چیپست اسنپ‌دارگون 690 با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G sub-6Ghz معرفی شد

کوالکام اولین چیپست موبایلی اسنپ‌دراگون سری 6 خود با قابلیت 5G را معرفی کرد. اسنپ‌دارگون 690 با فناوری 8 نانومتری ساخته شده و مدل بعدی اسنپ‌دراگون 675 محسوب می‌شود. تراشه جدید همچنین با مودم X51 یکپارچه شده و بخشی از تلاش کوالکام برای ساخت چیپست‌های 5G ارزان‌تر است. انتظار می‌رود که شرکت‌های HMD، ال‌جی، موتورولا، شارپ، TCL و وینگ‌تک (Wingtech) هندست‌هایی با این تراشه جدید معرفی کنند.

اسنپ‌دارگون 690 از باندهای SA و NSA و همچینن باندهای جهانی 5G sub-6Ghz پشتیبانی خواهد کرد. کوالکام تصمیم گرفته که پشتیبانی از شبکه‌های  5G mmWave را برای اسنپ‌دراگون 690 ارایه نکند و آن را فقط برای چیپست‌های رده‌بالاتر سری 7 و 8 مانند اسنپ‌دراگون 865 و 765G نگه دارد. پردازنده جدید این شرکت در مقایسه با اسنپ‌دراگون 675 دارای هسته‌هایی با ۲۰ درصد سرعت بیشتر و عملکرد گرافیک ۶۰ درصد سریع‌تر است.

فناوری 5G، تنها قابلیتی نیست که تراشه جدید ارایه کرده است. این چیپست همچنین از قابلیت ضبط ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم‌درثانیه و ثبت تصاویر تا ۱۹۲ مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند و بهبود جدیدی برای کدگذاری ویدیو معرفی کرده است. دستگاه‌های مجهز به این پردازنده تجربه تماشای روان‌تر ویدیوهای باکیفیت در پهنای باندهای پایین‌تر را خواهند داشت.

ما همچنین انتظار داریم که نمایشگرهای بیشتری با رفرش ریت بالاتر از این چیپست استفاده کنند. اسنپ‌دراگون 690 از نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی تا رزولوشن +FHD و همچنین +Quick Charge 4 پشتیبانی می‌کند. این تراشه همچنین استاندارد Wi-Fi 6 را روی سیستم FastConnect 6200 کوالکام امکان‌پذیر می‌سازد.

کوالکام همچنین یک موتور هوش مصنوعی نسل پنجم جدید به نام ARCSOFT معرفی کرده که باعث خواهد شد تا فیلترهای لحظه‌ای اسنپ‌چت روان‌تر دیده شوند. همچنین یک قابلیت جدید ARCSOFT وجود دارد که انتقال زوم بین دوربین‌های اولتراواید، واید و تله‌فوتو را روان‌تر خواهد کرد.

با اینکه اسنپ‌دراگون 765G اواخر سال گذشته معرفی گردید، اما ما تازه شاهد رسیدن آن به بازار آمریکا در داخل گلکسی A71 5G هستیم. کوالکام امیدوار است که معرفی دستگاه‌های 5G ارزان‌تر زمان زیادی طول نکشد؛ اما برای بازار آمریکا این مدت‌زمان احتمالا کمی طولانی‌تر خواهد شد. کوالکام انتظار دارد که هندست‌های مجهز به چیپست جدیدش از نیمه دوم امسال روانه بازار شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH