اسمارت‌فون آنر V30 پرو در رتبه‌بندی دوربین وب‌سایت DxOMark مقام دوم را کسب کرد

در حال حاضر رتبه‌های اول تا سوم بهترین دوربین‌های اسمارت‌فونی در وب‌سایت DxOMark متعلق به هندست‌های هواوی است؛ چرا که آنر V30 پرو با کسب امتیاز ترکیبی 122 موفق به کسب رتبه دوم در زمینه عملکرد کلی دوربین شد. بدین‌ترتیب کارآیی دوربین هندست مذکور بر پرچم‌دار میت 30 پرو نیز سایه انداخته است. دوربین آنر V30 پرو موفق به کسب امتیاز چشمگیر 133 در زمینه عکاسی و امتیاز درخشان 100 در مقوله ضبط ویدیو شده است.

با بررسی مجدد سخت‌افزار دوربین متوجه خواهیم شد که آنر V30 پرو از یک حسگر 40 مگاپیکسلی IMX600 ساخت سونی به‌عنوان دوربین اصلی بهره می‌گیرد. این دوربین مجهز به یک حسگر Quad Bayer RYYB با قابلیت Dual OIS است. این حسگر مشابه انواع به‌کارگیری شده در پرچم‌داران پیشرفته سری P و میت هواوی است. همچنین یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض با گشودگی دیافراگم f/2.2 و یک دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با اندازه 1/4 اینچ و بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری سایر مولفه‌های ماژول دوربین پشتی دستگاه را تشکیل می‌دهند.

آنر V30 پرو با بهره‌گیری از این سلاح‌های سه‌گانه موفق به ثبت تصاویری بسیار باکیفیت در سناریوهای مختلف شده است. وب‌سایت DxOMark از عملکرد فوق‌العاده دوربین در فضاهای کم‌نور، بالا بودن سطح جزئیات و نویز پایین به‌عنوان نقاط قوت دوربین آنر V30 پرو یاد می‌کند. قابلیت‌های بزرگنمایی همراه با توانایی فوق‌العاده حفظ جزئیات یکی دیگر از نقاط قوت دوربین این هندست به‌شمار می‌رود. تنها نکته منفی این است که در زمینه فوکوس خودکار، دوربین گوشی بعضا ناموفق عمل می‌کند.

جدول امتیازات آنر V30 پرو در وب‌سایت DxOMark

از منظر ضبط ویدیو نیز وجود برخی مشکلات در زمینه فوکوس خودکار و شیب لنز موجب کاهش امتیاز دوربین در این حوزه شد. با این‌حال ویدیوهای ضبط شده توسط آنر V30 پرو کماکان از کیفیتی چشم‌نواز برخوردار هستند. کیفیت پردازش رنگ‌ها، تثبیت‌کنندگی ویدیو و نورپردازی مناسب روی سوژه‌ها با برترین اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار بازار برابری می‌کنند. ‌

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH