ترفندهای Call of Duty Warzone

نکات و ترفندهای Call of Duty Warzone

Call of Duty Warzone یک آپدیت رایگان برای Call of Duty Modern Warfare و همچنین یک بازی رایگان مستقل نیز به حساب می‌آید. ترفندهای Call of Duty Warzone موضوع مورد بحث ما در این مطلب خواهد بود. اگر از بازی‌بازان حرفه‌ای و یا تازه‌کار هستید، در هر صورت پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

Call of Duty Warzone در تاریخ 20 اسفند 1398 (10 مارس 2020) توسط شرکت Activision منتشر شد. این بازی در سبک بتل رویال بوده و به طبع، اشتراکاتی نیز با سایر عناوین مشابه دارد. همیشه منطقه‌ای کوچک شونده وجود داشته و حلقه‌ای از گازهای مرگبار نیز به بازی‌بازان نزدیک می‌شود. انواع لوت‌های مختلف جهت برداشتن و همچنین ساختمان‌های گوناگون جهت مخفی شدن در این بازی وجود داشته و رقابت در آن نیز بسیار تنگاتنگ است.

راهنمای Call of Duty Warzone برای مبتدیان

بیایید ابتدا کار را با توضیحات اولیه آغاز کنیم. در Call of Duty Warzone شما در نبردی قرار خواهید گرفت که تنها یک برنده دارد و تعداد کل بازی‌بازان آن نیز حداکثر به 150 نفر می‌رسند (بیش از حداکثر 100 نفری که در بازی‌هایی همانند PUBG و Fortnite مقرر شده است). در حالت پیش‌فرض نیز شما بخشی از یک تیم سه-نفره هستید.

در این بازی باید سعی کنید که به‌عنوان آخرین تیم باقی بمانید (حتی اگر از تیم شما، فقط خودتان جان سالم به در ببرید)، بدین ترتیب برنده بازی خواهید بود. طبیعتا سخن گفتن بسیار آسان‌تر از عمل کردن است، زیرا حدود 147 نفر دیگر نیز در این بازی، قصد انجام چنین کاری را دارند.

جدا از قضایای پیشین، دیگر مسئله کلیدی این است که همگی بازی‌بازان کار خود را از یک هواپیما آغاز کرده (به‌عنوان استانداردی در بازی‌های سبک بتل رویال) که بر فراز نقشه در حال پرواز است. از اینجا شما می‌توانید با استفاده از نقشه داخلی بازی، مسیر پرواز را مشاهده کرده و محل فرود خود و هم‌تیمی‌های خود را نیز مشخص سازید. از لحظه پرش از هواپیما، باید با تمامی قوا آماده نبرد باشید. از حلقه گازهای سمی که هر لحظه تنگ‌تر می‌شود، دوری کنید، زیرا در صورت قرارگیری در آن، پس از چند ثانیه خواهید مرد. از کشته شدن توسط سایر بازی‌بازان جلوگیری کرده و در کل از مرگ دوری گزینید تا بتوانید شانسی برای موفقیت داشته باشید.

ترفندهای Call of Duty Warzone

نکات اولیه Call of Duty Warzone: چه تفاوتی با سایر عناوین استاندارد بتل رویال دارد؟

Call of Duty Warzone در زمینه‌های مختلفی نسبت به عناوین استاندارد سبک خود همانند PUBG ،Fortnite و Apex Legends متفاوت بوده که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • الحاقات سلاح‌ها بخشی از لوت نیستند. در هنگام فرود همچنان به لوت کردن نیاز دارید، اما حداقل یک هفت تیر در اختیار خواهید داشت.
  • به سازه‌های از پیش ساخته شده در بازی که شما را تجهیز می‌کنند، دسترسی دارید.
  • کشتارگاه‌ها نیز وجود دارند. این ویژگی از بخش چند نفره Call of Duty الهام گرفته شده و بدین ترتیب با کشتن تعداد مشخصی از دشمنان، می‌توانید از حملات هوایی و هلی‌کوپتر بهره جویید.
  • لوت‌ها بیشتر در صندوقچه‌ها قرار دارند، همانند Apex Legends یا Fortnite. مقدار کمی لوت ( آن هم با کیفیت پایین) بر روی زمین یافت می‌شود.
  • مأموریت‌های کوچکی در داخل بازی وجود داشته که «Contracts» نامیده می‌شوند. می‌توانید این مأموریت‌ها را به پایان رسانده و لوت و سایر جوایز دیگر را به دست آورید.
  • مجددا می‌توانید زنده شوید! حداقل به طریقی این کار امکان‌پذیر است.

ترفندهایی جهت حرفه‌ای‌ شدن در Call of Duty Warzone

همانند تمامی بازی‌های سبک بتل رویال، Warzone نیز تا حدودی می‌تواند غافلگیر کننده باشد، مخصوصا برای تازه‌کارها و مخصوصا به دلیل وجود سیستم‌ها و رابط کاربری هم‌پوشان. در نهایت در زیر به ترفندهای Call of Duty Warzone اشاره می‌کنیم.

مباحث پایه و ترفندهای عمومی Call of Duty Warzone

  1. در هنگام معلق بودن در هوا ( حین فرود آمدن) می‌توانید به دشمنان خود شلیک کنید. چتر نجات خود را باز کرده و سپس آن را ببندید، بدین ترتیب می‌توانید از سلاح‌ خود استفاده کنید. اکنون می‌توانید هم به دشمنان شناور در هوا و هم به آن‌هایی که به زمین رسیده‌اند، شلیک کنید. فقط در ادامه یادتان نرود که چتر خود را باز کنید!
  2. می‌توانید به‌صورت بی‌نهایت از چتر خود استفاده کنید (برخلاف PUBG و یا حتی Fortnite). در هنگام فرود آمدن می‌توانید چند بار چتر خود را باز و بسته کنید. همچنین در هنگام پرش از ساختمان‌های با ارتفاع متوسط و هلی‌کوپترها نیز می‌توانید از چتر نجات خود بهره جویید. بدین ترتیب مسافت‌های متوسط را با سرعت بیشتری طی خواهید کرد. ترفندهای Call of Duty Warzone
  3. دایره امن در نقشه با رنگ سفید مشخص می‌شود. این منطقه امن نسبت به سایر بازی‌های مشابه، در مقادیر افزایشی کوچک‌تری حرکت می‌کند. در سه‌چهارم ابتدای بازی، به ندرت آواره خواهید شد؛ یعنی با رفتن به مرکز نقشه می‌توانید تا مدتی آسوده خاطر باشید.
  4. با استفاده از Gulag، هر بازی‌باز می‌تواند یک بار احیا شود. پس از مرگ شما، وارد سناریوی 1v1 (یک به یک) شده و برنده نیز به عملیات نزدیک تیم خود باز می‌گردد. فقط یک بار می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. امکان خرید این قابلیت توسط شما و هم‌تیمی‌هایتان از طریق فروشگاه‌های درون بازی، مهیا است.
  5. فروشگاه‌های داخل بازی با آیکون چرخ‌دستی نمایان شده و با استفاده از پول جمع شده در مسابقه جاری، می‌توانید آیتم‌های مختلفی را در آن‌ها خریداری کنید.
  6. بهتر است که پول‌های خود را سریع و مرتبا خرج کنید، مگر اینکه قصد خرید آیتم مشخصی را داشته باشید. در خریدها، احیا کردن دوباره (با قیمت 4500) می‌تواند اولویت شما باشد. باید به یاد داشت که پس از مرگ (حتی اگر با استفاده از Gulag نیز احیا شوید)، پول‌های خود را از دست خواهید داد.
  7. در ابتدای بازی پس از کمی لوت کردن بهتر است که در یک قرارداد (Contract) شرکت کنید. آیکون قراردادها معمولا به‌ شکل هدفی کوچک و یا یک پرچم است. در هر صورت، پاداش‌های قراردادها می‌توانند ریسک بازی کردن شما را در ابتدای بازی، کاهش دهد. ترفندهای Call of Duty Warzone
  8. حلقه گاز سمی به‌سرعت حرکت کرده و آسیب‌های زیادی را نیز به بازی‌باز وارد می‌کند. در نهایت اینکه نباید به این حلقه نزدیک شوید.
  9. می‌توانید پیش از بازی مقداری XP به دست آورید. در حالت «Warmup» که پیش از بازی اصلی است، با کشتار سایرین علاوه بر گذراندن زمان و سرگرمی، تمرینی نیز پیش از بازی اصلی داشته‌اید.
  10. رنگ آیتم‌ها کیفیت و میزان نادر بودن آن‌ها را نشان می‌دهد. سفید معمولی، سبز غیرمعمولی، آبی نادر، بنفش جنگی و نارنجی نیز افسانه‌ای است. میزان کمیابی همچنین تعداد الحاقات و قدرت‌های یک آیتم را نیز مشخص می‌سازد (حداکثر تا 4 مورد). ترفندهای Call of Duty Warzone

استراتژی و ترفندهای پیشرفته Call of Duty Warzone

  1. ساختمان‌های بزرگ برای کمین کردن (کمپینگ) گزینه مناسبی بوده و حتی می‌توانند بهتر نیز بشوند. در قراردادهای تجسسی می‌توانید با پیدا کردن دایره زرد رنگ بعدی، یک منطقه را به‌صورت کوتاه در اختیار داشته باشید. انواع ساختمان‌ها هرکدام پاداش مختص به خود را دارند.
  2. سعی کنید از مزیت‌ها نسبی خود استفاده کنید. مثلا اگر در تیراندازی ماهر هستید، پس در پشت سنگر ماندن شاید چندان کارساز نباشد. جهت برتری بیشتر می‌توانید در ارتفاعات قرار گیرید.
  3. قرارگیری در حاشیه دایره، ریسک بزرگی بوده و البته پاداش بزرگی نیز دارد. دایره در اواخر بازی با سرعت بیشتری حرکت کرده و گاز آن نیز سمی است. اگر پشت شما به دایره باشد، پس هیچ دشمنی از پشت نمی‌تواند شما را تهدید کند، بنابراین می‌توانید تمرکز خود را به جلو معطوف کنید. ترفندهای Call of Duty Warzone
  4. Warzone تا حد زیادی یک بازی روان‌شناسانه است، بنابراین در هنگام مشاهده دشمنان، حالت هجومی بگیرید تا بتوانید آن‌ها را از سنگر خود خارج کرده و یا بترسانید. در اکثر مواقع، هجوم بردن بهتر از سنگر گیری است. اگر موضع و دید مناسبی دارید، آنگاه نباید از تیراندازی بترسید.
  5. با توجه به نوع سلاح و تخصص خود مبارزه کنید. مثلا یک تک تیرانداز برای فاصله‌ای نزدیک مناسب نیست. بهتر است که دو نوع سلاح کوتاه برد و دور برد را به همراه داشته باشید. ترفندهای Call of Duty Warzone
  6. درحالی‌که تجربه بخش چند نفره Modern Warfare می‌تواند به شما یاری برساند، اما در هر صورت قضیه Warzone بسیار متفاوت‌تر است. اگر قصد ارتقای مهارت‌های تیراندازی خود را دارید، آنگاه بهتر است که در نقاط شلوغ و پرازدحام که معمولا در وسط نقشه قرار دارند، فرود آیید. در چنین مکان‌هایی شانس پیروزی بسیار پایین است (مگر اینکه حرفه‌ای باشید یا اینکه خوش‌شانس)، اما در هر صورت، تجربه شما نیز افزایش می‌یابد.
  7. خود را در داخل گاز سمی زنده نکنید، مگر اینکه به خروجی بسیار نزدیک باشید، زیرا پس از برخاستن به‌سرعت خواهید مرد. به جای این کار می‌توانید به حالت Gulag وارد شده و یا اینکه از دوستان خود بخواهید که بسته «زنده شدن مجدد» را برای شما خریداری کنند.
  8. نقشه را فرا گرفته و سعی کنید که نقاط اصلی آن را بهتر یاد بگیرید. به تفاوت‌ها و قابلیت‌ها نیز دقت کنید (مثلا آیا می‌دانستید که می‌توانید از محور آسانسورها هم بالا و هم پایین بروید؟). فراگیری نقشه می‌تواند یک برتری نسبی را برای شما به ارمغان بیاورد. ترفندهای Call of Duty Warzone
  9. منابع خود را به اشتراک بگذارید. پیروزی به تنهایی در Warzone بسیار مشکل است، بنابراین می‌توانید سلاح‌ها، مهمات و … خود را با سایر هم‌تیمی‌های خود به اشتراک گذاشته و حتی آیتم‌های مختلف را نیز برای یکدیگر خریداری کنید. همچنین می‌توانید دشمنان را برای یکدیگر نیز نشانه‌گذاری کنید.

در بالا سعی کردیم تا نکات و ترفندهای بازی Call of Duty Warzone را با شما به اشتراک بگذاریم. در ادامه خوشحال می‌شویم که از نظرات و ترفندهای شما نیز مطلع شویم. در آخر باید بگوییم که این بازی بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 در دسترس بوده و همچنین از قابلیت میان پلتفرمی نیز پشتیبانی می‌کند.

3 در مورد “نکات و ترفندهای Call of Duty Warzone”

  1. سلام.دوستانی که سیستم قوی دارند و بازیشون خوب شده.لطفا وات ساپ پیام بدین با هم دوست بشیم.
    بازی کنیم
    فقط مشکلم یه هم تیمی ایرانی و خوب هست
    09223871506
    این شماره وات ساپه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH