هواوی

هواوی اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا موجب آسیب به تجارت این شرکت شده است

شرکت هواوی اعلام کرد که تحریم‌های دولت آمریکا علیه این شرکت موجب وارد شدن آسیب به کسب و کار آن شده است. هواوی از یک سال پیش در لیست سیاه دولت آمریکا قرار گرفت و از هرگونه رابطه تجاری با شرکت‌های آمریکایی منع شد. همین مسئله به نوبه خود باعث شد که این شرکت از دریافت لایسنس سیستم‌عامل اندروید منع و فروش تلفن‌های هوشمند آن در کشور‌های خارج از چین تحت‌تاثیر قرار بگیرد.

وینسنت پنگ، مدیر بخش اروپای غربی این شرکت می‌گوید که با وجود افزایش 19.1 درصدی درآمد این شرکت نسبت به سال گذشته، هواوی در سال 2019 با چالش‌های بزرگی مواجه شد. فروش تلفن‌های هوشمند هواوی بدون داشتن نرم‌افزار‌ها و سرویس‌های گوگل‌پلی واقعا کار سختی است.

هواوی
Huawei P40 Pro

به نظر می‌رسد که این مسیر ناهموار هم‌چنان برای هواوی ادامه خواهد داشت. به گفته پنگ: دولت آمریکا از هرگونه مذاکره برای حل و فصل مشکلات پیش آمده امتناع می‌کند. در این میان، فقط بخش موبایل این غول چینی آسیب ندیده است. به عنوان مثال، بخش شبکه و سرور‌های هواوی نیز به دلیل تحریم‌ها و منع خرید تراشه‌ها از شرکت اینتل دچار مشکل شده و از بازار عقب مانده است.

از طرفی دیگر، چینی‌ها به دنبال تقویت اکوسیستم نرم‌افزاری Huawei Mobile Services بوده و طبق تحقیقات ما پیشرفت‌های چشمگیری هم داشته است. اما به هرحال، برخی محدودیت‌ها نیز هم‌چنان باقی مانده‌اند.

در شرایط فعلی، عدم استفاده از سرویس‌های گوگل و اندروید ضربه بزرگی به شرکت‌های تولیدکننده تلفن وارد می‌کند. اما اگر هواوی بتواند قابلیت‌های اکوسیستم نرم‌افزاری خود را تا حد بسیار زیادی بهبود ببخشد و سرویس‌های موبایلی گوگل را پشت سر بگذارد، به جرات می‌توان گفت که گوگل نیز در آینده ضربه بزرگی از سوی این شرکت خواهد خورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH