آیپد پرو 2020

بررسی اولیه تبلت آیپد پرو 2020 اپل؛ باطن جدید در ظاهر قدیمی!

شرکت اپل حدود دو ماه پیش از تبلت حرفه‌ای آیپد پرو 2020 رونمایی کرده بود. این تبلت باکیفیت احساس راحتی به شما منتقل می‌کند. ما به سراغ بررسی تبلت پرچمدار اپل رفته‌ایم تا مزایا و معایب آن را متوجه شده و شما مخاطبان گرامی را از آن‌ها آگاه کنیم.

تبلت مورد بررسی ما دارای یک صفحه‌نمایش 12.9 اینچی است که حس کار با یک کامپیوتر را به ما منتقل کرد. من با استفاده از ترک‌پد لپ‌تاپ متن این بررسی را تایپ کردم که در طول این زمان احساس بسیار راحتی داشتم.

شاید با تردید بتوان گفت که تمامی مشکلات آیپد در این مدل از تبلت اپل حل شده است، اما استفاده از یک ترک‌پد واقعی برروی یک آیپد، برای من لحظه‌ای شگفت‌انگیز به حساب می‌آید، به گونه‌ای که احساس می‌کردم از زمان حال ده سال جلوتر هستم!

آیپد پرو 2020

اگر دستگاهی وجود داشته باشد که پاسخگوی نیاز‌های مختلف من در دوران قرنطینه باشد، آیپد پرو 2020 اپل یکی از آن‌ها است. البته، قیمت بالای آن نیز جنبه‌ای لوکس به دستگاه اضافه می‌کند.

ترک‌پد باکیفیت

من از وجود مکان‌نما در این آیپد لذت می‌برم، علی‌الخصوص در هنگامی که آیکون آن با نزدیک شدن به سایر عناصر تغییر می‌کند. این ترک‌پد همانند یک صفحه‌نمایش لمسی و تاچ‌پد نوت‌بوک‌ها کار می‌کند که قابلیت‌های آن‌ها با یکدیگر ادغام شده‌اند. من در هنگام استفاده از این ترک‌پد حس عمیق‌تری را نسبت به استفاده از ماوس در iOS 13 دریافت کردم و این ترک‌پد تمامی نیاز‌های من را مرتفع می‌سازد.

آیپد پرو 2020

هم‌چنین، تمامی کنترل‌های حرکتی چندانگشتی که من در حافظه خود داشتم نیز در این ترک‌پد اجرا می‌شدند؛ به عنوان مثال می‌توان از سه انگشت برای خارج شدن از یک برنامه و یا دو انگشت برای جابه‌جا شدن بین نرم‌افزار‌ها کمک گرفت. در صورت کشیدن سه انگشت خود به سمت بالا نیز می‌توانید از بین اپلیکیشن‌های باز شده یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. شما می‌توانید تنظیمات ترک‌پد را هم شخصی‌سازی کنید تا تجربه بهتر و دلخواهی در هنگام استفاده از آن داشته باشید. با اطمینان می‌توان گفت که کار کردن با این ترک‌پد لذت‌بخش‌تر از کار کردن با صفحه‌نمایش لمسی آیپد پرو بود.

عملکرد عجیب ترک‌پد در برخی از اوقات

در کنار قابلیت‌های فراوان ترک‌پد آیپد پرو 2020 باید از برخی نکات منفی آن نیز یاد کنیم. به عنوان نمونه، من در بیشتر مواقع باید نوشته‌های خود را ویرایش کنم، به همین منظور با ترک‌پد اپل بین متن‌ها جابه‌جا می‌شوم تا متن خود را انتخاب و آن‌ را اصلاح کنم. اما عمل کلیک و یا درگ کردن این ترک‌پد در بیشتر مواقع همانند عملکرد تاچ‌پد یک لپ‌تاپ نبوده و من در بررسی‌های اولیه نتوانستم متن مورد نظرم را به راحتی انتخاب کنم. این ترک‌پد در برخی از موارد به جای انتخاب متن، مکان‌نمای مhوس را برروی صفحه به نمایش می‌گذاشت که کمی باعث آزار می‌شد. البته، به نظر می‌رسد که این مسئله به‌زودی حل خواهد شد، اما در حال حاضر، باعث سخت شدن و کند شدن اعمال ما می‌شود.

آیپد پرو 2020

اپل بسیاری از اپلیکیشن‌های خود، مانند Pages ،iMovie و Numbers را برای سازگاری با ترک‌پد خود به‌روز کرده است. اما برخی از نرم‌افزارهای شخص ثالث، مانند Google Docs فعلا با آن سازگاری چندانی ندارند و باید زمان زیادی را برای انتشار یک آپدیت و سازگاری با ترک‌پد اپل منتظر بمانیم. به عنوان نتیجه‌گیری این بخش می‌توان گفت که ترک‌پد اپل از قابلیت‌های نرم‌افزاری متنوعی برخوردار است، اما این محصول در برخی از موارد باعث عصبی شدن من می‌شد، به طوری که استفاده از یک ماوس را به جای آن ترجیح می‌دادم. هرچند، انتظار می‌رود که این مسئله جزئی توسط یک آپدیت نرم‌افزاری حل شود.

قابلیت‌های واقعیت افزوده

من هنوز نمی‌دانم که از سنسور LiDar موجود در مجموعه دوربین آیپد پرو 2020 چه استفاده‌‌ای کنم، اما به نظر می‌رسد که تعبیه این سنسور در تبلت جدید آمریکایی‌ها به عنوان اولین قدم آن‌ها برای بهره‌گیری از سخت‌افزار‌های واقعیت افزوده در تاریخ ثبت خواهد شد. دامنه اسکن این سنسور به 5 متر می‌رسد که توانایی ایجاد یک شبکه سه‌بعدی از محیط را دارد. این کار توسط هدست‌های واقعیت افزوده نیز انجام می‌پذیرد. این سنسور را می‌توان نوع جدیدی از سنسور TrueDepth معرفی کرد که کارایی آن در فواصل دور اشیا از دوربین مشخص می‌شود.

آیپد پرو 2020

اکثر مردم از این قابلیت استفاده نمی‌کنند و نیازی به آن ندارند، اما عملکرد اپلیکیشن‌های ARKit در این موضوع بسیار خوب بوده و من هیچ مشکلی را در هنگام استفاده از آن مشاهده نکرد.

همانند آیپد پرو 2018، در برخی از موارد

اپل درون آیپد پرو 2020 از پردازنده جدید A12Z استفاده کرده است. نتایچ بنچمارک این دستگاه در گیک‌بنچ 5 نشان می‌دهند که عملکرد محصول جدید اپل تفاوت چندانی با مدل 2018 ندارد. البته، اپل وعده بهترین و بالاترین سرعت را نداده، اما قول داده است که گرافیک و تحمل گرمای آن قدرتمند‌تر و بهینه‌تر از مدل‌های قبلی خواهد بود. تراشه موجود در این تبلت برپایه تراشه A13 آیفون 11 ساخته نشده است، اما هنوز هم سرعت قابل توجهی در اجرای برنامه‌ها و سایر موارد دارد که آن را به قدرتمندترین دستگاه مجهز به IOS تبدیل می‌کند.

آیپد پرو 2020

در بخش طراحی و نمایشگر آیپد پرو شاهد حضور یک پنل باکیفیت Liquid Retina هستیم. این دستگاه از قابلیت تشخیص چهره Face ID پشتیبانی کرده و یک پورت USB-C به همراه قلم هوشمند مغناطیسی در آن وجود دارد. طراحی مجموعه دوربین نیز همانند تلفن‌های آیفون 11 است.

نسخه پایه آیپد پرو دارای حافظه داخلی 128 گیگابایت است که قیمت آن به 800 دلار می‌رسد. با این حال، اگر به فضای ذخیره‌سازی بیشتری احتیاج دارید، نسخه 256 گیگابایتی این تبلت پاسخگوی نیاز‌های مختلف شما خواهد بود.

از دیگر تفاوت‌های این تبلت نسبت به مدل 2018 آن می‌توان به استاندارد وای‌فای 6 و میکروفون داخلی باکیفیت‌تر اشاره کرد. اما آیپد پرو 2020 در بسیاری از جهات  شباهت‌های زیادی به آیپد پرو 2018 دارد.

 نتیجه‌گیری

اگر شما نیز تمایل زیادی به استفاده از ترک‌پد جدید اپل دارید، نیازی به خرید آیپد پرو 2020 نخواهید داشت، مگر آن که قصد خرید یک تبلت قدرتمند را هم داشته باشید. خبر خوبی که درباره ترک‌پد جدید اپل وجود دارد، پشتیبانی سایر مدل‌های آیپد از آن است. بنابراین، می‌توانید ترک‌پد اپل را جداگانه خریداری کرده و آن را به آیپد خود متصل کنید.

آیپد پرو 2020

من انتظار دارم که اپلیکیشن‌های بیشتری توسط این ترک‌پد قابلیت استفاده را داشته باشند تا لذت بهره‌مندی از یک ترک‌پد برای من کامل شود.

به عبارتی ساده‌تر می‌توانم بگویم که این دستگاه بهترین آیپد است، اما قیمت آن نیز ما را شوکه می‌کند. من از این لحظه دوست دارم که از آیپد پرو 2020 استفاده کنم، اما وجود برخی از مسائل مانند عملکرد متوسط ترک‌پد باعث می‌شوند که از همان لپ‌تاپ قدیمی خود برای تایپ کردن کمک بگیرم.

نقاط قوت:

  • پشتیبانی از ترک‌پد
  • بهبود میکروفون‌های داخلی
  • دوربین سه‌بعدی به منظور اسکن اشیا
  • پشتیبانی از وای‌فای 6
  • عرضه نسخه پایه با 128 گیگابایت حافظه داخلی

نقاط ضعف:

  • طراحی مشابه با طراحی آیپد پرو 2018
  • هزینه اضافی برای خرید لوازم جانبی
  • هیچ نرم‌افزاری برای آزمایش قابلیت جدید AR وجود ندارد
  • برتری خاصی نسبت به مدل 2018 ندارد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH