کینکت 2 برای PC عرضه خواهد شد

kinect-for-windows-v2-sensor

شرکت مایکروسافت در یک اقدام حساب شده و بسیار مناسب یک هدیه به گیمرهای بدون کنسول داد و به صورت رسمی توسط این شرکت کینکت 2 برای PC عرضه خواهد شد.

البته شاید بتوان اصطلاح کینکت 2 را کمی نامنسب دانست زیرا به صورت رسمی  این ابزار همان کینکت است و تنها نسخه متفاوتی از کینکت مرسوم برای اکس باکس وان بر روی دستگاه‌های PC عرضه خواهند گردید. مایکروسافت در رونمایی رسمی خود به صورت نصفه‌ونیمه ظاهر و عملکرد کلی این ابزار نوین را به نمایش قرار داد.

از نظر ظاهر این دستگاه بسیار به کینکت موجود بر روی کنسول اکس باکس وان شباهت داشت و به‌هیچ عنوان از نظر ظاهری نسبتی با کینتک اکس باکس 360 نداشت. تنها تفاوت ظاهری این دستگاه با کینکت اکس باکس وان عدم وجود لوگوی سبز رنگ اکس باکس برروی اینوسیله است که نمونه مربوط به اکس باکس آن را در تصویر مشاهده می‌‌نمایید.

این دستگاه منبع تغذیه خود را از یک آداپتور خواهد گرفت که محدوده ولتاژ 100 تا 240 ولت را پوشش خواهد داد و همچنین خروجی این کینکت نیز از طریق درگاه USB نسخه 3  صورت خواهد گرفت و به همین دلیل نیز مشکلی در انتقال داده‌های حجیم تصویری وجود نخواهد داشت

همچنین مایکروسافت در اقدامی همزمان بسته نرم‌افزار نویسی و توسعه نرم‌افزاری این ابزار جانبی را نیز برای طراحی برنامه‌های مفید برای آن عرضه نمود که می‌توان از طریق آن به یک کیت توسعه نرم‌‌افزاری کامل که همخوانی کامل با نسخه نهایی این ابزار دارد دست یافت و همین امر می‌واند در رواج این نسخه از کینکت درمیان دارندگان PC تاثیر بسیار شایانی داشته باشد زیرا هرچقدر که برنامه‌های کاربردی بر مبنای این ابزار بیشتر باشند میزان استقبال مخاطبین نیز از آن بالاتر خواهد رفتو این امر به معنای سود بیشتر برای مایکروسافت خواهد بود.

1

زمان عرضه این محصول توسط مایکروسافت تابستان 2014 اعلام شده است و تا چند ماه دیگر شاهد ورود آن به بازار خواهیم بود.

این اقدام مایکروسافت را می‌توان به نوعی عکس‌العملی سریع به خبر پر سروصدای پروژه مورفیوس از سوی سونی دانست زیرا ماجرا در جبهه رقیب کنسولی آن‌قدر پر هیاهو بود که نام مایکروسافت درمیان رسانه‌های بازی کمی از کاربرد عمومی بیفتد. این اقدام مایکروسافت از سوی جوامع گیم به شدت مورد استقبال قرار گرفت ولی نگرانی اصلی بیشتر افراد فعال در صنعت بازی‌های کامپیوتری موضوع قیمت گذاری کینکت 2 بود و باید دید که مایکروسافت این فناوری جذاب خود را با چه قیمتی به دست مشتریان خواهد داد.

7 در مورد “کینکت 2 برای PC عرضه خواهد شد”

    1. احمد محمدحسینی

      دوست عزیز من
      اگر دقت کرده باشید من نوشتم بر روی پی سی عرضه میشه
      پی سی یعنی Personal computer
      اگر این کامپیوتر قابل حمل باشد نام آن لپ تاپ و اگر غیز قابل حمل باشه دسکتاپ خواهد بود
      ولی هر دو PC هستند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH