رکوردشکنی احتمالی سامسونگ در زمینه استخدام کارگران باتجربه برای واحد تولید تراشه خود

شیوع ویروس کرونا در جهان، عملکرد کمپانی‌های مختلف را به شکلی جدی تحت تاثیر قرار داده است و سامسونگ الکترونیکس نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این‌حال بر اساس گزارش آژانس خبری یونهاپ کماکان انتظار می‌رود تا طی 6 ماهه نخست سال 2020، غول کره‌ای در زمینه استخدام کارگران خبره و آموزش‌دیده برای واحد تولید دستگاه‌های خود موفق به ثبت رکورد جدیدی شود.

واحد تولید دستگاه سامسونگ شامل کسب‌وکارهای تراشه‌های حافظه کمپانی، سیستم یکپارچه مقیاس بالا (LSI) و نیمه‌هادی‌ها است. این واحد برای استخدام کارگران باتجربه در 51 زمینه حرفه‌ای برنامه‌ریزی نموده است؛ اما در حال حاضر تعداد کل این کارگران مشخص نیست. به‌طور معمول غول فناوری کره‌ای در مواقع نیاز اقدام به جذب نیروی انسانی باتجربه برای کسب‌وکارهای فوق می‌کند؛ اما این‌بار کمپانی احتمالا به جذب نیرو برای تمامی واحدهای خود می‌پردازد. این پدیده بدان معناست که تعداد مشاغل ارائه شده توسط کمپانی به یک رکورد تاریخی از بدو تاسیس آن خواهد رسید.

بر اساس آخرین نظرسنجی موسسه تحقیقات اقتصادی کره (KERI) که بر روی 500 شرکت پرفروش کره‌ای با حداقل 300 نیروی کار انجام شده است؛ انتظار می‌رود که حداقل طی 6 ماهه نخست امسال و با توجه به شرایط کنونی، 25 درصد این شرکت‌ها نرخ استخدام خود را کاهش داده یا برای جذب نیروی کار جدید هیچ برنامه‌ای نداشته باشند.

بر اساس اظهارات برخی منابع داخلی حوزه صنعت، سامسونگ با ایجاد یک سناریوی برد-برد برای خود و افراد بی‌کار قصد دارد تا از وضعیت کنونی حداکثر بهره‌برداری را داشته باشد. کیم کی نام؛ رئیس واحد تولید محصول کمپانی طی اظهاراتی اعلام کرد که طی سال جاری، سامسونگ بر روی افزایش تولید حافظه‌های DRAM نسل چهارم با لیتوگرافی 1z نانومتری و تراشه‌های V-NAND نسل هفتم تمرکز خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH