ارزش افزوده

پایان خدمات ارزش افزوده برای 4.5 میلیون مشترک

سرویس ارزش افزوده یا (VAS (Value Added Services همواره یکی از پرحاشیه‌ترین خدمات اپراتورهای تلفن همراه در کشور محسوب می‌شد. نارضایتی کاربران از این خدمات به واسطه عدم شفافیت سرویس‌های فعال و مبالغ کسر شده از طرف اپراتور، اتفاقی که موجب می‌شد تا دارندگان سیمکارت‌های اعتباری، شارژ خود را در مدت زمان کوتاهی از دست بدهند و دارندگان سیمکارتهای دائمی نیز همواره مبلغ زیادی را به عنوان خدمات ارزش افزوده پرداخت کنند. اما از این پس خدمات ارزش افزوده دیگر مشکلی برای کاربران ایجاد نخواهد کرد.

در آخرین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در سال گذشته، الحاقیه جدیدی به تصویب رسید که بر اساس آن مشترکان اپراتورهای کشور می‌توانستند به صورت شفاف بر خدمات ارزش افزوده سیمکارت‌های خود نظارت داشته باشند.

پایان خدمات ارزش افزوده اپراتورهای تلفن همراه

با اجرایی شدن این الحاقیه جدید در هفته گذشته، سوء استفاده اپراتورهای تلفن همراه از سرویس‌های ارزش افزوده به پایان رسید و از این پس تمام خدمات ارزش افزوده مشترکان، به صورت شفاف نمایش داده شده و قابل مدیریت است.

با اجرای الحاقیه مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات توسط اپراتورهای تلفن همراه کشور، از این پس مشترکان می‌توانند بسته خدمات ارزش افزوده را با قیمت مشخص خریداری کرده و اپراتورها موظف‌اند تا خدمات ارزش افزوده را تا سقف اعتبار تعیین شده مشترک، فعال نمایند. از این پس هزینه و زمان استفاده از هر بسته خدمات افزوده باید به مشترک اعلام شود و در صورت پایان یافتن اعتبار خدمات ارزش افزوده، اپراتور به صورت پیامکی و با صدور صورتحساب به مشترک اعلام خواهد کرد.

الحاقیه جدید خدمات ارزش افزوده از دوشنبه هفته گذشته اجرایی شد و حالا محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، طی پیام توئیتری اعلام کرد: فقط در یک اپراتور تلفن همراه، هر روز به طور متوسط از حساب ۴.۵ میلیون مشترک برای ارزش افزوده مبالغی کسر می‌شد؛ این عدد هم‌اکنون به هزار نفر کاهش پیدا کرده است. اگر دیدید شارژهایتان مثل سابق زود تمام نمی‌شود، بدانید احتمالاً قربانی بودید.

توئیت اذری جهرمی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH