هواوی P40 پرو و پرمیوم مجهز به حسگر جلویی سه‌بعدی برای پرداخت ایمن خواهند بود

هواوی در طراحی اسمارت‌فون میت 30 پرو از به‌کارگیری ناچ بحث‌برانگیز صرف‌نظر کرد و در عوض از نمایشگری با حفره دوگانه بهره‌برداری نمود. بر اساس گزارشات مخابره شده، هندست‌های هواوی P40 پرو و P40 پرمیوم به منظور پشتیبانی از قابلیت فیس آنلاک ایمن مجهز به حسگر TOF سه‌بعدی در بخش جلویی خواهند بود. این مشخصه به منظور احرازهویت حین پرداخت مورد استفاده قرار گرفته و در مقایسه با قابلیت فیس آنلاک مبتنی بر دوربین به‌مراتب ایمن‌تر است. این سخت‌افزار اضافی موجب شده تا حفره دوربین دوگانه تعبیه شده روی نمایشگر در مقایسه با هواوی P40 کمی عریض‌تر باشد. با بررسی تصاویر منتشر شده توسط شخصی با شناسه evleaks@ نیز می‌توان به این واقعیت پی برد.

تصاویر هواوی P40 پرو (سمت راست) و هواوی P40 (سمت چپ)

حفره تعبیه شده روی نمایشگر هواوی P40 و P40 پرمیوم از یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی به‌همراه یک حسگر TOF میزبانی می‌کند. حسگر تشخیص حرکت همراه با سایر سخت‌افزارها (سنسورهای نور محیط و مجاورت) یا به بخش زیرین نمایشگر منتقل شده و یا در حاشیه فوقانی صفحه‌نمایش مستقر می‌شوند. اگرچه چنین اقدامی دشوار به‌نظر می‌رسد؛ زیرا حاشیه فوقانی گوشی دارای انحنا بوده و با توجه به تصاویر فوق ظاهرا بسیار باریک است. برای درک بهتر موضوع کافیست به تصویر نمای نزدیک از هندست که توسط شخص خبرچین منتشر شده است؛ نگاهی بیندازید:

تصویر نمای نزدیک از نمایشگر حفره‌دار و حواشی اطراف آن در اسمارت‌فون هواوی P40 پرمیوم

مجددا بایستی خاطرنشان کرد که مدل‌های پرو و پرمیوم دارای سخت‌افزاری مشابه در قسمت جلویی هستند. دوربین‌های به‌کارگیری شده در قسمت پشتی این 2 دستگاه موجب تمایز آن‌ها از یکدیگر می‌شود. هواوی P40 پرمیوم دارای دوربین دوم تله‌فوتو و مجموعا 5 دوربین است. مدل پرو صرفا مجهز به 1 ماژول زوم و مجموعا 4 عدد دوربین خواهد بود؛ در حالی‌که هواوی P40 صرفا دارای 3 دوربین است. برخی تصاویر ثبت شده توسط هواوی P40 پرمیوم نیز در اوایل وقت امروز منتشر شدند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH