سونی از کنترلر DualSense پلی‌استیشن 5 رونمایی کرد

سونی از کنترلر DualSense کنسول بازی آینده پلی‌استیشن 5 خود پرده‌برداری کرد. این کنترلر از نظر طراحی تفاوت‌های بارزی با DualShock دارد.

طراحی دو رنگ DualSense، این تصور را در ما ایجاد می‌کند که گویی کسی روی بخش‌هایی از DualShock پوشش سفید صیقلی کشیده باشد. در حالیکه این نوع طراحی، زیبایی‌های خاص خودش را دارد، اما شباهت‌های ظاهری کنترلر جدید با DualShock، چیز خوبی است و سونی ظاهرا به چیزهایی که در رابطه با ارگونومی کنترلرها یاد گرفته یک‌بار دیگر عمل کرده است. هرچند DualSense در مقایسه با مدل قبلی خود کمی درشت‌تر به نظر می‌رسد، اما کار با این نوع کنترلرها اغلب راحت‌تر است. ضمن اینکه سونی ادعا کرده که کنترلر جدید از آنچه که به نظر می‌رسد کوچک‌تر است.

برخی از تغییرات ظاهری DualSense شامل تغییرات جزئی در زاویه تریگرهای دست و شکلِ گریپ می‌شوند. البته لایت بار معروف سونی و سطح حساس به لمس آن همچنان روی کنترلر وجود دارند و فقط طراحی آن‌ها کمی مدرن‌تر شده است.

از طرفی، دکمه “Share” دیگر روی DualSense وجود ندارد و به جای آن یک دکمه جدید “Create” اضافه شده که همه قابلیت‌های دکمه قبلی را دارد و حتی ایجاد محتوا را راحت‌تر و ساده‌تر نیز کرده است.

چند قابلیت جدید هیجان‌انگیز نیز در DualSense ارایه شده‌اند. روی این کنترلر یک سری میکروفون داخلی وجود دارد که می‌توانند برای چت صوتی بدون نیاز به هدست استفاده شوند. با توجه به تمرکز سونی روی صوت، با به‌کارگیری موتور پردازشی Tempest برای ایجاد صدای سه‌بعدی در پلی‌استیشن 5، می‌توانیم تصور کنیم که این میکروفون‌ها وظیفه‌ دیگری نیز دارند. آن‌ها احتمالا به‌منظور کمک به بهینه‌سازی صدا، اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با موقعیت کاربر در اتاق فراهم خواهند کرد.

سونی همچنین روی یک روش جدید حس لمسی تمرکز کرده است. کنترلر DuaSense نه‌تنها از بازخورد لرزش هپتیک پیشرفته بهره می‌برد، بلکه تریگرهای تطابقی جدیدی نیز روی آن وجود دارند. ظاهرا، دکمه‌های L2 و R2 کنترلر جدید می‌توانند به‌طور دینامیک و پویا، بازخوردهای خود را جهت واکنش طبیعی‌تر به برخی رویداد‌های خاص داخل بازی و انتقال حس‌های متفاوت، تنظیم و و اصلاح کنند.

سونی در این رابطه، یک خودرو را مثال زده که حرکت چرخ‌های آن در گل‌ولای می‌تواند حس خاصی را به کاربر انتقال دهد. همه این تدابیر، روی کاغذ عالی و فوق‌العاده هستند و امیدواریم که غول ژاپنی و توسعه‌دهندگان بتوانند روی تکنولوژی جدید به خوبی سرمایه‌گذاری کنند.

اسکرول به بالا
TCH