معرفی 8 تا از بهترین برنامه‌های پردازش متن(Word) برای اندروید و iOS

word-processor-apps-for-ipad

دیگر ویرایش متن محدود به دستک‌تاپ ها و لپ‌تاپ‌ها نمی‌شود. با پیشرفت روز به روز اسمارتفونها و تبلتها این دستگاه‌ها به ابزار کار آمدی تبدیل شده‌اند که ویرایش متن هم در آنها اجتناب ناپذیر می‌شود.

برنامه‌هایی هم برای راحت کردن هر چه بیشتر اینکار برای کاربران ساخته شده که از خیلی ساده تا خیلی پیشرفته و کامل ارایه می‌شوند. در مقاله زیر به معرفی 8 تا از بهترین این برنامه‌ها می‌پردازیم.

(Pages(iOS

1

بخشی از سری برنامه‌های iWork اپل که برای کاربران iOS 7 قابل دسترس است. با بیش از 60 قالب به کاربران امکان ایجاد سند را در کمترین زمان ممکن فراهم می‌سازد. بعلاوه به شما اجازه وارد کردن فایلهای مایکروسافت وورد یا متنی را به ایمیل می‌دهد.

ویژگی‌های پیشرفته ای چون بررسی املا، پیگیری تغییرات و ایزار فرمتینگ از Pages یک ابزار قدرتمند برای iOS می‌سازد که کار با آن لذت بخش است.

(QuickOffice(Android & iOS

Quickoffice_Google_610x427-610x350

کوییک آفیس نامی آشنا برای اندروید دارهاست که اجازه باز کردن، ویرایش کردن و ایجاد اسناد را به کاربران می‌دهد. قدرت ویژه این برنامه ارتباط آن با Google Drive است که به کاربر امکان می‌دهد به راحتی سندی از فضای کلاود را بیرون کشیده و ویرایش کند و برای کاربردهای آتی آنلاین ذخیره کند. از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توان به بررسی املا، پیکر بندی پاراگراف، تغییر فونت و قابلیت قرار دادن عکس و جدول اشاره کرد.

(Kingsoft Office (Android, iOS

Screenshot_2012-10-29-21-34-40-620x387

زمانی که بحث برنامه‌های رایگان وورد می‌شود، KingSoft Office یک انتخاب عالی و رقیب سرسختی برای دیگر برنامه‌های این حوزه است. این برنامه از تعداد زیادی فایل پشتیبانی می‌کند و قابلیت باز کردن، ایجاد کردن و ویرایش فایلهای مایکروسافت آفیس و فایلهای PDF را می‌دهد. این برنامه به مانند دیگر برنامه‌های ویرایش متن اجازه ویرایش از هر گونه و البته Undo  و Redo را نیز به کاربر می‌دهد. پشتیبانی از فضای کلاود و فایل منیجر همراه، امکان دسترسی به فایلهایتان را در هر کجا که هستید فراهم می‌کند.

(iA Writer(iOS

Screen-Shot-2012-09-21-at-15.33.28

iA Writer بر خلاف خیلی دیگر از برنامه‌های ویرایش متن، ویژگی‌های اضافه و شاید گاهی مزاحم را برای ارایه تجربه‌ای راحت و آسان از تایپ حذف کرده است.iA Writer قید فرمتهای پیشرفته را برای تایپی آسان و مناسب زده است، اما بررسی املای کلمه، شمارش کلمات و اتصال به iCloud و Dropbox از ویژگی‌های خوب این برنامه هستند. تمرکز صرف این برنامه بر روی تایپ، هم از نقاط قوتش به حساب می‌آید و هم نقطه ضعف.

(Writer Pro(iOS

writer-pro-mac-ios

خواهر بزرگتر iA Writer از نظر ویژگی‌ها، Writer Pro بوده که برای دنبال کردن تمام سطوح و مراحل نوشتن شما طراحی شده است. Writer Pro امکان حرکت بین محیطهای ویرایشی Note، Work، Edit و Read رافراهم می‌کند. دیگر ویژگی اضافه شده در این برنامه Syntax Control است. این ویژگی به کاربر امکان می‌دهد عناصر زبانی چون افعال، اصفات و دیگر ساختارها را  را هایلایت کند.

(Office Suite Pro(Android,iOS

23533

 Office Suite Pro طراحی شده برای سیستم‌های موبایلی، یک برنامه قدرتمند آفیس برای کاربران این دستگاه‌ها است. این برنامه از فایلهای Ms Office زیادی پشتیبانی می‌کند و دارای رابط کاربری مرتب و نوار ابزاری در پایین صفحه است که دسترسی به ابزرا فرمت را سهولت می‌بخشد. یک مرور گر فایل همراه به شما امکان می‌دهد که براحتی فایلهای محلی خود را مدیریت کرده یا خیلی سریع آنها را به دیگر سرویسها چون کلاود بفرستید. بعلاوه، آفیس سوییت از تعداد زیادی افزونه‌های نرم افزاری مثل دیکشنری نیز پشتیبانی می‌کند.

(Documents to Go(Android, iOS

Documents-To-Go

Documents To Go یک برنامه عالی ویرایشی از DataViz، برای موبایل است. این برنامه برای اندروید و iOS قابل دسترس بوده و به کاربران اجازه می‌دهد اسناد خود را باز کرده، ببینند، ویرایش کنند و با استفاده از فرمتهای Ms Office فایلهای خود را ایجاد کنند. فایلهای PDF خود را باز کرده و اسناد را در حافظه محلی یا فضای کلاود ذخیره کنند. به عنوان یک پردازشگر متن این برنامه پر از ویژگی‌های فرمتینگ، اضافه کردن عکس، گراف، چارت و توضیحات است. البته در نسخه اندروید این برنامه ، دسترسی به ابزار کمی پیچیده‌تر است.

(Textilus(iPad

screen960x960

Textilus  یک برنامه مبتنی بر سیستم عامل iOS بوده که از استانداردهای مدرن فرمتینگ اسناد برای دستیابی به  Rich Text Format  یا فایلهای .rtf در جهت بالاترین سازگاری دوری کرده است. این برنامه تمام فرمتهای موجود در RTF مثل Bold، Italic، Underline، Inline Photo  و غیره را اجرا می‌کند. قابلیت شمارش لغات، طول مینگین کلمات و زمان تخمینی خواندن یک سند را دارد. یک ردیف اضافی برای کیبورد برای علامت گذاری و ویرایش، جستجوی سریع و ابزار جایگزین از دیگر ویژیگی‌های این برنامه است. Textilus  از Dropbox، iCloud، Scrivener و Evernote پشتیبانی می‌کند و کلی آپشن در فضای کلود به شما ارایه می‌دهد.

در بخش نظرات ما و دیگر دوستان را از برنامه‌های مورد علاقه و استفاده خود مطلع کنید.

5 در مورد “معرفی 8 تا از بهترین برنامه‌های پردازش متن(Word) برای اندروید و iOS”

  1. سلام
    مرسی از مطلب خوبتون
    من برنامه kingSoft office رو سرچ کردم WPS Office رو میاره که اونم رایگان نیست … یه برنامه لازم دارم که بتونم مطالب pdf رو کپی پیست کنم بهش.
    اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

    2
    8
  2. از مطلبتون ممنون.
    اگر راجع به پشتیبانی از زبان فارسی، قابلیت انتخاب فونت و این جور موارد هم مینوشتید خیلی خوب میشد.

    1
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH