هواوی از لپ‌تاپ‌های میت‌بوک D جدید خود رونمایی کرد

شرکت هواوی عرضه 2 لپ‌تاپ جدید با اسامی میت‌بوک D 14 2020 و میت‌بوک D 15 2020 را در بازار بریتانیا آغاز نموده است. هواوی طی ماه نوامبر سال گذشته و در شهر شانگهای از این 2 لپ‌تاپ جدید رونمایی کرد. لذا اخبار امروز به زمان عرضه و قیمت‌گذاری این محصولات در بازار بریتانیا اشاره دارند. لپ‌تاپ‌های جدید بر خلاف ورژ‌ن‌های عرضه شده در چین صرفا با یک پیکره‌بندی در هر سایز و با رنگ‌آمیزی خاکستری در بریتانیا عرضه خواهند شد.

هواوی میت‌بوک D 14 2020

ابتدا به بررسی نمایشگر این 2 لپ‌تاپ می‌پردازیم. هر 2 محصول از یک پنل IPS با رزولوشن فول اچ‌دی (1080 در 1920 پیکسل) و نسبت ابعاد استاندارد 16:9 بهره می‌گیرند. میت‌بوک D 15 مجهز به یک پنل 15.6 اینچی است؛ در حالی‌که میت‌بوک D 14 از یک نمایشگر کوچک‌تر 14 اینچی برخوردار است. این 2 لپ‌تاپ به‌ترتیب دارای نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 87 و 84 درصدی هستند. طراحی لولای هر 2 مدل میت‌بوک D امکان بازگشایی 178 درجه‌ای آن‌ها را فراهم می‌کند.

هواوی میت‌بوک D 15 2020

ابعاد میت‌بوک D 14 معادل 322.5 در 214.8 در 15.9 میلی‌متر (با قطر 4.8 میلی‌متری نمایشگر) است و میت‌بوک D 15 نیز با ابعاد 357.8 در 229.9 در 16.9 میلی‌متری و نمایشگر 5.3 میلی‌متری روانه بازار می‌شود.

توان پردازشی این 2 لپ‌تاپ از طریق پردازنده موبایلی AMD Ryzen 5 3500U با لیتوگرافی 12 نانومتری و پردازنده گرافیکی یکپارچه AMD Radeon Vega 8 تامین می‌شود. همچنین کارآیی پیکره‌بندی جدید هواوی شارک فین 2.0 در زمینه خنک کردن سیستم نسبت به نسل‌های پیشین ارتقا یافته است. هر 2 دستگاه با 8 گیگابایت رم DDR4 دو کاناله و یک شارژر 65 واتی USB-C در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

هر 2 مدل میت‌بوک D دارای 3 درگاه USB-A با اندازه کامل شامل 2 درگاه USB 2.0 و 1 درگاه USB 3.0، جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون، 1 پورت HDMI و 1 پورت USB-C هستند.

این لپ‌تاپ‌ها مجهز به رابط کاربری OneHop جهت برقراری ارتباط با گوشی‌های برند هواوی و آنر هستند. با ضربه زدن روی برچسب NFC لپ‌تاپ، ارتباط میان گوشی و دستگاه بلافاصله برقرار شده و امکان انتقال سریع فایل‌ها، راه‌اندازی هات‌اسپات موبایل، کنترل گوشی هواوی و اشتراک‌گذاری محتوای ذخیره شده در کلیپ‌برد فراهم می‌شود.

رابط کاربری OneHop هواوی در کنار اسمارت‌فون میت 30 پرو

با این‌حال برخی مشخصات لپ‌تاپ‌های فوق کمی سردرگم‌کننده به‌نظر می‌رسند. مدل D 15 دارای 256 گیگابایت حافظه‌داخلی است؛ در حالی‌که مدل D 14 با 512 گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه می‌شود. همچنین ظرفیت باتری مدل 14 اینچی معادل 56 وات‌ساعت است که در مقایسه با باتری 42 وات‌ساعتی مدل 15 اینچی به‌مراتب قدرتمندتر خواهد بود. از آن‌جا که لپ‌تاپ‌های 14 اینچی بعضا به‌عنوان گجت‌هایی با قابلیت حمل‌پذیری فوق‌العاده قلمداد می‌شوند؛ لذا میت‌بوک D 14 احتمالا گزینه ارزشمندتری به‌شمار خواهد رفت.

بر اساس پیش‌بینی‌ها میت‌بوک D 14 احتمالا با برچسب قیمتی گران‌تری در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد؛ چرا که این محصول از باتری بزرگ‌تر و حافظه‌داخلی بیش‌تری برخوردار است. این مدل با برچسب قیمتی 649 پوندی عرضه می‌شود؛ در حالی‌که میت‌بوک D 15 با قیمت خرده‌فروشی 599 پوندی ارایه خواهد شد. هر 2 لپ‌تاپ مجهز به سیستم‌عامل ویندوز 10 بوده و در روز 21 فوریه روانه بازار می‌شوند. پیرامون عرضه احتمالی مدل‌های فوق در سایر بازارهای غربی هنوز هیچ‌گونه توضیحی ارایه نشده است.

مشتریانی که در حد فاصل روزهای 13 تا 20 فوریه نسبت به پیش‌سفارش یکی از مدل‌های جدید میت‌بوک D اقدام نمایند؛ یک جفت هدست سفیدرنگ هواوی فری‌بادز 3 را به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

6 در مورد “هواوی از لپ‌تاپ‌های میت‌بوک D جدید خود رونمایی کرد”

  1. امیرکیوان گوهری

    سلام حضور دوستان گرامی. دوستان همواره بایستی به خاطر داشته باشیم که ارزش هر برند در قیمتگذاری نهایی محصولات آن تاثیرگذار خواهد بود. هواوی یکی از 10 برند ارزشمند در جهان به شمار میرود؛ در حالیکه MSI دارای چنین موقعیتی نیست. بعلاوه کم نیستند کاربرانی که به دلیل علاقه قلبی یا تعصب روی یک برند، تولیدات آنرا به سایر برندها ترجیح میدهند. مثلا مکبوک های اپل با وجود امکانات سخت افزاری پایینتر و قیمتگذاری بالاتر نسبت به برخی رقبا کماکان طرفداران پروپا قرصی دارند. موفق باشید.

    1. میلاد خوش‌خلقت

      درود بر شما.
      لپ‌تاپ‌های MSI از بهترین گزینه‌ها برای گیمرها بوده‌اند و وب‌سایت‌های بسیاری آن را سفارش کرده‌اند و در همین سال 2020 نیز چنین است. این لپ‌تاپ‌ها همیشه دارای ویژگی‌های خیره‌‍کننده، و درخور سفارش کاربران نیز بوده‌اند و هستند.

      مک‌بوک‌های اپل از پایه از سخت‌افزارهای ارزنده و بادوامی بهره می‌برند، و به دور از آن، کسانی که با این لپ‌تاپ‌ها کار می‌کنند، از آنان برای همگام‌‍سازی هرچه بهتر با آ‌ی‌فون و آی‌پد بهره می‌برند — برخی هم از آنان برای توسعه اپلیکیشن‌های آی‌دیوایس‌ها بهره می‌برند، جدا از پشتیبانی ویژه اپل، و دوام و پایداری بالایی که محصولاتش دارند، و بهره‌گیری از نرم‌افزارهای ویژه خود در آنان.

      اپل هرگز با هواوی برابری ندارد. اپل در کارش دارای تجربه است، تاریخچه‌ای ارزنده دارد، اصول دارد، فرهنگ دارد، توانمندی بالا دارد، الهام‌بخش است، اعتماد جلب می‌کند. هواوی تنها از نوسان بازار بهره می‌برد. او نیز برند ارزنده‌ای است، ولی در برابر اپل، درخور شمار نیست.

      من کسی هستم که گوشی‌های اندرویدی هواوی را برای کسانی که دارای بودجه پایین هستند، پیشنهاد می‌دهم، ولی هر برندی در همه چیز خوب نیست.

      سپاس.

    1. با این تورم در ایران ارزش خرید ندارد ایهمه دلال تازه با دلار 4500 هم وارد کنند با دلار 10 هزار تومان با شما حساب میکنند

    2. ویژگی ممتازی ندارند در حد لپ تاب های 7تا 8 سال قبل هستند قیمت را به تومان حساب نکردم به نظر بنده ارزش خرید ندارند

    3. میلاد خوش‌خلقت

      درود بر شما.
      در برابر این دو محصول، لپ‌تاپ‌هایی با بهای کمتر ولی ویژگی‌های بیشتر در بازار هستند — پس پرداخت چنین بهایی برای چنین ویژگی‌هایی زیاد است.

      این ویژگی‌های یک لپ‌تاپ MSI GF63 9SC-614 با بهای ۶۸۹ دلار (۵۲۹ پوند) است:
      Intel Core i5-9300H 2.40 GHz (up to 4.1 GHz)
      RAM 8 GB DDR4 2400MHz
      Nvidia GeForce GTX 1650 4GB DDR5 Graphics
      Full HD IPS-level 15.6-Inch
      512GB SSD

      روی‌هم‌رفته لپ‌تاپ‌های بدی نیستند، ولی در رویارویی با هم‌رده‌های خود شانسی ندارند.
      اگر از هردوی آن‌ها تا ۲۵۰ پوند کاسته شود، شاید جای بازنگری داشته باشند.

      سپاس.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH