مایکروسافت از سرفیس بوک 3، سرفیس گو 2 و سرفیس هدفون 2 رونمایی کرد

مایکروسافت امروز از چند محصول جدید رونمایی کرد که مهم‌ترین آن‌ها سرفیس بوک 3 و سرفیس گو 2 بود. طراحی بوک 3 تغییر چندانی نکرده، اما مشخصات داخلی آن بهبود یافته است. با این‌حال، سرفیس گو 2 در هر دو بخش طراحی و سخت‌افزار دچار تغییراتی شده است.

بزرگترین تغییر در سرفیس بوک 3 استفاده از جدیدترین پردازنده نسل دهم اینتل در داخل آن است. مایکروسافت همچنان هر دو نسخه ۱۳.۵ و ۱۵ اینچی را برای این لپ‌تاپ حفظ کرده است. نسخه ۱۳.۵ اینچی می‌تواند با پردازنده‌های Core i5 و Core i7 پیکره‌بندی شود. قیمت مدل پایه این دستگاه از ۱۵۹۹ دلار شروع می‌شود و قیمت مدل پایه آن با پردازنده گرافیکی جداگانه GeForce GTX 1650 Max-Q انویدیا ۱۹۹۹ دلار است.

نسخه ۱۵ اینچی سرفیس بوک ۳ نیز می‌تواند با چیپ‌های Core i7 پیکره‌بندی شود، اما نکته مهم درباره آن این است که مایکروسافت پردازنده‌های گرافیکی GeForce GTX 1660Ti و Quadro RTX 3000 انویدیا را به‌عنوان گزینه‌هایی برای آن ارایه کرده است. قیمت این نسخه با پردازنده گرافیکی Quadro RTX 3000 از ۳۴۹۹ دلار شروع می‌شود.

مایکروسافت می‌گوید که سرفیس بوک ۳ به‌کمک طراحان، مهندسان، توسعه‌دهندگان و گیمرها ساخته شده است. شاید به همین خاطر است که پیکره‌بندی‌های آن به ۳۲ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه PCie NVMe SSD افزایش یافته است.

اما سرفیس گو ۲ که کوچک‌ترین تبلت سری سرفیس است در هر دو بخش طراحی و سخت‌افزار داخلی تغییراتی پیدا کرده است. سایز نمایشگر این تبلت از ۱۰ اینچ به ۱۰.۵ اینچ افزایش یافته، اما بدنه آن تغییری نکرده است. این بدین معنی است که حاشیه‌ها تا حد بسیار زیادی نازکتر شده‌اند و رزولوشن صفحه‌ با همان نسبت تصویر ۳:۲، به ۱۹۲۰x۱۲۸۰ پیکسل افزایش یافته است.

مدل پایه سرفیس گو ۲ همچنان از پردازنده Pentium Gold استفاده می‌کند و ۳۹۹ دلار قیمت دارد، اما یک گزینه جدید با نسل هشتم Core m3 اینتل نیز ارایه شده که با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD قیمتی برابر ۶۲۹ دلار دارد. البته شما مشخصات مدل Pentium Gold را می‌توانید ارتقا دهید. کیبورد Type Cover نیز همچنان ۹۹ دلار قیمت دارد و جداگانه فروخته می‌شود.

باتری سرفیس گو ۲ هم ارتقا یافته است و حالا در استفاده‌های عادی حدود ۱۰ ساعت دوام خواهد آورد. اتصال LTE نیز به تبلت اضافه شده، اما فقط مدل Core m3 با قیمت ۷۲۹ دلار به آن دسترسی دارد.

مایکروسافت همچنین مدل جدید هدفون‌های سرفیس خود را به نام سرفیس هدفون 2 معرفی کرد. ویژگی اصلی این هدفون کماکان قابلیت نویز کنسلینگ فعال (ANC) آن است. این قابلیت برای صداهای انسان هم تنظیم شده و بنابراین عملکرد بهتری در این زمینه خواهد داشت. گوشی‌های ANC معمولا از این مشکل رنج می‌برند. یک رنگ جدید مشکی هم قابل دسترس خواهد بود.

مدل جدید هدفون مایکروسافت از بلوتوث 5.0 پشتیبانی می‌کند و با کدک بلوتوث aptX کوالکام سازگار است. این هدفون می‌تواند ۱۸۰ درجه بچرخد و عمر باتری آن از ۱۵ ساعت در مدل قبلی به ۲۰ ساعت افزایش یافته است.

به غیر از موارد فوق، تغییرات دیگری در هدفون داده نشده و قیمت آن همچنان ۲۴۹ دلار خواهد بود و از تاریخ 12 می عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH