احتمال ابتلا به ویروس کرونا در مردان و نوزادان بیشتر از بقیه است!

بزرگترین مطالعه‌ای که تاکنون در رابطه با ویروس کرونا انجام شده، نشان می‌دهد که مردان و نوزادان ممکن است بیش از همه در معرض خطر ابتلا به عفونت حاد قرار داشته باشند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) روز دوشنبه مطالعه‌ای را منتشر کرد که در آن به بررسی بیش از ۲۵۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در بین کودکان آمریکایی کمتر از ۱۸ سال در فاصله بین 12 فوریه تا 12 آوریل پرداخته است. این مطالعه بزرگترین تحقیقی است که تا الان روی کودکان مبتلا به ویروس کرونا انجام شده است.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهند که بچه‌ها در مقایسه با بزرگترها احتمال کمتری برای توسعه علایم ویروس کرونا دارند. از کل موارد گزارش‌شده در آمریکا، فقط ۱.۷ درصد آن‌ها کودک زیر ۱۸ سال بودند.

در بین کودکانی که اطلاعات کامل آن‌ها در دسترس بود، فقط ۷۳ درصد علایم تب، سرفه یا کوتاهی تنفس را نشان دادند. این در حالی است که در همان بازه زمانی، ۹۳ درصد از افراد بزرگسال بین ۱۸ تا ۶۴ سال چنین علایمی را نشان داده بودند.

این آمار، مطالعه قبلی CDC چین را که گفته بود اکثر کودکان آلوده به ویروس کرونا علایم خفیف داشته‌اند یا بدون علامت بوده‌اند تائید می‌کند.

با این‌حال، برخی از کودکان علایم حاد داشته‌اند؛ ۱۴۷ نفر از کودکان بیمار در گزارش CDC، مجبور به بستری شدند و ۵ نفر آن‌ها نیز به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال یافتند. سه کودک نیز فوت کردند.

نوزادان آمریکایی در مقایسه با سایر گروه‌های سنی کودکان، بالاترین نرخ بستری شدن در بیمارستان را داشته‌اند. از ۹۲ نوزاد بیمار، ۶۲ درصد بستری شدند. این نرخ در بین کودکان ۱ تا ۱۷ سال فقط ۱۴ درصد بود.

دکتر Yvonne Maldonado، رییس بخش بیماری‌های عفونی آکادمی پزشکی اطفال آمریکا (AAP) به مجله تایم گفت: ما می‌دانیم که پاسخ‌های ایمنی کودکان در طول زمان رشد می‌یابد. کودکان در سال اول زندگی خود، دارای همان پاسخ ایمنی قدرتمندی که سایر بچه‌ها و بزرگسالان دارند نیستند.

آیا فاکتورهای بیولوژیکی می‌تواند مردان را در مقابل کووید۱۹ آسیب‌پذیرتر کند؟

مطالعات زیادی نشان داده‌اند که نرخ مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا، در مردان بیشتر از زنان است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در تاریخ 20 مارس گزارش داد که مردان حدود ۷۰ درصد از مرگ‌ومیرهای کووید۱۹ را در اروپای غربی تشکیل می‌دهند.

داده‌های به دست آمده از پنج کشوری که بیشترین میزان شیوع ویروس را داشته‌اند نشان می‌دهد که احتمال مرگ در مردان مبتلا به کووید۱۹ حدود ۵۰ درصد بیشتر از زنان است.

همچنین مطالعه موسسه بهداشت عمومی رم روی بیش از ۲۵ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا نشان می‌دهد که نرخ مرگ‌ومیر در مردان ایتالیایی ۸ درصد و در زنان ایتالیایی ۵ درصد است. براساس این مطالعه، مردان در ایتالیا بیشترین موارد ابتلا به کووید۱۹ را داشته‌اند: حدود ۵۸ درصد.

برخی از متخصصان درباره علت این موضوع گفته‌اند که مردان در مقایسه با زنان، بیشتر سیگار می‌کشند، به‌طور متوسط بهداشت ضعیف‌تری دارند و همچنین بیماری‌های زمینه‌ای بیشتری دارند.

نکته جالب اینکه، ۵۷ درصد از کودکان مبتلا به کووید۱۹ در مطالعه CDC، مرد بودند. حتی اکثر نوزادان آلوده‌شده نیز مرد بودند. CDC در گزارش خود گفته است: این موضوع نشان می‌دهد که فاکتورهای بیولوژیکی، مانند جنسیت، ممکن است در احتمال ابتلا به کووید۱۹ نقش داشته باشند.

البته این مطالعه هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و نویسندگان به اطلاعات محدودی دسترسی داشته‌اند. در بین ۲۵۷۲ کودکی که CDC بررسی کرده، فقط ۹.۴ درصد دارای اطلاعات علایم بیماری بودند و فقط در مورد ۳۳ درصد مشخص بود که آیا در بیمارستان بستری شده‌اند یا نه.

نویسندگان گزارش CDC توصیه کرده‌اند که پزشکان احتمال ابتلا به کووید۱۹ در نوزادان و کودکانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند را بالاتر در نظر بگیرند.

Maldonado به مجله تایم گفت: ما باید خیلی مراقب باشیم، برای اینکه ما واقعا هنوز نمی‌دانیم با چه چیزی طرف هستیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH