اطلاعات تکمیلی در رابطه با سنسور دوربین گلکسی S20 سامسونگ

Ice Universe، افشاگر معروف محصولات دیجیتال با انتشار یک مطلب در صفحه توییتر خود، اطلاعات جدیدی را در رابطه با سنسورهای دوربین اسمارتفون‌های سری سامسونگ گلکسی S20 منتشر کرده است. این اطلاعات نشان می‌دهند که مجموعه دوربین پرچمداران جدید سری گلکسی S از سنسور‌های شرکت سامسونگ و سونی بهره خواهند برد.

ابتدا از تلفن گلکسی S20 الترا شروع می‌کنیم؛ دوربین اصلی این تلفن به سنسور S5KHM1 مجهز می‌شود. این سنسور 108 مگاپیکسلی، نسخه سفارشی سنسوری بوده که در اسمارتفون شیائومی می نوت 10 مورد استفاده قرار گرفته است.

هم‌چنین، دوربین التراواید برترین عضو خانواده گلکسی S20 با نام S5KGH1 در این دستگاه تعبیه خواهد شد. سنسور مذکور، همان سنسور ISOCELL Slim با کیفیت 44 مگاپیکسل و اندازه 1/2.65 اینچ به همراه پیکسل‌های 0.7 میکرومتری است که کره‌ای‌ها آن را در بدنه گلکسی S20 الترا تعبیه خواهند کرد. سامسونگ در این سنسور از فناوری Tetra Cell Filter استفاده کرده که همان فناوری Quad Bayer موجود در سنسور‌های امروزی است.

دوربین تله‌فوتو هندست جدید سامسونگ از سنسور IMX586 ساخت شرکت سونی بهره می‌برد که با کیفیت 48 مگاپیکسل و فناوری Quad Bayer به همراه پیکسل‌های 0.8 میکرومتر در این تلفن تعبیه می‌شود. سنسور فوق با ابعاد 1.2 اینچ ساخته شده است.

به گوشی سامسونگ گلکسی S20 پلاس می‌رسیم؛ چند روز پیش نیز اطلاعاتی توسط یک افشاگر با نام Max Winebach درباره دوربین این تلفن منتشر شده بود که نشان می‌داد دوربین گلکسی S20 پلاس همانند نسخه استاندارد تلفن فوق خواهد بود. البته، نسخه پلاس دارای یک سنسور اضافی از نوع ToF سه‌بعدی خواهد بود که این سنسور با نام IMX516 ساخت شرکت سونی است. لازم به ذکر بوده که دوربین ToF نسخه الترا از سنسور جدید IMX518 استفاده خواهد کرد.

در بخش دوربین اصلی گلکسی S20 پلاس یک سنسور IMX555 حضور دارد. یک سنسور 12 مگاپیکسل با پیکسل‌های بزرگ 1.8 میکرومتری نیز در پنل پشتی این تلفن تعبیه شده است که به فناوری ترکیب پیکسل‌ها مجهز نیست. یک سنسور با نام S5KGW2 نیز برای دوربین تله‌فوتو مورد استفاده قرار می‌گیرد که جزییاتی درباره آن منتشر نشده است. البته، ما حدس می‌زنیم که سنسور مذکور با سنسور 64 مگاپیکسلی ISOCELL GW1 مرتبط باشد.

دوربین الترا‌واید این گوشی از سنسور S5K2LA با رزولوشن 12 مگاپیکسل بهره خواهد برد. باز هم در این رابطه هیچ اطلاعات دقیقی وجود ندارد، اما خانواده سنسور‌های S5K2L می‌توانند در محدوده اندازه پیکسل بین 1.25 میکرومتر تا 1.4 میکرومتر در مدل‌های مختلف تلفن‌های گلکسی S20 مورد استفاده قرار گیرند.

دوربین سلفی هر سه مدل اسمارتفون‌های جدید گلکسی S20 به سنسور IMX374 سونی مجهز خواهند شد. این سنسور دارای کیفیت 10 مگاپیکسلی بوده و پیکسل‌های 1.22 میکرومتری در آن وجود دارند. هم‌چنین، قابلیت مفید Dual Pixel AF نیز در این سنسور تعبیه شده است. در آخر باید بگوییم که این سنسور همان ماژول مورد استفاده در اسمارتفون‌های گلکسی S10 و نوت 10 است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH