ویروس کرونا سونی

ادامه روند شیوع ویروس کرونا تاثیرات بسیار بدی بر سونی و تولید سنسور‌های دوربین دارد

شرکت سونی به سرمایه‌گذاران هشدار دارد که شیوع ویروس کرونا در چین می‌تواند تاثیر به سزایی در خرید و فروش سنسور‌های دوربین داشته باشد. این شرکت گفته است که در صورت ادامه روند شیوع این ویروس، تولید سنسور‌های تصویر و قطعات الکترونیکی تحت‌‌تاثیر موارد منفی بسیار بزرگتری قرار می‌گیرد.

طبق گزارش نشریه ژاپنی Nikkei، این هشدار توسط مدیر بخش مالی شرکت سونی، هیروکی توتوکی صادر شده و این شرکت به طور صریح اعلام کرده که شدیدا نگران شیوع ویروس کرونا است.

توتوکی درباره این مسئله گفت: “بسته به پیشرفت فرآیند شیوع این ویروس، ما نمی‌توانیم تاثیر منفی آن را بر زنجیره تولید و تامین فروش سنسور‌های دوربین و قطعات الکترونیکی انکار کنیم، زیرا این بخش بسیار آسیب‌پذیر بوده و به شدت تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد.” وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: “ما فعلا در این مرحله نمی‌توانیم ارزیابی درستی از چگونگی تامین محصولات و مواردی از این دست را داشته باشیم.”

علت عدم ارزیابی درست سونی از وضعیت فعلی این بوده که دولت چین برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تعطیلات سال نو چینی را تا پایان هفته جاری تمدید کرده است. زیرا با بازگشایی کارخانه‌ها و برگشت کارگران به کار، سونی می‌تواند پیش‌بینی‌های دقیق‌تری نسبت به هرگونه تاخیر زیاد در تولید داشته باشد.

گزارش نشریه Nikkei نشان می‌دهد که عمده‌ترین تاثیر منفی بر سونی در بخش سنسور‌های دوربین تلفن‌های هوشمند و تولید قطعات ماژولی آن رخ خواهد داد. باتوجه به این که سونی تولید حدود نیمی از سنسور‌های دوربین و 70 درصد از تولید سنسور‌های دوربین تلفن‌های هوشمند را برعهده دارد، هرگونه تاخیر در تولید و عرضه این قطعات، تاثیر قابل توجهی در کل صنعت تصویربرداری و تلفن را به همراه خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH