میزان فروش ساعت‌های هوشمند در سه ماهه نخست امسال 12 درصد رشد کرده است

گزارش جدید موسسه Canalys رشد فروش جهانی ساعت‌های هوشمند را نشان می‌دهد. براساس این گزارش، میزان عرضه ساعت‌های هوشمند در سه ماهه نخست امسال، علی‌رغم شیوع ویروس کرونا که بسیاری از جنبه‌های تولید، لجستیک و فروش محصولات را تحت‌تاثیر قرار داده، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد کرده است.

اپل با عرضه ۵.۲ میلیون دستگاه از مدل‌های مختلف اپل واچ در رتبه اول بازار قرار گرفته که این تعداد، ۱۳ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. هواوی با ۲.۱ میلیون دستگاه و رشد ۱۱۳ درصدی در رده دوم جای گرفته است. سامسونگ نیز با عرضه ۱.۸ میلیون دستگاه، در مقایسه با ۱.۲ میلیون دستگاه سال گذشته، جایگاه سوم را اشغال کرده است. گارمین و فیت‌بیت هم به‌ترتیب با رشد ۲۴ درصدی و افت ۲۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ در رتبه‌های چهارم و پنجم جای گرفته‌اند.

در طول سه ماهه نخست امسال، آمریکای شمالی برای اولین بار کمتر از یک‌سوم عرضه ساعت‌های هوشمند را داشته است. با اینکه فروش‌ اپل واچ در اروپا و آمریکا کاهش یافته، اما تقاضا برای آن‌ در بازارهای خارجی رشد داشته است. موسسه Canalys، علت این موضوع را گرایش مشتریان آمریکای شمالی به خرید ایرپادهای اپل در سه ماهه نخست امسال دانسته است. رشد فروش اپل واچ در خارج از آمریکای شمالی نیز می‌تواند به‌خاطر تبلیغات اپراتورها در آمریکای لاتین و آسیای جنوب‌شرقی باشد.

چین در مقایسه با سایر بازارها بیشترین رشد را در عرضه ساعت‌های هوشمند داشته است. ۶۶ درصد از ساعت‌های فروخته شده در این کشور متعلق به اپل و شیائومی بوده است که بیشترین سهم را در اختیار داشته‌اند. به نظر می‌رسد در ادامه سال نیز چین با وجود برندهای داخلی مانند شیائومی، هواوی و اوپو همچنان شاهد رشد فروش ساعت‌های هوشمند خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH