امسال 20 درصد گوشی‌های میان‌رده مجهز به فناوری 5G خواهند بود

انقلاب فناوری 5G،‌ به‌لطف توسعه این شبکه در چین، با سرعت هرچه تمام در حال رخ دادن است. موسسات تحقیقاتی چین گزارش داده‌اند که ۵ میلیون گوشی 5G در ماه دسامبر 2019 به فروش رفته‌اند و این تعداد همچنان در حال افزایش است.

براساس پیش‌بینی‌ها، به‌زودی بیش از ۲۰ درصد از گوشی‌های زیر ۳۰۰ دلار دارای فناوری 5G خواهند بود و در سال 2021 یک‌پنجم همه گوشی‌های هوشمند دنیا از این شبکه پشتیبانی خواهند کرد.

در حال حاضر، اکثر هندست‌های 5G، در چین قابل دسترس بوده و بسیاری از آن‌ها منحصر این بازار هستند. گوشی‌هایی مانند هواوی نوا 6، شیائومی  Mi 9 Pro، ویوو نکس 3، ویوو iQOO Pro و آنر V30 دارای نسخه‌های 5G بوده که بنا به دلایلی به‌سختی در خارج از چین قابل خرید هستند.

هواوی و آنر نمی‌توانند سرویس‌های گوگل را به بازارهایی که شبکه 5G دارند ارایه کنند. ویوو هم هنوز به‌طور رسمی در اروپا، خاورمیانه و آمریکا حضور ندارد. البته هندست‌های 5G دیگری مانند اوپو رنو ZTE Axon 10 Pro 5G ،5G گلکسی 5G S10 و حتی وان‌پلاس 7 پرو 5G در بازار وجود دارند که می‌توان همه آن‌ها را در انگلیس، آلمان، فنلاند، امارات متحده عربی و سایر کشورهایی که به شبکه 5G پیوسته‌اند، خریداری کرد.

انتظار می‌رود که بازار جهانی اسمارتفون در سال 2020 به‌اندازه ۰.۷ درصد رشد داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود که شرکت‌های مختلف بیش از ۱۵۰ میلیون دستگاه گوشی 5G در چین به فروش برسانند که بیشتر از میزان عرضه هندست‌های 4G خواهد بود. به‌لطف مدیاتک و چیپست ارزان‌قیمت 5G این شرکت یعنی Dimensity 800، انتظار می‌رود که حتی گوشی‌های با قیمت حدود ۲۰۰ دلار هم تا پایان سه ماهه چهارم 2020 مجهز به فناوری 5G شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH