اگزینوس 990

سامسونگ: تراشه اگزینوس 990 از تراشه اسنپدراگون 865 کوالکام ضعیف‌تر نیست!

سامسونگ اعلام کرد که عملکرد تراشه اگزینوس 990 با اسنپدراگون 865 برابر است. شرکت سامسونگ به عنوان یکی از معدود تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند، تراشه پردازنده اختصاصی ساخت خودش را نیز توسعه داده و از آن استفاده می‌کند. به علاوه، این شرکت تنها شرکتی است که اسمارت‌فون‌های پرچمدارش را با دو پردازنده مختلف (اگزینوس و اسنپدراگون) به بازار عرضه می‌کند. با این حال، از ابتدای ماجرا تاکنون نیز بحث‌های بسیار زیادی درباره اختلاف عملکرد این دو تراشه وجود داشته است.

این شرکت برروی تلفن‌های پرچمدار سری گلکسی S20 از تراشه جدید اگزینوس 990 بهره گرفته است. ناگفته نماند که نسخه مخصوص بازار چین و آمریکا این تلفن‌ها به تراشه اسنپدراگون 865 شرکت کوالکام مجهز هستند. بسیاری از رسانه‌ها معتقدند که عملکرد تراشه اگزینوس 990 نسبت به چیپست اسنپدراگون 865 بسیار ضعیف‌تر است، اما سامسونگ این مسئله را مورد تایید قرار نمی‌دهد. این شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی در وب‌سایت SamMobile اعلام کرد که عملکرد هر دو نسخه پرچمدار جدیدش با هم برابر است.

مدت زمان زیادی است که سامسونگ از تراشه‌های اگزینوس برروی تلفن‌های خود استفاده می‌کند، اما عملکرد این تراشه نسبت به همتایان دارای چیپست شرکت کوالکام نامناسب‌تر و ضعیف‌تر است. در این میان، ماجرا زمانی پیچیده می‌شود که کره‌ای‌ها هر دو نسخه تلفن‌های خود (اگزینوس و اسنپدراگون) در نقاط مختلف جهان را با یک قیمت به فروش رسانده و برخی از نسخه‌ها را به بازارهای خاص (مانند آمریکا) محدود کرده‌اند.

این امر به تازگی باعث ایجاد یک تنش در میان هواداران سامسونگ شده، زیرا قیمت تلفن‌های سری گلکسی S20 در مقایسه با سال‌های قبل افزایش یافته است و این در حالیست که مدل‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 865 که بهتر از مدل‌های اگزینوس هستند، فقط در سه کشور آمریکا، چین و کره جنوبی به فروش می‌رسند.

علی‌رغم تمامی مدارک و شواهد در فضای مجازی، سامسونگ هم‌چنان به مسئله برابر بودن عملکرد تراشه اگزینوس 990 با تراشه اسنپدراگون 865 پافشاری می‌کند. حتی این شرکت اعتقاد دارد که مصرف انرژی چیپست اختصاصی‌اش نسبت به سایر رقبا کم‌تر است. سامسونگ با انتشار یک بیانیه رسمی اعلام کرد که هردو مدل تلفن‌های سری گلکسی S20 را تحت آزمایش‌های دقیقی قرار داده و طبق نتایج آزمایشات، عملکرد هر دو مدل در زندگی واقعی یکسان است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH