یک جفت AAV دومسافره، به‌طور همزمان در شهر گوانگ‌ژو چین پرواز کردند و ماه گذشته نیز اعلام شد که Ehang شرکت Heli Chuangxin Real Estate بر روی یک پروژه جابه‌جایی هوایی شهری همکاری خواهند کرد.

حالا تاکسی هوایی دومسافره Ehang 216 در آستانه نمایشگاه 2020 North Carolina Transportation Summit که این هفته برگزار می‌شود، در آسمان کارولینای شمالی به پرواز درآمده است. البته این تاکسی هیچ مسافری را با خود حمل نمی‌کرد.

اما این اولین باری است که تاکسی هوایی مذکور تاییدیه پرواز از اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) را دریافت کرده است و مرحله بعدی دریافت گواهینامه FAA برای پرواز با مسافر خواهد بود.

مسئول راه‌وترابری کارولینای شمالی گفته است: پرواز در کارولینای شمالی، حدود صد سال پیش شروع شده است؛ بنابراین خیلی مهم است که پرواز این تاکسی هوایی پیشرفته در این ایالت اتفاق می‌افتد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH