پیکسل 5 شارژ بی‌سیم معکوس

گوگل پیکسل 5 از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند

کد‌های موجود در اندروید 11 نشان می‌دهند که اسمارتفون گوگل پیکسل 5 از شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی خواهد کرد. نسخه پیش‌نمایش سیستم‌عامل اندروید 11 به منظور رفع ایرادات تا انتشار نسخه نهایی و پایدار در دسترس توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان قرار گرفته است. این نسخه تا سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی، یعنی تا زمان عرضه نسخه پایدار مورد آزمایش قرار می‌گیرد. برنامه‌نویسان انجمن XDA نیز مورد جالبی را از کد‌های مخفی درون اندروید 11 استخراج کرده‌اند.

با توجه به این کدها، به نظر می‌رسد که تلفن پرچمدار گوگل پیکسل 5 از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی خواهد کرد. این قابلیت با نام Battery Share در منوی تنظیمات دستگاه قرار گرفته است و به کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از پیکسل 5 بتوانند ایرباد‌های بی‌سیم، ساعت‌های هوشمند و حتی سایر تلفن‌ها را شارژ کنند.

البته که این قابلیت یک ویژگی جدید در دنیای فناوری به حساب نمی‌آید، اما باید به این نکته توجه کرد که تاکنون هیچ‌کدام از تلفن‌های پیکسل شرکت گوگل از این فناوری بهره نمی‌بردند. کاربران انجمن XDA این قابلیت مخفی را در منوی تنظیمات اندروید 11 پیدا کرده‌ و اسکرین‌شات آن را منتشر کرده‌اند.

در این منو توضیح مختصری درباره آنچه که باتری دستگاه می‌تواند از آن پشتیبانی کند، نمایش داده شده است. از آن جایی که اکتیویتی این ویژگی با نام com.google.android در سیستم‌عامل اندروید 11 تنظیم شده است، می‌توان با اطمینان کامل گفت که قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس متعلق به گوگل بوده و بخشی از یک پروژه اپن‌سورس نیست.

برای این که مطمئن شویم ویژگی مورد بحث متعلق به پیکسل بعدی است، می‌توان به متد کد‌های جاوا اندروید مراجعه کرد که در آن‌جا پیامی با مضمون “نمی‌توان از ویژگی Battery Share در هنگام شارژ بی‌سیم استفاده کرد!” مشاهده می‌شود. به عبارتی دیگر، باتری دستگاه کاربر هنگامی که از طریق شارژر بی‌سیم شارژ می‌شود، نمی‌تواند عملیات شارژ سایر وسایل هوشمند را نیز انجام دهد. البته که این مسئله نیز یک امر طبیعی است.

علاوه بر این موضوع، یک متد آرایه‌ای دیگر در رشته‌ کدهای اندروید 11 با نام config_model_device_name وجود دارد که کد redfin را در خود جای داده است. شایعات نشان می‌دهند که redfin اسم رمز یکی از تلفن‌های پیکسل 2020 است. به نظر می‌رسد که این نام متعلق به یکی از تلفن‌های میان‌رده پیکسل بوده که از تراشه اسنپدراگون 765 شرکت کوالکام استفاده می‌کند.

هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که این تلفن به عنوان کدام عضو از خانواده هندست‌های پیکسل جدید معرفی می‌شود، اما به راحتی می‌توان حدس زد در صورتی که یک تلفن میان‌رده از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی کند، بنابراین، سایر پرچمدار یا پرچمدارهای 2020 شرکت گوگل نیز از آن پشتیبانی خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH