سونی از دوربین کامپکت ZV-1 برای تولیدکنندگان محتوا و ولاگرها رونمایی کرد

سونی دوربین کامپکت ZV-1 را معرفی کرد. این دوربین برای تولیدکنندگان محتوای ویدیویی و ولاگرها طراحی شده و بسیار شبیه به دوربین‌های سری RX100 است اما بهینه‌سازی بیشتری برای ضبط ویدیو دارد.

دوربین سونی ZV-1 مجهز به یک سنسور ۲۰.۱ مگاپیکسلی Exmor RS CMOS است که در دوربین RX100 VII هم از این سنسور استفاده شده بود. لنز دوربین، یک نمونه قدیمی ۲۴-۷۰ میلی‌متری است که در مدل‌های اولیه RX100، یعنی RX100 III تا RX100 V به کار رفته بود. مدل‌های جدیدتر RX100 از لنز ۲۴-۲۰۰ میلی‌متری بهره می‌برند.  با وجود این، لنز قدیمی در مقایسه با لنز جدیدتر که گشودگی دیافراگم f2,8-4.5 دارد، دارای گشودگی سریع‌تر f1.8-2.8 است.

دوربین ZV-1 همچنین از یک فیلتر داخلی ND بهره می‌برد که قبلا در مدل‌های RX100 III تا V استفاده شده بود و امکان عکاسی در نورهای بسیار روشن با سرعت شاتر کندتر یا گشودگی بازتر را می‌دهد.

ZV-1 می‌تواند ویدیوهای 4K فول‌پیکسل با نرخ‌های ۲۴ یا ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کند. شما همچنین با آن می‌توانید ویدیوهای اسلوموشن با نرخ‌های ۲۴۰، ۴۸۰ یا ۹۶۰ فریم در ثانیه بگیرید. دوربین جدید همچنین امکان ثبت ویدیوهای تایم‌لپس را دارد و از فناوری‌های S-Log3 ،HLG و S-Gamut3.Cine پشتیبانی می‌کند که برای کسانی که به دنبال درجه‌بندی رنگ هستند یا جریان کاری HDR دارند بسیار مناسب است. قابلیت لرزشگیری اپتیکال و دیجیتالی تصویر هم روی دوربین وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های ZV-1، نمایشگر کاملا چرخان آن است که برای اولین بار در یکی از دوربین‌های کامپکت سونی اتفاق می‌افتد. بنابراین شما با چرخش نمایشگر ZV-1 به‌راحتی خواهید توانست خودتان را هنگام ضبط ویدیو ببینید؛ ضمن اینکه وسایل جانبی وصل‌شده به بالای دوربین، دیگر باعث تار شدن تصاویر نخواهند شد. این نمایشگر یک پنل ۳ اینچی LCD است که از فوکوس لمسی پشتیبانی می‌کند.

دوربین سونی ZV-1 دارای قابلیتی به نام Background Defocus است که می‌تواند توسط دکمه‌ای در کنار شاتر فعال گردد.  فشار دادن این دکمه باعث می‌شود تا دوربین پس‌زمینه شما را با تنظیم گشودگی لنز، تار کند و شما همچنین بتوانید بدون تنظیم دستی گشودگی، به عقب و جلو سوییچ کنید.

سیستم اتوفوکوس ZV-1 هم برای کار با حالت جدیدی به نام Product Showcase بهینه‌سازی شده است. در حالت عادی، وقتی شما از خودتان فیلم می‌گیرید، دوربین فوکوس را روی صورت شما قفل می‌کند، بنابراین اگر شما چیزی را برای نشان دادن به مخاطبان‌ جلوی دوربین بگیرید، آن شی خارج از فوکوس قرار خواهد گرفت. اما با حالت جدید Product Showcase، این مشکل رفع خواهد شد.

نوردهی خودکار دوربین هم برای اولویت دادن به چهره‌ها بهینه‌سازی شده است. اگر شما به‌طور ناگهانی از محیط تاریک به محیط روشن بروید، نوردهی دوربین برای جلوگیری از اکسپوز شدن بیش‌ازحد صورت شما، به‌طور اتوماتیک تنظیم خواهد شد. سونی همچنین رنگ‌های دوربین را برای ایجاد رنگ‌های طبیعی‌تر در هر شرایط نوری، بهینه‌سازی کرده است.

دوربین ZV-1 همچنین یک سیستم میکروفون داخلی و یک میکروفون سه کپسوله جهتی دارد که برای ضبط صداهای جلوی دوربین و حذف صداهای کنار و پشت آن تنظیم شده است. دوربین همچنین از یک جک میکروفون برای وصل کردن مستقیم میکروفون‌های خارجی به دوربین بهره می‌برد. هیچ جک هدفونی روی دوربین وجود ندارد و شما نخواهید توانست صدا را هنگام فیلمبرداری از خودتان مانیتور کنید. با این حال، امکان چک کردن صدا قبل از شروع فیلمبرداری وجود دارد.

روی دوربین یک پورت میکرو HDMI و یک درگاه USB از نوع microUSB وجود دارد که دومی اجازه شارژ باتری در حین استفاده از دوربین را خواهد داد. متاسفانه هیچ شارژری برای دوربین ارایه نشده و شما مجبور هستید که باتری را به‌طور داخلی شارژ کنید یا اینکه یک شارژر بخرید.

سونی همچنین یک وسیله جانبی به نام GP-VPT2BT Shooting Grip برای دوربین جدید خود ارایه کرده که به شما اجازه می‌دهد تا دوربین را از جایی نصب کنید و با استفاده از یک گریپ آن را کنترل نمایید. در کنار این وسیله، یک کارت حافظه ۶۴ گیگابایتی هم وجود دارد.

دوربین سونی ZV-1 به قمیت ۷۴۹ دلار از ماه ژوئن فروخته خواهد شد. البته این قیمت، قیمت اولیه آن است و بعد از تاریخ 27 ژوئن به ۷۹۹ دلار خواهد رسید. اگر شما دوربین را قبل از این تاریخ بخرید، قیمت کیت ولاگر، گریپ و کارت SD در مجموع ۹۹ دلار خواهد شد، اما اگر بخواهید آن‌ها را به‌طور جداگانه بخرید باید ۱۴۹ دلار بپردازید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH