شرکت مدیاتک از تراشه هلیو G70 برای گوشی‌های گیمینگ پایین‌رده پرده برداشت

کمپانی مدیاتک از یک تراشه گیم‌محور جدید برای گوشی‌های پایین‌رده (و احتمالا تعدادی از هندست‌های میان‌رده مقرون‌به‌صرفه‌تر) رونمایی کرد. تراشه هلیو G70 ساخت مدیاتک همانند تراشه هلیو G90 بر پایه فرآیند 12 نانومتری مشابه ساخته شده است؛ اما منابع محاسباتی آن در مقایسه با هلیو G90 تا حدودی ضعیف‌تر هستند.

این تراشه از 2 هسته کورتکس A75 با فرکانس 2 گیگاهرتز و 6 هسته کورتکس A55 میزبانی می‌کند. هلیو G90 نیز دارای پیکربندی مشابهی است؛ با این‌حال تراشه مذکور از هسته‌های جدیدتر کورتکس A76 بهره می‌گیرد. این هسته‌ها در سرعت‌های فرکانسی مشابه نسبت به انواع کورتکس A75 سریع‌تر هستند. تراشه جدید صرفا از حافظه‌های eMMC 5.1 پشتیبانی می‌کند. این پدیده بدان معناست که گوشی‌های مجهز به تراشه هلیو G70 فاقد حافظه‌های سریع UFS خواهند بود.

با بررسی واحد گرافیکی تراشه متوجه خواهیم شد که هلیو G70 مجهز به تراشه Mali-G52 2EEMC2 با فرکانس کاری 820 مگاهرتز است. حداکثر رزولوشن مجاز برای نمایشگر گوشی معادل 1080p بوده و بیشینه نسبت ابعاد قابل پشتیبانی برای صفحه‌نمایش نیز برابر با 21:9 است. فناوری CorePilot با کنترل فرکانس عملیاتی CPU و GPU، دستیابی به عملکردی پایدار حتی هنگام اجرای طولانی‌مدت بازی‌ها را تضمین خواهد کرد. مشخصه Voice on Wakeup نیز امکان فعال‌سازی دستیارهای صوتی با کمترین میزان مصرف انرژی را فراهم می‌کند.

پردازنده سیگنال تصویری (ISP) به‌کارگیری شده در تراشه هلیو G70 از یک دوربین منفرد 48 مگاپیکسلی (با فناوری Quad Bayer) یا 2 دوربین 16 مگاپیکسلی (دوربین دوم بسته به سلیقه تولیدکننده می‌تواند از نوع فوق‌عریض، تله‌فوتو، ماکرو یا هر نمونه دیگری باشد) پشتیبانی می‌کند. محاسبات مربوط به نگاشت عمق به‌صورت سخت‌افزاری انجام می‌شوند و موتور NeuroPilot نیز مسئولیت پردازش امور مرتبط با هوش مصنوعی (نظیر تشخیص صحنه و سوژه یا بهبود کیفی حالت بوکه) را بر عهده دارد.

محدودیت ظرفیت حافظه‌داخلی و ضبط ویدیویی با فرمت 1080p و نرخ 60 فریم‌برثانیه از جمله محدودیت‌های احتمالی برای به‌کارگیری تراشه هلیو G70 در مدل‌های میان‌رده محسوب می‌شوند. با این‌حال وجود امکاناتی نظیر تثبیت‌کننده الکترونیکی تصاویر (EIS) و تصحیح‌کننده عملکرد شاتر در نوع خود جالب‌توجه است. مودم مورد استفاده در این تراشه از فناوری dual 4G VoLTE و سرعت دانلود 300 مگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. اتصال وای‌فای 5 (802.11ac) و بلوتوث 5.0 سایر درگاه‌های ارتباطی تراشه را تشکیل می‌دهند.

رسانه‌های چینی ادعا می‌کنند که تراشه هلیو G70 ساخت مدیاتک در گوشی‌هایی با محدوده قیمتی 1000 یوانی (حدودا 145 دلار/ 130 یورو) مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH