دانلود فایل با سافاری در آی‌فون و آی‌پد

سافاری 14 امکان لاگین بیومتریک را برای وب‌سایت‌ها فراهم خواهد ساخت

هرچه زندگی‌های مجازی ما پیچیده‌تر می‌شوند، اهمیت امنیت بیومتریک بیش از پیش نمایان می‌شود. ما در حال‌حاضر از طریق اثرانگشت یا ویژگی‌های چهره خودمان می‌توانیم تقریبا به هر بخشی از زندگی دیجیتالی‌مان دسترسی داشته باشیم، اما به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد تایید هویت دیجیتالی را یک گام دیگر به جلوتر ببرد.

در جریان کنفرانس WWDC 2020 که این هفته برگزار شد، Jiewen Tan از مهندسان WebKit، از پشتیبانی سافاری 14 از تایید هویت API روی دستگاه‌های iOS و مک‌بوک خبر داد. به این‌ترتیب، وب‌سایت‌ها قادر به استفاده از سیستم‌های تایید هویت داخلی دستگاه‌های اپل برای لاگین‌های سریع‌تر و راحت‌تر خواهند بود و پشتیبانی بیومتریک را برای استفاده‌های مختلف امکان‌پذیر خواهند ساخت.

هم‌اکنون بسیاری از اپلیکیشن‌های iOS که نیاز به سطح بالاتری از امنیت دارند، از لاگین بیومتریک از طریق Face ID یا Touch ID پشتیبانی می‌کنند، اما این موضوع در مورد مرورگرها و رایانه‌های شخصی صادق نیست و کاربران معمولا از نام کاربری و پسورد استفاده می‌کنند می‌کنند یا اینکه گاهی منتظر ارسال یک کد 2FA از طریق پیامک می‌مانند.

با یکپارچه ‌شدن گسترده‌تر این پشتیبانی API در فضای وب، کاربران اپل دیگر نیازی به خاطر سپردن پسورد یا نام کاربری خود نخواهند داشت. این اتفاق، یک توسعه بزرگ برای iOS و همچنین برای سازمان FIDO که مسئول تایید هویت API در فضای وب است محسوب می‌شود. FIDO، یک همکاری مشترک بین شرکت‌هایی مانند گوگل، PayPal ،Visa و سایر کمپانی‌هاست که به‌دنبال استانداردهای تایید هویت راحت‌تر و امن‌تر نسبت به پسوردها هستند.

ما امیدواریم که این اتفاق سرآغاز یک تغییر بزرگ برای فراهم ساختن روش‌های تایید هویت بهتر، قوی‌تر و سریع‌تر روی پلت‌فرم‌ها و دستگاه‌ها باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH