تاریخ عرضه نسخه نهایی و بتا iOS 14 و آیفون‌های سازگار با آن مشخص شد

به‌روزرسانی iOS 14 معرفی شد و درواقع می‌توان گفت که این نسخه، اندرویدی‌ترین آپدیت سیستم‌عامل اپل است که ما تابه‌حال دیده‌ایم. از جمله قابلیت‌های جدید این آپدیت می‌توان به اپلیکیشن اختصاصی App Library که همه اپلیکیشن‌ها را در انتهای صفحه هوم مرتب می‌کند، ویجت‌های صفحه هوم و حالت تصویر در تصویر برای آیفون که قبلا فقط روی آی‌پد قابل دسترس بود اشاره کرد. نسخه جدید دارای قابلیت‌های زیادی است که گپ بین iOS و اندروید را بیش از پیش پر می‌کند.

آپدیت iOS 14 قرار است اواخر امسال عرضه شود و به احتمال زیاد روی سری آیفون 12 ارایه خواهد شد. اما در مورد نسخه‌های بتا iOS 14 باید بگوییم که هم نسخه توسعه‌دهندگان و هم بتاهای عمومی طبق روال همیشگی در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت و توسعه‌دهندگان در حال‌حاضر می‌توانند در برنامه بتا این آپدیت ثبت‌نام کنند. برنامه زمانی عرضه نسخه‌های بتا و نسخه نهایی iOS 14 به صورت زیر است:

  • نسخه بتا توسعه‌دهندگان: 22 ژوئن 2020
  • بتا عمومی: جولای 2020
  • نسخه نهایی: پاییز 2020

اما سوال دیگری که پیش می‌آید این است که چه دستگاه‌هایی iOS 14 را دریافت خواهند کرد؟ اپل به طور معمول دستگاه‌های خود را در یک چرخه آپدیت ۵ ساله نگه می‌دارد و سپس به‌تدریج آن‌هایی را که پنج سال قدیمی‌تر از جدیدترین به‌روزرسانی باشند از لیست خود حذف می‌کند. نکته جالب اینکه iOS 13 از این قانون پیروی نکرد و گوشی‌های آیفون 6s و 6s پلاس نیز آن را دریافت کردند.

خوشبختانه iOS 14 برای همه دستگاه‌هایی که iOS 13 را اجرا می‌کنند عرضه خواهد شد. آیفون‌هایی که این به‌روزرسانی را در پاییز امسال دریافت خواهند کرد به صورت زیر است:

1 در مورد “تاریخ عرضه نسخه نهایی و بتا iOS 14 و آیفون‌های سازگار با آن مشخص شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH