بلیط چارتر در چه پروازهایی کاربرد دارد؟

با افزایش قیمت برخی از کالاها و خدمات در آستانه سال نو، اغلب مسافران به دنبال راهی برای کاهش هزینه‌های سفرهای نوروزی خود هستند. از این رو تصمیم می‌گیرند که بلیط مقرون به صرفه و ارزانی را برای سفر خود برگزینند تا راحت تر قادر به مدیریت بودجه سفر خود باشند. حال این بلیط ممکن است یک بلیط برای سفرهای زمینی باشد و یا اینکه شرکت‌های هواپیمایی در ایام نوروز میزبان این افراد باشند. در این میان اغلب کسانی که بلیط هواپیما را برای سفر خود انتخاب می‌کنند، می‌دانند که بلیط هواپیما در دو نوع چارتر و سیستمی به مسافران عرضه می‌‌شود که هر یک از این بلیط ها قوانین خرید و استرداد مربوطه به خود را دارند. به طور مثال هزینه بلیط هواپیما چارتر با توجه به قوانین چارتر کننده آن مسترد می‌شود و در برخی از موارد نیز ممکن است سوخت کامل تلقی شود. از این رو بسیاری توصیه می‌کنند که اگر از زمان سفر خود مطمئن نیستید و احتمال می‌دهید که شاید مجبور به کنسل کردن بلیط خود شوید، بهتر است یک بلیط هواپیما سیستمی را برای مسافرتتان رزرو نمایید.

بلیط های چارتر علاوه بر قوانین استرداد، در نحوه قیمت گذاری و تعیین نرخ نیز با بلیط های سیستمی متفاوتند. چرا که قیمت این بلیط ها توسط چارترکننده آنها تعیین می‌شود و شرکت‌های هواپیمایی در این مسئله نقشی ندارند. به عبارت دیگر چارتر کننده، کلیه بلیط های یک هواپیما در مسیری خاص را خریداری می‌کند و سپس آن را با نرخ دلخواه خود به مسافران عرضه می‌نماید. همین مسئله نیز موجب می‌شود تا بازه نرخی بلیط چارتر در پیک سفر و تعطیلات به طور چشمگیری افزایش پیدا نماید و در دیگر روزهای سال برای ترغیب مسافران به سفر، با کاهش مواجه شود. به گونه‌ای که این بلیط ها در مواقعی که زمان چندانی به پرواز نمانده است به طور عجیبی ارزان می‌شوند تا هم مسافر و هم چارتر کننده در ازای خرید و فروش آن سود کنند. این نوع از بلیط های چارتر که به بلیط لحظه آخری شهره‌اند معمولاً در صورت نبود تقاضا، هر اندازه که به زمان پرواز نزدیک‌تر می‌شویم، ارزان‌تر می‌شوند و اقتصادی‌ترین نوع بلیط برای سفر به شمار می‌آیند.


در مقابل اما خرید بلیط  هواپیما چارتر در پیک سفر چندان مقرون به صرفه نمی‌باشد و حتی افزایش ناگهانی قیمت این بلیط ها، می‌تواند موجب اختلال در صنعت گردشگری شود. به همین جهت چند سالی است که بحث جمع آوری بلیط های چارتر در دولت و سازمان هواپیمایی کشوری مطرح شده و حال این طرح در برخی از مسیرها اجرایی شده است. برای بررسی بیشتر این موضوع و آشنایی با مسیرهایی که هنوز بلیط چارتر در آنها به مسافران عرضه می‌شود، با قاصدک 24 در ادامه مطلب ” بلیط چارتر در چه پروازهایی کاربرد دارد؟ ” همراه باشید.

کیش، قشم و شهرهای نفتی

بلیط چارتر در زمانی نه چندان دور به مقصد تمام شهرهای گردشگری ایران عرضه می‌شد. به همین جهت ما در وب سایت‌ها و تیزرهای تبلیغاتی بسیاری، با کلماتی چون بلیط چارتر اصفهان، بلیط لحظه آخری شیراز، بلیط ارزان مشهد و مواردی از این دست مواجه می‌شدیم. اما حال این بلیط تنها در پروازهایی که به مقاصد کیش، قشم و شهرهای نفتی ایران به انجام می‌رسند به صورت چارتر به مسافران عرضه می‌شود. از این رو برای ارزان خریدن بلیط هواپیما در سایر مسیرهای پروازی کشور دیگر نوع بلیط ملاک نمی‌باشد و مسافران باید معیارهای دیگری را در این مسیرها مورد توجه قرار دهند. به طور مثال قیمت بلیط هواپیما اصفهان تحت تاثیر عوامل مختلفی چون نوع ایرلاین، کلاس پروازی و تاریخ سفر قرار دارد. از این رو اگر بخواهید بلیط ارزانتری را به مقصد این شهر توریستی خریداری نمایید باید در زمانی که تقاضا برای سفر کمتر است به طور مثال یک بلیط هواپیما اکونومی را در یک پرواز با امکانات کمتر رزرو کنید. بدین ترتیب می‌توانید هزینه‌های سفر خود را کاهش داده و ساده تر به بلیط هواپیمای متناسب با بودجه سفر خود دست یابید.

ارائه بلیط چارتر در مسیرهای خارجی

پروازهای خارجی نیز از جمله دیگر مواردی هستند که هنوز تحت تاثیر این طرح قرار نگرفته اند و بلیط هواپیمای آنها به صورت چارتر به مسافران ارائه می‌شود. به همین جهت مسافرانی که قصد دارند تعطیلات نوروزی خود را در استانبول، دبی، باکو، ایروان و … سپری کنند می‌توانند با تهیه بلیط هواپیما خارجی https://ghasedak24.com/پروازهای-خارجی از یکی از سامانه‌های فروش بلیط هواپیما مانند سامانه قاصدک 24  به صورت چارتر، خریداری نمایند. این قابلیت موجب می‌شود تا مسافران در پروازهای خارجی  همچنان قادر به استفاده از مزیت‌های خرید بلیط چارتر هواپیما باشند و البته در مقابل، تحت تاثیر معایب خرید این نوع از بلیط ها، نظیر سوخت کامل آن به هنگام استرداد قرار بگیرند. از این رو با خرید بلیط هواپیما خارجی به روش چارتر برای سفر به استانبول یا دبی به ویژه در ایام نوروز شاید موجب شود تا حدودی در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید اما اگر مجبور به لغو آن شوید شما را با جریمه های بالایی مواجه خواهد کرد. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و آشنایی با قوانین استرداد بلیط چارتر و راهنمای استرداد آن بهتر است قبل از تهیه بلیط سفر خود، به بخش های مربوط به این عناوین در وب سایت قاصدک 24 مراجعه نمایید.

شما در قاصدک 24 می‌توانید با اطلاع کامل از کلیه قوانین و مقررات موجود در کشور، بلیط هواپیما چارتر https://ghasedak24.com/چارتر یا سیستمی خود را در سریعترین زمان ممکن خریداری نمایید. نکته قابل توجه دیگر در خصوص این سامانه این است که خدمات قاصدک 24 تنها به ارائه انواع بلیط هواپیما خلاصه نمی‌شود و کاربران محترم این مجموعه می‌توانند بلیط قطار یا بلیط اتوبوس دلخواه خود را نیز در اسرع وقت از سایت یا اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 خریداری نمایند. این مجموعه همچنین برای رفع کلیه نیازهای مسافرتی مسافران خود چاره اندیشی کرده است و انواع بیمه نامه مسافرتی را نیز در قاصدک 24 به این عزیزان ارائه می‌نماید. جالب است بدانید که بیمه مسافرتی قاصدک 24 در برخی از مسیرهای پروازی به صورت رایگان به مسافران عرضه می‌شود تا خریدار بتواند با کمترین هزینه ممکن مقدمات سفر خود را فراهم کند. در نهایت نیز یادآور می‌شویم که امکان رزرو هتل در سراسر ایران هم از جمله دیگر خدمات مجموعه قاصدک 24 است. قابلیتی که قاصدک 24 را به یک مجموعه کامل مسافرتی بدل می‌سازد تا پاسخگوی تمامی نیازهای کاربران خود باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH