HMD Global از تلفن پرچمدار نوکیا 8.3 با پشتیبانی از اینترنت 5G رونمایی کرد

شرکت فنلاندی HMD Global از اسمارت‌فون 5G نوکیا 8.3 رونمایی کرد. این شرکت پس از معرفی هندست نوکیا 9 PureView در سال گذشته میلادی، خود را در میان قمار بزرگی که در بازار تلفن‌های هوشمند وجود دارد، حاضر کرد. این شرکت فنلاندی امسال نیز با معرفی تلفن 5G نوکیا 8.3 قمار مجددی در این بازار انجام داد. تلفن جدید نوکیا با لقب “قاتل پرچمدار” معرفی شده است. این تلفن از یک صفحه‌نمایش بزرگ، دوربین چهارگانه ساخت شرکت آلمانی ZEISS و پشتیبانی از اینترنت 5G به عنوان یک پرچمدار بی‌نظیر روانه بازار خواهد شد.

نوکیا 8.3

HMD درباره اتصال اینترنت 5G این تلفن می‌گوید که نوکیا 8.3 5G از تمامی شبکه‌های 5G فعلی و آتی پشتیبانی خواهد کرد. حتی باند‌های پشتیبانی از اینترنت 5G در این تلفن بسیار بیشتر از باند‌هایی است که تلفن‌های پرچمدار گران فعلی پشتیبانی می‌کنند. همین موضوع سبب می‌شود تا این تلفن با تمامی شبکه‌های 5G حال حاضر و آینده سازگار باشد.

نوکیا 8.3

نوکیا 8.3 5G از یک صفحه‌نمایش 6.81 اینچی Puredisplay با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس استفاده می‌کند. پنل HDR این تلفن به همراه قابلیت تطبیق‌پذیری خود می‌تواند کنتراست تصویر را بسته به میزان نور محیط تنظیم کند. در حفره پانچ شده‌ای در گوشه سمت چپ بالای تلفن نیز یک دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی با لنز ZEISS تعبیه شده است.

دوربین اصلی نوکیا 8.3 نیز دارای چهار سنسور است. سنسور اصلی با کیفیت 64 مگاپیکسل و سنسور التراواید با کیفیت 12 مگاپیکسل عملکرد خوبی در هنگام فیلمبرداری و ثبت تصاویر از محیط‌های کم‌نور دارند. یک ماژول ماکرو و یک سنسور عمق نیز در دوربین چهارگانه این تلفن وجود دارد که مورد جدیدی به شمار نمی‌رود.

نوکیا 8.3

درون بدنه پرچمدار جدید نوکیا از تراشه اسنپدراگون 765G به همراه 6 یا 8 گیگابایت رم بهره گرفته شده است. هم‌چنین، نوکیا 8.3 از یک مودم یکپارچه 5G استفاده می‌کند. نرم‌افزار گوشی توسط سیستم‌عامل اندروید 10 اجرا می‌شود و بخشی از برنامه اندروید وان است. این تلفن تا دو سال بروز‌رسانی اندروید و سه سال بروزرسانی‌های امنیتی ماهانه را دریافت خواهد کرد. دو گزینه برای حافظه داخلی نوکیا 8.3 با ظرفیت‌های 64 یا 128 گیگابایت در نظر گرفته شده است. مقدار حافظه داخلی این تلفن توسط کارت microSD قابل ارتقا است.

نوکیا 8.3

انرژی مورد نیاز پرچمدار نوکیا توسط یک باتری 4500 میلی‌آمپری تامین می‌شود. سرعت شارژ این باتری در حداکثر میزان خود به 18 وات می‌رسد.

نوکیا 8.3 5G در یک رنگ موسوم به شفق قطبی و با قیمت 599 یورو روانه بازار می‌شود. فروش این تلفن از تابستان آینده آغاز می‌شود.

2 در مورد “HMD Global از تلفن پرچمدار نوکیا 8.3 با پشتیبانی از اینترنت 5G رونمایی کرد”

    1. علی‌رضا علی‌پور

      بله. با این قیمت فکر نمی‌کنم این تلفن رو بشه با بودجه زیر 3 میلیون تومان خریداری کرد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH