تمدید مجوز هواوی

آمریکا مجوز موقت تجارت هواوی با شرکت‌های این کشور را برای چهارمین بار تمدید کرد

وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا مجوز موقت عمومی هواوی را برای تجارت با شرکت‌های مستقر در خاک آمریکا تمدید کرد. به موجب تمدید این مجوز، هواوی می‌تواند تا 15 مه (26 اردیبهشت) با شرکت‌های آمریکایی رابطه تجاری داشته باشد. این چهارمین باری است که دولت آمریکا مجوز عمومی تجارت هواوی در این کشور را تایید می‌کند.

وزارت بازرگانی آمریکا در یک اطلاعیه مطبوعاتی از تمدید مجوز عمومی و البته موقت هواوی برای ایجاد روابط اقتصادی با شرکت‌های مستقر در این کشور خبر دارد و از شرکت‌های فناوری و مخابراتی درخواست کرد تا تمامی روابط اقتصادی خود را قبل از لغو تمدید مجوز بعدی، با این شرکت ادامه دهند.

این وزارتخانه هم‌چنین اعلام کرد که کلیه شرکت‌های مربوط به این مجوز باید تا روز 25 مارس نظر خود را به دفتر امنیت و صنعت اداره بازرگانی ارایه کنند. وزارت بازرگانی در بیانیه تمدید مجوز هواوی این مطلب را هم ذکر کرده است که تمدید مجوز موقت، این امکان را به شرکت‌های آمریکایی می‌دهد که به جای استفاده از تجهیزات، سرویس‌ها و نرم‌افزار‌های هواوی به دنبال ارایه راه‌حل‌های جایگزین آن‌ها باشند.

هواوی در ماه مه سال 2019 میلادی در لیست تحریم‌های دولت ایالات متحده قرار گرفت. البته، این شرکت تا به امروز با شرکت‌های آمریکایی به شرط نبود تهدید برای امنیت ملی همکاری می‌کند. علاوه‌بر این، هواوی از آن زمان تاکنون، فعالیت‌های محدودی را در بخش تجهیزات شبکه، سرویس‌های موبایل و تحقیقات سایبری در خاک آمریکا انجام می‌دهد.

اپراتور‌های کوچک محلی در ایالات متحده آمریکا که از تجهیزات هواوی استفاده می‌کردند نیز از شرکت‌های وابسته به هواوی به شمار می‌روند. دولت آمریکا نیز به‌طور مصمم قصد کمک به این اپراتور‌ها را دارد تا ارتباط خود را با این شرکت چینی قطع کنند. از جمله این کمک‌ها می‌توان به ارایه وام برای استفاده از تجهیزات جایگزین اشاره کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH