هواوی برای هدایت توسعه‌دهندگان به سوی اپ گالری از سهم فروش اپلیکیشن‌ها می‌گذرد!

همان‌طور که می‌دانید، شرکت هواوی به دلیل اعمال تحریم‌های دولت آمریکا و عدم دریافت مجوز به منظور استفاده از فروشگاه نرم‌افزاری گوگل‌پلی، به دنبال توسعه فروشگاه نرم‌افزاری خود با نام اپ گالری (App Gallery) است. اسمارتفون‌های برند آنر نیز به دلیل قرار گرفتن در لیست تحریم‌های آمریکا از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند. شاید اکثر شما مخاطبان این سوال را در ذهن خود داشته باشید که هواوی چگونه می‌تواند مسیر موفقیت برای توسعه اپلیکیشن ارایه نرم‌افزار‌ها به کاربران را طی کند؟! جواب این سوال بسیار ساده است؛ هواوی برای جذب توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها برنامه‌های مختلفی را در نظر دارد. یکی از این برنامه‌ها، اعطای سهم حداکثری یا کل سهم فروش اپ‌ها در اپ گالری به خود توسعه‌دهندگان است.

این برنامه در خط مشی ترجیحی بخش موافقتنامه سرویس اپ گالری لحاظ شده است. این سیاست برای 24 ماه اول راه‌اندازی اپ گالری اعمال شده و توسعه‌دهندگان می‌توانند برای شرکت در برنامه هواوی، حداکثر تا پایان ماه ژوئن در این طرح شرکت کنند.

اپ گالری هواوی
جدول نرخ‌های هواوی برای دریافت سهم فروش از اپ گالری

این سیاست به دو دوره تقسیم شده است. طی 12 ماه اول، تمامی درآمد (100 درصد) حاصل از فروش اپلیکیشن‌‌ها (به غیر از بازی‌ها) در اپ گالری به حساب توسعه‌دهندگان واریز می‌شود. در این بین، 85 درصد درآمد حاصل از فروش بازی‌ها نیز نصیب توسعه‌دهندگان آن‌ها می‌شود. رقم مذکور برای دریافت سهم توسعه‌دهندگان به رقم 88 درصدی فروشگاه بازی Epic Store بسیار نزدیک است.

در ابتدای بازه دوم زمانی هواوی، توسعه‌دهندگان می‌توانند 85 درصد از درآمد حاصل از فروش برنامه‌ها و بازی‌های خود را دریافت کنند. این سهم در نرم‌افزار‌های آموزشی به 90 درصد افزایش پیدا می‌کند. هواوی پس از پایان دوره 24 ماهه خود، نرخ‌های استاندارد را برای دریافت سهم خود از فروش نرم‌افزار‌ها و بازی‌ها (30 درصد) اعمال می‌کند.

این خط مشی فقط برای توسعه‌دهندگان مستقر در خارج از سرزمین‌های اصلی چین اعمال خواهد شد. البته، ناگفته نماند که توسعه‌دهندگان چینی 50 درصد از درآمد پرداخت‌های درون برنامه‌ای را به هواوی می‌دهند، درحالی که توسعه‌دهندگان خارجی 70 درصد از سهم فروش را در اختیار دارند.

البته، اپل و گوگل نیز 30 درصد از درآمد‌های فروش اپلیکیشن‌ها را از توسعه‌دهندگان دریافت می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH