اپل ممکن است مجبور به حذف پورت لایتنینگ از روی دستگاه‌های خود شود

اتحادیه اروپا اخیرا پیشنهادهایی را برای استفاده از یک کانکتور استاندارد برای کابل‌های شارژ گوشی‌های هوشمند در همه کشورهای این قاره ارایه کرده است. اگر این پیشنهادها موردتایید قرار بگیرند، اپل احتمالا مجبور به کنار گذاشتن پورت لایتنینگ اختصاصی خود خواهد بود.

اینکه این اقدام اتحادیه اروپا خوب است یا نه، بحث دیگری است؛ اما کوپرتینویی‌ها امروز به آن جواب داده‌اند و به نظر می‌رسد که چندان از ایده اروپایی‌ها راضی نیستند.

اپل همچنان می‌خواهد از پورت لایتنینگ استفاده کند

اپل در بیانیه امروز خود گفته است که از ابداع و نوآوری حمایت می‌کند و عمیقا به تجربه مشتری اهمیت می‌دهد، اما اجبار به استفاده از یک کانکتور استاندارد را یک ابداع خفه‌کننده می‌داند.

اپل همچنین معتقد است که تصویب چنین قانونی زندگی میلیون‌ها مشتری را در اروپا مختل خواهد کرد. این کار، به‌نوبه‌خود، حجم بزرگی از زباله‌های الکترونیکی تولید خواهد کرد (بیش از یک میلیارد دستگاه با پورت لایتنینگ عرضه شده‌) و به‌خاطر پیامدهای مالی‌ که می‌تواند بر روی کشورهای اروپایی داشته باشد ممکن است به کل اقتصاد منطقه آسیب برساند.

اپل همچنین گفته است که این اقدام در حال‌حاضر کاملا غیرضروری است، چراکه صنعت گوشی‌های هوشمند هم‌اکنون در حال حرکت به سمت یک راهکار استانداردشده در قالب USB-C است. اپل گرچه در حال‌حاضر از این کانکتور بر روی تبلت‌های آی‌پد پرو و چندین شارژر خود استفاده می‌کند، اما به نظر نمی‌رسد که به این‌زودی‌ها برنامه‌ای برای عرضه یک آیفون USB-C داشته باشد.

در عوض، احتمال زیادی وجود دارد که اپل کانکتور فیزیکی را کاملا کنار بگذارد. شایعات حکایت از آن دارند که آیفون 13 پرو مکس سال 2021 هیچ پورتی نخواهد داشت. این کار، مشتریان را مجبور به خرید شارژرهای بی‌سیم به جای نمونه‌های سیمی خواهد کرد.

اتحادیه اروپا می‌خواهد نتایج یک مطالعه بر روی این موضوع را ماه آینده منتشر کند و سپس تصمیم خواهد گرفت که چه روشی در پیش بگیرد. اپل امیدوار است که اتحادیه اروپا به‌دنبال راهکاری باشد که امکان نوآوری در صنعت گوشی‌های هوشمند را محدود نکند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH