بررسی اولیه ردمی نوت 9 پرو

اهمیت هندست‌های سری نوت برای برند ردمی بر هیچکس پوشیده نیست. این گجت‌ها به درآمد چشمگیر کمپانی در مقیاس جهانی کمک شایانی کرده است. فروش اسمارت‌فون ردمی نوت 4 از مرز 4 میلیون دستگاه فراتر رفت. سال گذشته نیز ردمی نوت 7 پرو عنوان پرفروش‌ترین اسمارت‌فون میان‌رده بازار هندوستان در محدوده قیمتی 10 هزار روپیه را به خود اختصاص داد.

با این‌حال بسیاری از رقبای شیائومی، روند روبه رشد این برند چینی را تحت نظر دارند و برای مقابله با آن دست به کار شده‌اند. ریلمی اصلی‌ترین رقیب شیائومی بوده و تاکنون مجموعه‌ای از محصولات بسیار عالی را روانه بازار نموده است. این محصولات از جنبه مشخصات با تولیدات شیائومی برابری کرده و حتی برتر از آن‌ها ظاهر می‌شوند. بنابراین تولید یک محصول بسیار کارآمد و مقرون‌به‌صرفه برای شیائومی از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه برای پاسخ به این پرسش به بررسی اسمارت‌فون ردمی نوت 9 پرو از جوانب مختلف می‌پردازیم:

طراحی و نمایشگر

سال گذشته شیائومی در زمینه به‌کارگیری الگوی طراحی کاملا جدید Aura Balance پیشتاز بود. این سبک طراحی نخستین بار با اسمارت‌فون ردمی نوت 7 پرو معرفی شد و اکنون ردمی نوت 9 پرو نیز بر مبنای همین سبک تولید شده است.

پنل پشتی ردمی نوت 9 پرو احتمالا بارزترین و متفاوت‌ترین مولفه طراحی این هندست به‌شمار می‌رود. در این قسمت از الگوی رنگ‌آمیزی سایه‌دار هیچ خبری نیست؛ در عوض شاهد به‌کارگیری یک روکش شیشه‌ای براق از جنس گوریلا گلس 5 هستیم. پنل آینه‌ای پشتی گوشی در عین زیبایی استعداد فراوانی برای جذب لکه‌های چربی و اثرانگشت دارد. در صورت عدم تمایل نسبت به نظافت پیوسته گوشی، استفاده از کیس ارائه شده در بسته‌بندی آن کاملا ضروری است.

این‌بار نیز همانند ردمی نوت 8 پرو، ماژول دوربین در مرکز پنل پشتی گوشی قرار گرفته است؛ با این‌حال در عوض به‌کارگیری چیدمان عمودی، هر 4 حسگر دوربین همراه با فلاش درون یک ماژول مستطیلی‌شکل کشیده قرار گرفته‌اند. ماژول دوربین ظاهر زیبایی به دستگاه بخشیده است؛ اما برجستگی دوربین هنگام قرار دادن گوشی در جیب شلوار کمی مشکل‌ساز خواهد بود.

انتقال اسکنر اثرانگشت به بخش جانبی گوشی و یکپارچگی آن با دکمه پاور یک تغییر اساسی به‌شمار می‌رود. عملکرد این حسگر هنگام بازگشایی قفل گوشی بسیار سریع است. دکمه پاور در موقعیت مناسبی قرار دارد و دسترسی به آن حتی با استفاده از یک دست نیز بسیار آسان است؛ به‌ گونه‌ای که تنظیم بلندی صدا بدون استفاده از هر 2 دست یا جابه‌جا کردن گوشی عملا غیرممکن خواهد بود.

درگاه USB-C و جک صوتی هدفون در قسمت تحتانی گوشی قرار دارند؛ در حالی‌که درگاه سیم‌کارت با قابلیت دریافت 2 سیم‌کارت نانو و یک کارت حافظه میکرو اس‌دی در سمت چپ لبه فوقانی دستگاه تعبیه شده است. همچنین درگاه مادون‌قرمز نیز در بخش فوقانی گوشی قرار دارد.

بخش جلویی ردمی نوت 9 پرو با یک نمایشگر 6.67 اینچی با نسبت ابعاد 20:9 و حفره‌ای جهت استقرار دوربین سلفی پوشانده شده است. این پنل با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس خود رنگ‌ها را به شکلی چشم‌نواز نمایش می‌دهد. با این‌حال نرخ نوسازی پنل مذکور با نمایشگر هندست‌هایی نظیر پوکو X2 و ریلمی 6 پرو قابل رقابت نیست. ردمی نوت 9 پرو فاقد نمایشگری با نرخ نوسازی بالا است. اگرچه مزایای استفاده از نمایشگر 90 یا 120 هرتزی در یک اسمارت‌فون میان‌رده تا حدودی بحث‌برانگیز است؛ اما فقدان چنین مشخصه‌ای در ردمی نوت 9 پرو موجب می‌شود تا این محصول در رتبه‌ای پایین‌تر از برخی رقبای خود قرار گیرد.

وزن 209 گرمی گوشی، کار کردن طولانی‌مدت با آن‌را تا حدودی دشوار می‌کند. ردمی نوت 9 پرو یک گوشی ضدآب نیست؛ اما استفاده از روکش محافظ P2i موجب افزایش مقاومت نسبی آن در برابر مایعات شده است.

کارآیی

توان پردازشی ردمی نوت 9 پرو توسط تراشه اسنپ‌دراگون 720G و پردازنده گرافیکی آدرنو 618 تامین می‌شود. این پیکره‌بندی تقریبا در اکثر هندست‌های میان‌رده به چشم می‌خورد و کارآیی آن در استفاده روزمره کاملا رضایت‌بخش است. رابط کاربری MIUI از سازگاری مناسبی با سخت‌افزار گوشی برخوردار بوده و تجربه کاربری کاملا روان و لذت‌بخشی را رقم می‌زند.

بهره‌مندی گوشی از حافظه رم 4 گیگابایتی احتمالا برای گیمرها ناامیدکننده خواهد بود. توان پردازشی اسنپ‌دراگون 720G فراتر از یک تراشه میان‌رده است؛ به گونه‌ای که با اجرای بازی PUBG Mobile با تنظیمات گرافیکی حداکثری روی ردمی نوت 9 پرو هیچ‌گونه وقفه قابل‌توجهی رویت نشد.

باتری

شیائومی در زمینه عرضه گوشی‌های مجهز به باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی پیشتاز بود و با معرفی ردمی نوت 9 پرو نیز به این رویه ادامه داد. این هندست مجهز به یک باتری 5020 میلی‌آمپرساعتی است که انرژی موردنیاز جهت استفاده سنگین از گوشی طی مدت بیش از 1 روز را فراهم می‌کند. متاسفانه باتری گوشی با سرعتی معادل 18 وات شارژ می‌شود و شارژ کامل آن حدودا 140 دقیقه زمان خواهد برد.

نرم‌افزار

ردمی نوت 9 پرو با رابط کاربری MIUI 11 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 10 روانه بازار می‌شود. MIUI دارای مجموعه‌ای از افزونه‌های مفید و کارآمد است که قابلیت افزودن تم، استفاده از تصاویر پس‌زمینه قابل چرخش در لاک اسکرین، نرم‌افزار داخلی مدیریت و اشتراک‌گذاری سریع فایل‌ها از جمله آن‌ها به‌شمار می‌روند. به‌نظر می‌رسد که با انتشار هر ویرایش جدید MIUI، تعداد اپلیکیشن‌های پیش‌فرض گوشی افزایش پیدا می‌کند و تمامی این برنامه‌ها نیز قابل حذف کردن نیستند. با این‌حال کاربران با مراجعه به بخش تنظیمات دستگاه می‌توانند بسیاری از این برنامه‌ها را به‌صورت دستی غیرفعال نمایند.

دوربین

پیکره‌بندی دوربین ردمی نوت 9 پرو با هندست نسل گذشته یعنی نوت 8 پرو شباهت فراوانی دارد. ماژول دوربین چهارگانه این هندست شامل یک حسگر فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی، سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی، حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی GM2 ساخت سامسونگ و یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی است. این در حالیست که ردمی نوت 8 پرو مجهز به دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی بود.


تصاویر ثبت شده توسط این دوربین‌ها از رنگ‌های طبیعی و توازن مناسب رنگ سفید برخوردار هستند. دامنه پویایی رنگ‌ها نیز نسبتا مطلوب است؛ با این‌حال جزئیات صحنه تا حدودی دچار محوشدگی هستند. به‌طور کلی سطح جزئیات ثبت شده در تصاویر کمتر از حد مورد انتظار به‌نظر می‌رسد. همچنین کاربران قادر به ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم بر‌ثانیه خواهند بود. دوربین سلفی گوشی نیز دارای حسگر 16 مگاپیکسلی است.

1 در مورد “بررسی اولیه ردمی نوت 9 پرو”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH