اسمارتفون‌های گیمینگ بلک شارک 3 و بلک شارک 3 پرو به صورت رسمی معرفی شدند

بلک شارک به عنوان یکی از برند‌های زیرمجموعه شرکت چینی شیائومی از اسمارتفون‌های گیمینگ بلک شارک 3 و بلک شارک 3 پرو با ویژگی‌های جالب و متنوع رونمایی کرد. این دو تلفن در ابتدای کار وارد بازار چین می‌شوند و مدت‌ها بعد، طبق استراتژی‌های معمول شرکت، در بازار جهانی به فروش می‌رسند.

بلک شارک 3 پرو

مدل پرو تلفن گیمینگ بلک شارک 3 نسبت به مدل معمولی از قابلیت‌های بیشتری برخوردار است. هم‌چنین، صفحه‌نمایش این گوشی نسبت به هم‌خانواده معمولی خود نیز بزرگ‌تر است. بلک شارک 3 پرو از یک صفحه‌نمایش بزرگ 7.1 اینچی OLED با رزولوشن +QHD و نرخ رفرش 90 هرتز بهره می‌گیرد. پنل این تلفن، سریع‌ترین نرخ نمونه‌برداری لمسی (270 هرتز) بین تمامی اسمارتفون‌های جهان را دارد.

در بخش سخت‌افزار این تلفن نیز تراشه قدرتمند اسنپدراگون 865 برای انجام امور پردازش در نظر گرفته شده است. با توجه به افزایش تعداد تلفن‌های مجهز به اینترنت 5G، دیگر نیازی نیست که بگوییم این تلفن هم از شبکه همراه نسل پنجم پشتیبانی می‌کند. افزون بر این، هندست گیمینگ بلک شارک 3 پرو از استاندارد وای‌فای 6 پشتیبانی می‌کند. این تلفن در دو گزینه حافظه رم با ظرفیت‌های 8 یا 12 گیگابایت معرفی شده است. البته، مدل 12 گیگابایتی از جدیدترین استاندارد حافظه، یعنی LPDDR5 استفاده می‌کند، در حالی که مدل 8 گیگابایتی از استاندارد LPDDR4X پشتیبانی می‌کند. تلفن جدید بلک شارک تنها در یک گزینه حافظه ذخیره‌ساز داخلی (256 گیگابایت) به بازار عرضه می‌شود.

بلک شارک 3 پرو

این تلفن از یک مجموعه دوربین سه‌‌گانه برای تصویربرداری استفاده می‌کند. لنز اصلی این مجموعه با کیفیت 64 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/1.8 در پشت تلفن قرار دارد. دوربین دوم از نوع الترا‌واید و کیفیت 13 مگاپیکسل است. دوربین سوم نیز یک سنسور عمق 5 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی نیز با کیفیت 20 مگاپیکسل در پنل جلویی تلفن قرار دارد.

بلک شارک 3 پرو

از مهم‌ترین نقاط قوت بلک شارک 3 پرو می‌توان به باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپری آن اشاره کرد که از فناوری شارژ سریع 65 وات پشتیبانی می‌کند. شیائومی ادعا می‌کند که شارژ باتری این تلفن ظرف 38 دقیقه از صفر به 100 درصد می‌رسد. اگر هم در هنگام انجام بازی‌ نیاز به شارژ باتری داشته باشید، می‌توانید از یک شارژر مغناطیسی استفاده کنید. البته، سرعت شارژ در این روش به 18 وات کاهش می‌یابد که کاملا خوب عمل می‌کند. علاوه‌بر این، دیگر به کابل‌های مختلف و پورت USB-C نیازی نخواهید داشت.

بلک شارک 3 پرو

یکی دیگر از قابلیت‌های مدل پرو اسمارتفون جدید بلک شارک 3، وجود دکمه‌های پاپ‌آپ است. این دکمه‌ها به عنوان جایگزینی برای دکمه‌های حساس به لمس در مدل‌های قبلی در این تلفن تعبیه شده‌اند. بلک شارک این اطمینان را به کاربران می‌دهد که دکمه‌های فیزیکی موجود در این تلفن تا 300.000 بار بدون هیچ مشکلی از بدنه خارج و به آن وارد می‌شوند.

بلک شارک 3

مدل معمولی تلفن‌های جدید بلک شارک از یک نمایشگر 6.67 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس استفاده می‌کند. در این مدل ماشه‌های فیزیکی وجود ندارند و یک باتری با ظرفیت 4720 میلی‌آمپر در آن تعبیه شده است. از تفاوت‌های دیگر مدل معمولی با مدل پرو می‌توان به تنوع بیشتر در پیکربندی‌های حافظه رم و حافظه داخلی آن اشاره کرد؛ این گوشی در سه نسخه مختلف با حافظه رم 8 و 12 گیگابایت به همراه حافظه داخلی 128 گیگابایت (برای نسخه 8 و 12 گیگابایت) و 256 گیگابایت در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. سایر مشخصات و قابلیت‌های این تلفن با مدل پرو یکسان است.

بلک شارک 3 پرو

یکسان بودن مشخصات هردو تلفن در بخش طراحی آن‌ها نیز صدق می‌کند. بدنه اسمارتفون‌های بلک شارک 3 پرو و بلک شارک 3 از جنس فلز و شیشه است. هیچ حفره یا بریدگی برروی نمایشگر آن‌ها وجود ندارد. سیستم خنک‌سازی نیز نسبت به مدل قبلی بهینه شده و دارای دو لوله برای انتقال حرارت است. نکته جالب درباره این تلفن‌ها، وجود جک 3.5 میلی‌متری هدفون است که در مدل‌های بلک شارک 2 و 2 پرو حذف شده بود.

مدل معمولی تلفن جدید بلک شارک 3 در سه رنگ مشکی، خاکستری و نقره‌ای به بازار عرضه می‌شود. اما تنوع رنگ در مدل پرو کم‌تر بوده و این تلفن در دو رنگ مشکی و خاکستری معرفی شده است.

بلک شارک 3 پرو

فروش نسخه 8/128 گیگابایتی بلک شارک 3 از تاریخ 6 مارس با قیمت 3499 یوآن چین (500 دلار) آغاز می‌شود. اما نسخه پایه مدل پرو (8/256 گیگابایت) با قیمت 4699 یوآن چین (675 دلار) از تاریخ 17 مارس روانه بازار می‌شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH