نمودار جدید بنچمارک AnTuTu به منظور مقایسه تراشه‌ تلفن‌های اندرویدی منتشر شد

بنچمارک AnTuTu صفحه جدیدی را در وب‌سایت خود ایجاد کرده است که عملکرد تراشه‌های مختلف مورد استفاده در تلفن‌های هوشمند اندرویدی را به نمایش می‌گذارد. در این صفحه تصویر یک موشک دیده می‌شود که هرچه سرعت تراشه‌ها بیشتر باشند، به آتش خارج شده از موشک نزدیک‌تر خواهند بود. در حال حاضر، تراشه اسنپدراگون 865 شرکت کوالکام به عنوان سریع‌ترین تراشه شناخته می‌شود.

فاصله بین چیپست‌ها نیز تفاوت‌های نسبی عملکرد تراشه‌ها را به ما نشان می‌دهد. به عنوان نمونه، فاصله دو تراشه پرچمدار اسنپدراگون 865 و اگزینوس 990 بسیار زیاد است که نتیجه بسیار ضعیفی برای سامسونگ به حساب می‌آید. در همین حال، فاصله تراشه +Dimensity 1000 شرکت مدیاتک با رقبای گران‌قیمت خود بسیار کم است.

این نکته را به یاد داشته باشید که اطلاعات موجود در این تصویر براساس امتیاز کامل بنچمارک AnTuTu محاسبه نمی‌شوند. این وب‌سایت برای بررسی کامل از عناوینی، مانند نرخ رفرش و سرعت حافظه مورد استفاده تلفن‌ها کمک می‌گیرد. چرا که این موارد، سرعت تراشه تلفن را در شرایط مختلف تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.

در این بخش فقط عملکرد واحد پردازش مرکزی (CPU) و واحد پردازش گرافیکی (GPU) لحاظ شده است تا قدرت واقعی تراشه سنجیده شود. برای کسب دقیق‌ترین امتیازات هم از چندین تلفن مجهز به یک تراشه خاص استفاده شده است تا جانب عدالت رعایت شود. تراشه‌های شرکت اپل در این لیست قرار دارند. اگر این تراشه‌ها در لیست مذکور قرار می‌گرفتند، به راحتی می‌توانستند رتبه‌های برتر را به خصوص در نسخه‌های تبلت کسب کنند.

شما می‌توانید تصویر نمودار بنچمارک AnTuTu را در ادامه مشاهده کنید. این وب‌سایت از چارت‌های بیشتری برای نمایش عملکرد تراشه‌ها استفاده خواهد کرد. به عنوان مثال، با مراجعه به این لینک می‌توانید عملکرد تراشه‌های مختلف در بخش هوش مصنوعی را مشاهده کنید.

بنچمارک AnTuTu

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH