فروش تلفن همراه در سال 2019

نگاهی به آمار فروش تلفن همراه در سال 2019؛ صدرنشینی سامسونگ و صعود هواوی به رتبه دوم

گزارشات جدید فروش تلفن همراه در سال 2019 نشان می‌دهند که شرکت چینی هواوی با فروش اسمارتفون‌هایش در سراسر جهان رتبه دوم لیست محبوب‌ترین سازنده تلفن همراه در جهان را به خود اختصاص داده است. هواوی در نبردی نزدیک با اپل موفق شد که این شرکت آمریکایی را خاک کرده و رتبه دوم را از آن خود کند. گزارشات وب‌سایت Counterpoint نشان می‌دهند که اپل کم‌تر از 200 میلیون واحد فروش را برای بخش تلفن‌های هوشمند خود به ارمغان آورده و هواوی موفق شد تا بیش از 200 میلیون (حدود 240 میلیون) واحد از اسمارتفون‌هایش را در سراسر کره خاکی به فروش برساند.

تحلیلگران Counterpoint معتقدند که تغییرات استراتژیک برخی از شرکت‌ها در سال 2019 منجر به موفقیت آن‌ها شده است. مانند شرکت سامسونگ و اسمارتفون‌های سری گلکسی A و یا هندست آیفون 11 با قیمتی نسبتا ارزان که مشتریان زیادی را به سمت اپل روانه کرد. فروش خوب مدل‌های غیر پرو (معمولی) اسمارتفون‌های اپل باعث شد که این شرکت در رتبه اول لیست برترین فروشنده سه‌ماهه آخر 2019 قرار بگیرد. آمریکایی‌ها در این جدول با پیشی گرفتن از سامسونگ، سهم 18 درصدی خود از بازار فروش تلفن‌های هوشمند را به خود اختصاص دادند.

از دیگر موارد جالب در جدیدترین گزارش فروش تلفن همراه در سال 2019 می‌توان به قرار گرفتن برند ریل‌می (Realme) در جمع ده شرکت برتر تولیدکننده اسمارتفون‌ها اشاره کرد که رشد 483 درصدی فروش را تجربه کرده است. شیائومی هم در طول سال 2019 به عنوان برترین سازنده اسمارتفون در بازار هند حکومت می‌کرد.

اسمارتفون‌های 5G نیز تنها 1 درصد از فروش 1.486 میلیارد واحدی سهم داشتند، اما تحلیلگران Counterpoint بر این باورند که سهم تلفن‌های هوشمند 5G در سال 2020 به 18 درصد خواهد رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH