اسمارت‌فون سونی اکسپریا 1 II دارای یک قابلیت منحصربه‌فرد در زمینه گیمینگ است

اسمارت‌فون اکسپریا 1 II شرکت سونی بیش از آنکه یک گوشی گیمینگ محسوب شود؛ هندستی دوربین‌محور به‌شمار می‌رود. اما این گجت مجهز به پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون 865 و 8 گیگابایت حافظه رم است؛ لذا اکسپریا 1 II قادر به اجرای پیشرفته‌ترین عناوین بازی‌ها خواهد بود. همچنین این هندست مجهز به حالتی موسوم به Game Enhancer است که امکان دسترسی کاربران به یکی از قابلیت‌های اختصاصی سونی را فراهم می‌کند. مشخصه مذکور به کاربران اکسپریا 1 II امکان خواهد داد تا به اجرای بازی‌ها با کیفیتی بهتر و مدت زمانی بیش‌تر از سایر هندست‌ها بپردازند.

حرارت یکی از دشمنان اسمارت‌فون‌های گیمینگ به‌شمار می‌رود؛ چرا که افزایش سریع دمای گوشی موجب بروز مشکلات حرارتی و افت کارآیی دستگاه می‌شود. در صورت بالا بودن حرارت دستگاه و اتصال آن به شارژر، مشخصه H.S. Power Control (کنترل توان مهار حرارت) سونی فرآیند شارژ باتری را متوقف نموده و با دور زدن باتری، انرژی موردنیاز هندست مستقیما از طریق کابل USB-C تامین می‌شود. این راهکار مانع از تولید دمای اضافی توسط باتری خواهد شد. بدین‌ترتیب سرعت افزایش دمای دستگاه کندتر شده و طول عمر باتری نیز بیش‌تر می‌شود. البته کاربران گوشی بایستی به‌خاطر داشته باشند که پس از هر نوبت بازی نسبت به غیرفعال کردن این مشخصه اقدام نمایند.

اکسپریا 1 II در کنار این قابلیت گیمینگ فوق‌العاده مجهز به امکانات پیشرفته‌ای در زمینه دوربین است. این امکانات از پیشرفته‌ترین دوربین‌های سری آلفای سونی الهام گرفته شده‌ و شامل موارد زیر هستند:

  • پیکره‌بندی دوربین با لنز سه‌گانه و مجهز به فناوری پیشرفته Sony Alpha که با وجود حسگر 3D iTOF به‌صورت سفارشی توسط کمپانی Zeiss Optics کالیبره شده است.
  • دوربین با فناوری پیشرفته فوکوس خودکار که از طریق اجرای 60 عمل محاسباتی AF/AE در هر ثانیه و قابلیت فوکوس خودکار آنی برای انسان‌ها و حیوانات امکان ثبت حداکثر 20 تصویر فوری در هر ثانیه را فراهم می‌کند.
  • قابلیت Cinematography Pro که توسط کمپانی CineAlta طراحی شده است؛ امکان ضبط ویدیویی با چندین نرخ فریم متفاوت را فراهم نموده و به منظور ارتقاء سطح کیفی تجربه عکاسی سینمایی کاربران قابلیت‌های کنترلی بیش‌تری نظیر فوکوس خودکار لمسی و تنظیم سفارشی توازن رنگ سفید را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.
  • با وجود حالت نمایشی Creator mode طراحی شده توسط CineAlta، نمایشگر اولد 6.5 اینچی از نوع CinemaWide با رزولوشن 4K، فناوری HDR و نسبت ابعاد 21:9 قادر به نمایش محتوا با دقت رنگی بی‌نظیر خواهد بود.
  • فناوری صوتی دالبی آتموس که با مشارکت کمپانی Sony Pictures Entertainment تنظیم شده است؛ تجربه صدایی فراگیر و چندبعدی را برای کاربران رقم زده و تماشای فیلم را به یک سرگرمی بسیار مفرح تبدیل می‌کند.
  • تنظیم سیستم صوتی گوشی با همکاری شرکت Sony Music Entertainment موجب خلق صدایی با کیفیت حرفه‌ای شده است. با وجود اسپیکرهای استریو در قسمت جلویی گوشی، رمزگشایی سخت‌افزاری بی‌نظیر و فناوری جدید 360 Reality Audio اکنون کیفیت صوتی بیش از پیش ارتقاء یافته است.
  • پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 865 5G و قابلیت ارتباطی نسل آینده 5G در کنار باتری قدرتمند 4000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ بی‌سیم به عملکرد سریع و بهینه اکسپریا 1 II کمک شایان توجهی نموده است.
  • سونی در اسمارت‌فون اکسپریا 1 II از فناوری جدیدی موسوم به DSEE Ultimate رونمایی کرده است. این فناوری جدید به منظور بهینه‌سازی خودکار فرکانس‌های صوتی، تنظیم نرخ بیتی (bit-rate) و ارتقاء وضوح صوتی آهنگ‌ها از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. این فناوری با انواع هدفون‌های سیم‌دار و بیسیم سازگار بوده و از آهنگ‌های آنلاین یا ذخیره شده در حافظه گوشی پشتیبانی می‌کند.

اکسپریا 1 II در مدل‌های رنگی مشکی و بنفش و با قیمت‌گذاری نسبتا گران 1199.99 دلاری از روز 24 جولای روانه بازار خواهد شد. سونی به آن‌دسته از مشتریانی که تا روز 28 ژوئن نسبت به پیش‌سفارش این محصول اقدام نمایند؛ یک جفت هدفون Sony WF-1000XM3 را هدیه خواهد داد.

2 در مورد “اسمارت‌فون سونی اکسپریا 1 II دارای یک قابلیت منحصربه‌فرد در زمینه گیمینگ است”

  1. امیرکیوان گوهری

    سلام دوست عزیز. با نظر شما به صورت نسبی موافق هستم. اکسپریا 1 II یک پرچمدار قدرتمند و ارزشمند است؛ با اینحال پرچمداران پیشین سونی نیز دارای امکاناتی فوق العاده بودند. لذا ناکامی سونی در بازار جهانی اسمارتفون احتمالا از طراحی نه چندان به روز رابط کاربری یا ظاهر هندستهای آن ناشی می شود. امروزه کاربران علاوه بر عملکرد سخت افزاری برای طراحی ظاهری هندستهای خود نیز اهمیت زیادی قائل می شوند.

  2. عالیه این پرچمدار سونی ولی حیف که در ایران عرضه نمیشه وگرنه خیلی بهتر و واقعی‌تر از پرچمداران چینی و کره ای بازار ایران است !!!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH