فروش تلفن‌های همراه در سال 2020 برای اولین بار در یک دهه اخیر کاهش می‌یابد

طبق گزارش تحلیلگران وب‌سایت CCS Insight، سال 2020 یکی از سخت‌ترین سال‌ها برای تولیدکنندگان تلفن‌های همراه است. تحلیلگران معتقدند که فروش تلفن همراه در سال جاری میلادی نسبت به سال 2019 حدود 250 میلیون واحد کاهش می‌یابد. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده برای سال 2020، در مجموع 1.26 میلیارد واحد تلفن هوشمند به فروش خواهد رسید که پایین‌ترین میزان در یک دهه اخیر است. هم‌چنین، 300 میلیون واحد تلفن همراه ساده (غیر هوشمند) نیز در سال جاری فروخته خواهد شد.

بدترین تاثیر شیوع ویروس کرونا بر بازار موبایل در سه‌ماهه دوم سال 2020 مشاهده خواهد شد. در این بازه زمانی، فروش تلفن‌های همراه به میزان 29 درصد کاهش می‌یابد. البته، روند کاهشی فروش تلفن‌ها تا پایان سال 2020 ادامه خواهد داشت و تاثیرات منفی آن در تعطیلات نیز بیشتر خواهد شد.

علی‌رغم تعطیلی فروشگاه‌ها و ماندن اکثر مردم در خانه‌ها، تقاضاها برای خرید تلفن همراه کاهش نیافته است. در نتیجه، شرکت‌های سازنده تلفن همراه با اخلال در زنجیره تامین مواجه شده‌اند. به عبارتی ساده‌تر، این شرکت‌ها توانایی پاسخگویی به نیاز‌های مردم را نخواهند داشت.

فروش تلفن همراه

مصرف‌کنندگان نهایی و تجارت‌های مختلف نیز دچار شک و تردید شده‌‌اند و از خرید تلفن‌های جدید در سال جاری خودداری خواهند کرد. پیش‌بینی می‌شود که فروش تلفن همراه در فصل تعطیلات امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تا 3 درصد کاهش یابد.

اما فقط نمی‌توان جنبه‌های منفی آمارها را بررسی کرد. زیرا بازار فروش تلفن همراه به سرعت به روند عادی خود باز خواهد گشت. طبق گزارش CCS، تقاضای تلفن همراه در سال جاری منجر به رشد 12 درصدی فروش در سال آینده می‌شود. در این میان، انتظار می‌رود که میزان فروش تلفن‌ها در سال آینده به رقم 2 میلیارد واحد نزدیک شود. این رقم برای سال 2022 پیش‌بینی شده بود.

شرکت‌های تولید‌کننده تلفن نیز به دنبال کاهش قیمت اسمارت‌فون‌های 5G هستند. طبق پیش‌بینی‌ها، تعداد 210 میلیون واحد اسمارت‌فون 5G در سال جاری به فروش خواهند رسید که ده برابر بیشتر از سال گذشته میلادی است. با نگاهی به پیش‌بینی‌ها و آینده بازار تلفن‌های هوشمند، بیشتر اسمارت‌فون‌های فروخته شده در سال 2024 (حدود 1.15 میلیارد واحد) به شبکه و اینترنت 5G مجهز خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH