گوشی تاشو بعدی سامسونگ با نام گلکسی زد فلیپ معرفی خواهد شد

ظاهرا سامسونگ هفته گذشته در یک جلسه خصوصی در نمایشگاه CES 2020 تایید کرده بود که نام دومین گوشی تاشو شرکت، گلکسی بلوم (Bloom) خواهد بود. اما امروز صبح، Ice Universe، افشاگر معروف حوزه تکنولوژی، توییتی را منتشر کرده که این موضوع را رد می‌کند.

او در توییت خود گفته است که دستگاه تاشو بعدی سامسونگ، گلکسی زد فلیپ (Z Flip) نام خواهد داشت و در تاریخ یازدهم فوریه در رویداد آنپک شرکت به‌همراه سری گلکسی S20 معرفی خواهد شد. در ابتدا به نظر می‌رسید که سامسونگ شاید از انتخاب نام گلکسی بلوم منظوری داشته است؛ با توجه به اینکه قبلا گفته بود دستگاه تاشو بعدی شرکت، زنانی را که در دهه بیست زندگی‌شان هستند، هدف قرار خواهد داد. اما حالا به نظر می‌رسد که نام جدید آن گلکسی زد فلیپ، منطقی‌تر از گلکسی بلوم باشد.

گلکسی زد فلیپ مجهز به اسنپ‌دراگون 855 و دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی خواهد بود

گلکسی زد فلیپ قرار است حول محور افقی خم شود و موقع باز شدن تبدیل به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی گردد. همچنین گفته می‌شود که دستگاه مجهز به چیپست اسنپ‌دراگون 855 و یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی خواهد بود. شما ممکن است از خودتان بپرسید که چه اتفاقی برای مشخصات پرچمداری که در ابتدا به این هندست نسبت داده می‌شد، افتاده است؟ باید بگوییم که آن مشخصات مربوط به گلکسی فولد 2 می‌شدند. در واقع، دنباله واقعی گلکسی فولد اصلی، گلکسی فولد 2 خواهد بود و نه گلکسی زد فلیپ. انتظار می‌رود که گلکسی فولد 2 مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 865 و یک نمایشگر شیشه‌ای فوق‌نازک باشد.

البته استفاده از مشخصات کمی پایین‌تر برای گلکسی زد فلیپ، یک نتیجه خوب برای آن خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود که قیمت دستگاه بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ دلار باشد که در مقایسه با برچسب قیمت ۱۵۰۰ دلاری موتورولا ریزر جدید بسیار پایین است. سامسونگ در واقع تصمیم دارد که برای مدل بعدی گلکسی فولد، از همان فرم فکتور بزرگتر گوشی به تبلت استفاده کند. دی جی کُه، مدیر اجرایی سامسونگ، اخیرا گفته بود که شرکت بین ۴۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دستگاه گلکسی فولد از زمان عرضه آن در اواخر ماه سپتامبر به فروش رسانده است. سامسونگ با فروش این دستگاه با قیمتی نزدیک به ۲۰۰۰ دلار توانسته است درآمدی حدود ۱ میلیارد دلار کسب کند. بنابراین منطقی به نظر نمی‌رسد که شرکت، فرم فکتور گلکسی فولد را که این همه درآمد برایش در پی داشته است، به این‌زودی‌ها کنار بگذارد.

حتی گوشی تاشو هواوی میت X که فروش‌های محدودی در داخل چین دارد، طبق گفته شرکت چینی هر ماه ۱۰۰ هزار دستگاه می‌فروشد. هواوی از فروش این دستگاه در طول دو ماه، نزدیک به نیم میلیارد دلار درآمده داشته است. ضمن اینکه شرکت احتمالا ماه آینده نسخه به‌روز شده آن یعنی میت Xs را نیز رونمایی خواهد کرد. گفته می‌شود که نسخه‌به‌روزشده مجهز به چیپست کایرین 5G 990 و سرویس‌های موبایلی جدید هواوی خواهد بود. همانطور که احتمالا می‌دانید هواوی به‌خاطر ممنوعیت دسترسی به زنجیره تامین آمریکا، نمی‌تواند از سرویس‌های موبایلی گوگل بر روی گوشی‌های خود استفاده کند. البته نبود اپلیکیشن‌های اصلی گوگل مانند جیمیل، سرچ، پلی استور، مپس و… مشکلی در داخل خود چین که اکثر این اپلیکیشن‌ها ممنوع هستند، ایجاد نمی‌کند، اما مسلما فروش‌های بین‌المللی دستگاه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هواوی می‌خواهد با به‌کارگیری سرویس‌های موبایلی خودش بر روی میت Xs، گوشی تاشوی خود را در سطح جهانی به فروش برساند.

بنابراین به‌طور خلاصه باید بگوییم که دستگاه تاشویی که ماه آینده توسط سامسونگ معرفی خواهد شد نه گلکسی فولد 2 بلکه گلکسی زد فلیپ خواهد بود. سامسونگ شاید گلکسی فولد 2 را اواخر امسال رونمایی کند. هواوی هم گوشی تاشو بازنگری‌شده میت Xs را ماه آینده در کنگره جهانی موبایل معرفی خواهد کرد. در مورد موتورولا ریزر جدید هم ما همچنان منتظر تاریخ عرضه جدید آن هستیم.

2 در مورد “گوشی تاشو بعدی سامسونگ با نام گلکسی زد فلیپ معرفی خواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH