ویندوز 10X

ویندوز 10X مایکروسافت برای دستگاه‌های مجهز به یک صفحه‌نمایش نیز عرضه خواهد شد

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که سیستم‌عامل ویندوز 10X برای دستگاه‌های دارای یک صفحه‌نمایش لمسی، مانند لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها نیز منتشر خواهد شد. پیش از این، قرار بود که نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز 10 فقط برای دستگاه‌های مجهز به دو نمایشگر عرضه شود. اما پس از این که مایکروسافت زمان عرضه Surface Neo را به تاخیر انداخت، ابهامات درباره این سیستم‌عامل بیشتر شدند. مایکروسافت نیز اعلام کرد که ویندوز 10X در راه است، اما تغییراتی در آن ایجاد خواهد شد.

مایکروسافت در بلاگ خود اعلام کرد که قصد دارد نسخه جدید سیستم‌عامل خود را برای دستگاه‌های مجهز به یک نمایشگر، مانند نوت‌بوک‌ها، تبلت‌ها و دستگاه‌های ترکیبی بهینه کند. این موضوع باعث افزایش قدرت بخش کلودینگ (فضای ابری) می‌شود. با این حال، هیچ جزییاتی درباره این موضوع منتشر نشده است. اما هم‌اکنون می‌دانیم که ویندوز 10X دوباره در مسیر توسعه قرار گرفته و انتظار داریم که خبرهای بیشتری از آن بشنویم.

در این میان، جزییات دقیقی هم درباره آپدیت ماه مه 2020 ویندوز منتشر نشده است، زیرا طبق اطلاعات منتشر شده، این بروزرسانی تجربه کاربری در هنگام کار با دستگاه‌های لمسی را بهبود می‌بخشد. پیشرفت‌هایی هم در بخش حالت تبلت کامپیوتر‌های دسکتاپ حاصل شده است و فرآیند اتصال بلوتوث نیز سریع‌تر انجام می‌پذیرد. عمل Drag & Drop نیز به قابلیت Eye Control (کنترل چشمی) اضافه شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH