CDC می‌گوید ویروس کرونا به‌راحتی از طریق لمس سطوح منتقل نمی‌شود!

براساس جدیدترین گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، ویروس کرونا به‌راحتی از طریق لمس سطوح یا اشیا منتقل نمی‌شود. گزارش جدید، به‌منظور شفاف‌سازی درباره روش‌های دیگر سرایت این بیماری به‌غیر از روش انسان به انسان منتشر شده است.

گزارش قبلی این مرکز در تاریخ 17 مارس گفته بود که ویروس کرونا می‌تواند تا ۳ ساعت در هوا، تا ۴ ساعت روی سطوح مسی، تا ۲۴ ساعت روی کاغذ و مقوا و تا ۷۲ ساعت روی پلاستیک و فلزات باقی بماند. با این‌حال، هنوز به ‌طور قطع معلوم نیست که این ویروس تا چه مدت می‌تواند روی سطوح دوام بیاورد و این سطوح تا چه اندازه می‌توانند عامل سرایت بیماری باشند.

CDC در گزارش جدید خود گفته است که ویروس کرونا می‌تواند به‌راحتی از انسان به انسان منتقل شود و اصلی‌ترین راه انتقال بیماری از این طریق است و از راه‌های دیگر به‌راحتی منتقل نمی‌شود.

به گفته CDC، هرچند این امکان وجود دارد که ویروس کرونا علاوه بر تماس فرد به فرد، به روش‌های دیگری مانند تماس سطوح و اشیا و سپس لمس دهان، بینی یا چشم‌ها و یا از طریق حیوانات به انسان‌ سرایت پیدا کند، اما این‌ روش‌ها مسیرهای اصلی انتقال ویروس نیستند.

به گزارش لس آنجلس تایمز، در حالیکه همه ایالت‌های آمریکا در حالت نیمه‌باز هستند، مردم این کشور هنوز دقیقا نمی‌دانند که چه اقدامات احتیاطی را برای مقابله با بیماری باید انجام دهند. برای مثال، مردم از حمل پول می‌ترسند و بسیاری از کسب‌وکارها به پرداخت‌های غیردستی روی آورده‌اند.

آنجلا راسموسن (Angela Rasmussen)، ویروس‌شناس از دانشگاه کلمبیا، به واشنگتن پست گفت: مشکل اصلی در جریان شیوع ویروس کرونا، عدم اطلاع‌رسانی کافی از طرف مقامات دولتی آمریکاست . این موضوع می‌تواند اثرات زیان‌باری روی سلامت افراد و اجرای مناسب اقداماتی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی داشته باشد.

البته CDC، پیش‌ازاین، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را درباره چگونگی تمیز کردن و ضدعفونی کردن سطوح منتشر کرده بود. در این دستورالعمل‌ها آمده است که: شواهد کنونی نشان می‌دهند که ویروس کرونا ممکن است چند ساعت تا چند روز روی سطوح مختلف باقی بماند. تمیز کردن و ضدعفونی کردن سطوح، بهترین راه برای جلوگیری از گسترس این ویروس و سایر بیماری‌های ویروسی است.

با وجود انتشار گزارش جدید، CDC همچنان بهترین راه مقابله با انتشار ویروس کرونا را حفظ فاصله اجتماعی (حداقل ۲ متر)، شستن دست‌ها با آب و صابون و ضدعفونی کردن مرتب سطوح ذکر کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH