واتس‌اپ دسکتاپ

نسخه دسکتاپ واتس‌اپ دارای یک نقص امنیتی است؛ همین حالا آن را به‌روز کنید

وجود یک آسیب‌پذیری جدی در نسخه دسکتاپ نرم‌افزار پیام‌رسان واتس‌اپ موجب نفوذ و دسترسی هکرها به فایل‌های شخصی کاربران می‌شود. واتس‌اپ در ابتدا به عنوان یک اپلیکیشن پیام‌رسان برای تلفن‌های هوشمند شروع به کار کرد. اما با گذشت زمان و استقبال روز افزون افراد از این نرم‌افزار، شرکت تصمیم گرفت که نسخه دسکتاپ پیام‌رسان خود را برای کامپیوتر‌های شخصی نیز منتشر کند. حال اگر شما نیز از نسخه دسکتاپ این پیام‌رسان استفاده می‌کنید، هرچه سریع‌تر آن را به‌روز کرده و از به‌روز ماندن آن اطمینان حاصل کنید.

گال ویزمن، محقق وب‌سایت تخصصی PerimeterX گفت که نسخه دسکتاپ واتس‌اپ دارای یک نقص امنیتی است که کاربران سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. هکرها به واسطه این نقص امنیتی می‌توانند از راه دور به فایل‌های شخصی کاربران قربانی دسترسی پیدا کنند.

این آسیب‌پذیری به علت استفاده واتس‌اپ از نسخه قدیمی موتور وب کرومیوم گوگل به وجود آمده است. بهره‌گیری از این موتور به علت ساخت آسان نسخه‌های چند پلتفرمی نرم‌افزاری‌های مبتنی‌بر وب انجام شده است. هرچند، اصلی‌ترین نقطه ضعف این مورد خاص، استفاده از یک موتور منسوخ شده بوده که چارچوب امنی برای توسعه نرم‌افزارها نیست.

خوشبختانه این نقص امنیتی پس از هشدارهای فیسبوک برطرف شده و کاربران باید از به‌روز بودن نسخه دسکتاپ واتس‌اپ مطمئن شوند. اگر هم از نسخه‌های قدیمی این پیام‌رسان استفاده می‌کنید، هرچه سریع‌تر آن را به‌روز کرده تا هیچ خطری فایل‌ها و حریم شخصی شما را تهدید نکند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH