جدیدترین تصاویر و اطلاعات منتشر شده در رابطه با گوشی تاشو گلکسی Z Flip سامسونگ

اکنون پس از عرضه اسمارت‌فون موتورولا ریزر به‌نظر می‌رسد که نگرانی‌هایی در خصوص کیفیت ساخت گوشی‌های تاشو مطرح شده است. اسمارت‌فون ریزر پیش‌تر در تست اجرا شده توسط دستگاه تولیدی یک شرکت بیمه با نام SquareTrade شرکت کرد و تا 27 هزار نوبت باز و بسته شدن دوام آورد. هندست بزرگ‌تر و مستحکم‌تر سامسونگ گلکسی فولد نیز پیش از نابودی تا 119380 نوبت باز و بسته شد. بر اساس اطلاعات فعلی، نتایج تست گلکسی Z Flip تاکنون منتشر نشده است؛ هندستی که طی روز سه‌شنبه پیش رو رسما معرفی شده و بر اساس گزارشات در روز ولنتاین یعنی 14 فوریه روانه بازار خواهد شد.

سامسونگ گلکسی Z Flip به گونه‌ای طراحی شده که تا پیش از مواقع نیاز به آسانی در جیب کاربر جای بگیرد

اکنون این پرسش در ذهن مطرح می‌شود که آیا گوشی تاشوی جدید سامسونگ از مقاومت بالاتری نسبت به گلکسی فولد برخوردار است؟ اخیرا یک ویدیوی جدید و باکیفیت از بررسی اسمارت‌فون گلکسی Z Flip منتشر شده است. این ویدیو توسط یک حساب‌کاربری موسوم به GreatDeals SmartPhones (از طریق اکانت توئیتری اخیرا تائید شده شخصی با نام مکس وینباخ) منتشر شده و نمایی نزدیک از هندست مذکور را نمایش می‌دهد. مدت زمان این ویدیو معادل 13 ثانیه بوده و نشان می‌دهد که کاربران برای بستن دستگاه بایستی انگشت شست خود را بر روی نمایشگر قرار داده و خم کردن عمودی گوشی را آغاز نمایند. سپس انگشت به سمت قسمت فوقانی محصول صدفی‌شکل حرکت کرده و نیمه فوقانی را به سمت پایین فشار خواهد داد.

با بازگشایی گلکسی Z Flip این محصول به یک نمایشگر Infinity Flex با اندازه 6.7 اینچ و نسبت ابعاد 22:9 مجهز خواهد شد. این پدیده بدان معناست که با بازگشایی دستگاه، نمایشگر آن دارای ساختاری کشیده و باریک خواهد بود. این دستگاه فاقد قابلیت تبدیل شدن به یک تبلت است؛ بلکه به گونه‌ای طراحی شده تا پیش از مواقع لزوم، بدون نیاز به فضایی چشمگیر به آسانی در جیب کاربر جای گیرد. در زمان بسته بودن دستگاه، نمایش اطلاعاتی نظیر وضعیت آب‌وهوا، زمان، تاریخ و اعلان‌ها بر روی نمایشگر خارجی همواره روشن آمولد با اندازه 1.06 اینچی امکان‌پذیر است.

توان پردازشی گلکسی Z Flip از طریق پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 855 پلاس تامین می‌شود. این تراشه در واقع ورژن اورکلاک شده چیپست پرچم‌دار سال 2019 شرکت کوالکام به‌شمار می‌رود. بعلاوه این هندست از 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی بهره خواهد برد. پیکره‌بندی دوربین دوگانه گوشی شامل یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و یک حسگر فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی است. انرژی موردنیاز این مجموعه توسط یک باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی تامین خواهد شد. این باتری از طریق فست شارژر 15 واتی ارائه شده در بسته‌بندی محصول شارژ می‌شود. بعلاوه این گوشی از قابلیت شارژ بی‌سیم 9 واتی برخوردار بوده و از مشخصه شارژ معکوس بی‌سیم سامسونگ موسوم به Power Share پشتیبانی خواهد کرد. این قابلیت به کاربران گلکسی Z Flip امکان می‌دهد تا گجت‌هایی نظیر گلکسی بادز (با قرارگیری در کیس شارژ بی‌سیم)، اسمارت‌واچ‌ها و اسمارت‌فون‌های سازگار با استاندارد Qi را شارژ نمایند.

گلکسی Z Flip به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید 10 و آخرین ورژن رابط کاربری One UI 2.1 سامسونگ روانه بازار می‌شود. از جنبه قیمت‌گذاری نیز انتظار می‌رود که این هندست با برچسب قیمتی 1400 یورویی در دسترس مشتریان قرار گیرد؛ در نتیجه قیمت‌گذاری 1400 دلاری گلکسی Z Flip در ایالات‌متحده نیز سناریویی محتمل خواهد بود. بنابراین این محصول در مقایسه با موتورولا ریزر با برچسب قیمتی 1499.99 دلاری کماکان ارزان‌تر است. با این‌حال بر اساس پیش‌بینی‌ها این هندست تا پیش از روز جمعه آینده عرضه نخواهد شد. روز گذشته مکس وینباخ با انتشار توئیتی اعلام کرد که برخی فروشگاه‌های تحت مالکیت شرکت‌های ورایزن، AT&T، T-Mobile و Sprint پیش‌تر موجودی تخصیص یافته برای گلکسی Z Flip را دریافت نموده‌اند.

تصویر مطبوعاتی سامسونگ گلکسی Z Flip با رنگ بنفش

البته گلکسی Z Flip تنها محصول بزرگ و خبرساز در روز سه‌شنبه به‌شمار نخواهد رفت؛ چرا که در همان روز شرکت سامسونگ از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود یعنی سری گلکسی S20 برای 6 ماهه نخست سال 2020 رونمایی خواهد کرد. چنان‌چه شما به الگوهای طراحی سنتی‌تر علاقه بیش‌تری دارید؛ در این‌صورت جالب است بدانید که سری جدید پرچم‌داران سامسونگ شامل اسمارت‌فون‌های گلکسی S20 با نمایشگر 6.2 اینچی، گلکسی S20 پلاس با نمایشگر 6.7 اینچی و گلکسی S20 اولترا 5G است؛ محصولی که احتمالا کلیه کاربران بی‌صبرانه منتظر رونمایی از آن هستند. هر 3 هندست از نمایشگرهایی با نرخ نوسازی 120 هرتزی و رزولوشن 1440 در 3200 پیکسلی بهره خواهند برد. نمایشگر گلکسی S20 با توجه به اندازه کوچک‌تر خود دارای چگالی خیره‌کننده 566 پیکسل بر اینچ است. هر 3 مدل فوق مجهز به 12 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی خواهند بود؛ در حالی‌که ورژنی از گلکسی S20 اولترا 5G با 512 گیگابایت حافظه‌داخلی نیز در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

سامسونگ در بخش پشتی اسمارت‌فون گلکسی S20 اولترا 5G از یک حسگر دوربین 108 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این سنسور به منظور ثبت تصاویر واضح 12 مگاپیکسلی با سطح نویز کمتر از تکنیک خوشه‌بندی پیکسلی 9:1 بهره می‌گیرد. دوربین تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی سوپر زوم به لطف استفاده از یک پریسکوپ درون گوشی از قابلیت زوم هیبریدی 100 برابری پشتیبانی خواهد کرد. از سوی دیگر اسمارت‌فون گلکسی S20 پلاس مجهز به یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، یک دوربین تله‌فوتو 64 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری و یک دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی خواهد بود. همچنین این هندست از یک حسگر تشخیص عمق TOF نیز بهره خواهد برد. نهایتا گلکسی S20 نیز از پیکره‌بندی دوربین مشابه با گلکسی S20 پلاس استفاده می‌کند؛ اما این هندست فاقد حسگر TOF خواهد بود.

اسمارت‌فون گلکسی S20 اولترا 5G با بهره‌گیری از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی در واقع دارای بزرگ‌ترین باتری به‌کارگیری شده در هندست‌های سامسونگی تا به امروز است. این در حالیست که مدل‌های گلکسی S20 پلاس و گلکسی S20 به‌ترتیب از باتری‌های 4500 و 4000 میلی‌آمپرساعتی بهره خواهند برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH