ارتش آمریکا از بازی War Thunder برای آموزش نیروهای خود در طول پاندمی ویروس کرونا استفاده می‌کند!

سربازان پایگاه Fort Hood در تگزاس آمریکا از یک بازی نقش‌آفرینی چندنفره آنلاین (MMO) برای یاد گرفتن تاکتیک‌های جنگی و تقویت مهارت‌های خود استفاده می‌کنند. این نیروها از طریق این بازی‌ نحوه مانور دادن تانک‌ها و وسایل نقلیه جنگی و همچنین استفاده از روش‌های واقعی در شرایط جنگی را یاد می‌گیرند. پایگاه Fort Hood به‌خاطر شیوع ویروس کرونا در قرنطینه است و سربازان آنجا برای حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی نمی‌توانند تمرین‌های نظامی انجام دهند. در چنین شرایطی استفاده از بازی‌های کامپیوتری می‌تواند بهترین راهکار برای مرور تاکتیک‌های نظامی باشد.

ارتش آمریکا از بیماری ویروس کرونا در امان نبوده‌اند و تاکنون ۴۹۱۲ مورد ابتلا به این بیماری و ۲ مورد فوتی در بین نیروهای این کشور گزارش شده است. سرویس‌های نظامی آمریکا  با دانستن این موضوع که ویروس کرونا می‌تواند به‌سرعت در بین سربازان شیوع پیدا کند و واحدهای عملیاتی را عملا از کار بیندازد فعلا تصمیم گرفته‌اند تا آموزش نیروهای خود را متوقف کنند.

به گفته ارتش آمریکا، نیروهای پایگاه Fort Hood در حال‌حاضر منتظر رسیدن تانک‌های جدید آبرامز M1A2 که جانشین تانک‌های قدیمی شده‌اند به این پایگاه هستند. در چنین شرایطی که نیروها بدون تانک هستند و از طرفی هم باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند، فرماندهان پایگاه فرصت را مغتنم شمرده و از طریق بازی War Thunder که یک بازی در سبک MMO است شروع به آموزش تاکتیک‌های میدان جنگ به سربازان خود کرده‌اند.

در این بازی، بازی‌کنندگان می‌توانند کنترل تانک‌ها، وسایل نقلیه جنگی و حتی هواپیماها را در یک میدان نبرد مجازی در اختیار بگیرند. نیروها همچنین از یک برنامه چت برای ارتباط با یکدیگر در طول بازی استفاده می‌کنند.

بازی War Thunder می‌تواند دید بسیار خوبی را از یک میدان نبرد واقعی در اختیار سربازان قرار دهد. برای مثال، چهار خدمه یک تانک آبرامز که شامل فرمانده، راننده، گلوله‌گذار و توپچی می‌شوند، در داخل بازی، همدیگر را در چهار تانک مختلف ملاقات می‌کنند و با تشکیل یک گروه تانکی ماموریت‌های مختلفی را انجام می‌دهند.

مثلا، یک گلوله‌گذار تانک، در بازی فرمانده یک تانک می‌شود و باید مسئولیت وسیله نظامی خودش را در میدان جنگ برعهده بگیرد؛ یا توپچی یک تانک که کارش در دنیای واقعی صرفا شلیک توپ‌های ۱۲۰ میلی‌متری M256 است، در دنیای بازی با تصویر بزرگی از میدان نبرد مواجه می‌شود؛ همچنین یک گلوله‌گذار تانک که حالا در بازی فرمانده شده است باید درباره اینکه تانک‌اش چگونه با بقیه تانک‌ها همکاری نزدیکی داشته باشد فکر کند.

نیروهای پایگاه Fort Hood هرچند سربازان باتجربه‌ای در دنیای واقعی هستند، اما در بازی War Thunder مجبورند از پایین‌ترین مراحل، کار خود را شروع کنند. تصویر بالا یک سرباز این پایگاه را نشان می‌دهد که یک تانک M2 را متعلق به دهه 1930 میلادی است هدایت می‌کند. این تانک بعد از ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم منسوخ شد و هرگز در نبردهای خارجی این کشور استفاده نگردید. سربازان پایگاه Fort Hood در مراحل بالاتر بازی قادر به استفاده از تانک‌های آبرامز M1A2 خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH