اپل قابلیت‌های مهم اندروید را در iOS 14 کپی‌ خواهد کرد!

در جنگ بین سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید، یکی از شکایت‌هایی که کاربران همواره از پلت‌فرم موبایلی اپل کرده‌اند این بوده که چرا مثل اندروید قابلیت شخصی‌سازی ندارد. اما حالا یک افشاگر معروف با نام کاربری DongleBookPro@ به‌تازگی اسکرین‌شات‌هایی را در توییتر منتشر کرده که نشان می‌دهند چنین امکانی در iOS 14 مهیا خواهد شد. این نسخه iOS احتمالا در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد. همانطور که می‌دانید، گوگل سال گذشته با اضافه کردن قابلیت Styles & wallpapers به گوشی‌های پیکسل خود قدم بزرگی در جهت امکان شخصی‌سازی بیشتر آن‌ها برداشت. این قابلیت به کاربران پیکسل اجازه می‌دهد تا شکل و رنگ آیکون‌ها روی گوشی‌هایشان را تغییر دهند.

اپل ممکن است یکی از قابلیت‌های مهم اندروید را برای iOS 14 کپی‌برداری کند

سوالی که خیلی‌ها می‌پرسند این است که آیا iOS 14 امکان شخصی‌سازی را برای کاربران آیفون فراهم خواهد کرد؟ از اسکرین‌شات‌های منتشرشده توسط DongleBookPro@ چنین بر می‌آید که کاربران امکان انتخاب بین والپیپرهای پیش‌فرضی که به دسته‌بندی‌های مختلفی مانند “Classic Stripes” ،”Earth & Moon” و “Flowers” تقسیم شده‌اند خواهند داشت. اسکرین‌شات دیگری، قابلیت “Home Screen Appearance” را که مشابه نمونه استفاده‌شده روی اپل واچ است نشان می‌دهد. با این قابلیت کاربران قادر به ایجاد والپیپرهای هوشمند پویا برای صفحه هوم خواهند بود. اما خبر هیجان‌انگیزتر اینکه احتمالا ویجت‌هایی مشابه نمونه‌های اندرویدی نیز برای دستگاه‌های آیفون ارایه خواهد شد.

وب‌سایت 9to5Mac، قابلیت دیگری به نام “Avocado” را در iOS 14 پیدا کرده که مربوط به اپلیکیشن SpringBoard که صفحه هوم iOS را کنترل می‌کند می‌شود. اگر اپل تصمیم بگیرد که این قابلیت را با iOS 14 ارایه کند، کاربران آیفون و آیپد قادر خواهند بود ویجت‌هایی از اپلیکیشن‌های منتخب را برگزینند و آن‌ها را به صفحه هوم اضافه و به اطراف جابه‌جا کنند. این نشان می‌دهد که کاربران iOS بالاخره قادر به حرکت دادن آیکون‌های اپلیکیشن در هر جهتی، علاوه‌بر فرمت راست یا چپ، خواهند بود. با این‌حال، شما آیکون‌های اپلیکیشن صفحه هوم را در کنار ویجت‌ها در حالتی خواهید دید که برخی از آن‌ها ممکن است نسبت به بقیه، فضای بیشتری از صفحه را اشغال کنند.

درهرحال، به نظر می‌رسد که اپل سرانجام به حرف‌های مشتریان گوش داده است. حتما به خاطر می‌آورید که iOS 13 بالاخره از شر حالت نمایشگر سربالا (heads-up display) که بیشتر فضای میانی صفحه‌نمایش را می‌پوشاند خلاص شد. البته کاربران iOS می‌توانستند در رابطه با شخصی‌سازی این سیستم‌عامل امیدوار باشند که اپل شخصی‌سازی آیکون اپلیکیشن و ویجت‌های شبیه اندروید را روزی برای آن‌ها ارایه کند، اما حالا موفق شده‌اند که با طرح شکایت‌های خود، حرف‌شان را به گوش کسانی در کوپرتینو برسانند.

البته به خاطر داشته باشید که احتمال اینکه اپل تصمیم بگیرد قابلیت‌های فوق را در نسخه نهایی iOS 14 ارایه نکند وجود دارد. اگر این‌گونه باشد، معنای آن این خواهد بود که اپل برنامه‌هایی برای عرضه همه این شخصی‌سازی‌ها در یک نسخه‌ آینده سیستم‌عامل دارد. در رابطه با iOS 14، ما احتمالا شاهد معرفی آن در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان WWDC خواهیم بود. این کنفرانس که هرساله در ماه ژوئن در شهر سن هوزه برگزار می‌گردید، امسال به‌خاطر شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

2 در مورد “اپل قابلیت‌های مهم اندروید را در iOS 14 کپی‌ خواهد کرد!”

  1. همون تم ios بهترین تم هست کی حواست تم رو بتونه تغیر بده با گزاشتن ویجت موافقم ولی تم اپل ی جور خاصه. خود اندرویدی ها تم ios می ریزن حالا تم تغیر بدن ios یی ها

  2. بنظرم اینکه قابلیت شخصی سازی تویه ios اضافه بشه مثل اندروید از خاص بودن اپل کم میکنه و اینکه اپل همیشه بهترین دیزاین رو داره و من یکی که نیازی به شخصی سازیه این دیزاین زیبا احساس نمیکنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH