8 آوریل زمان عرضه به روزرسانی جدید برای ویندوز 8.1

3-1

ظاهرا باید آماده باشید زیرا مایکروسافت تصمیم گرفته است سیاست سفت و سخت خود درباره حمایت از ساختار فعلی ویندوز 8 را تغییر دهد و 8 آوریل زمان عرضه به روزرسانیجدید برای ویندوز 8.1 خواهد بود.

پس از عرضه ویندوز 8 و متعاقبا عرضه ویندوز 8.1 شرایط برای بسیاری از کابران به نحوی بود که خلاء نبود مواردی همچون استارت منوی کلاسیک را بر روی سیستم خود به شدت حس می‌کردند و به همین دلیل نیز بسیاری از کاربران در مهاجرت به سوی ویندوز 8 تردید داشتند. این موضوع علیرغم تبلیغات فراوان مایکروسافت نتوانست به فروش این ویندوز آسیب نزند و فروش ویندوز 8 از ویندذوز 7 پایین‌تر باقی ماند، حتی شرایط به نحوی بود که ویندوز XP نیر به شدت با رشد محبوبیت روبرو شد زیرا بسیاری از کاربران تصمیم گرفتند تا از مهاجرت به ویندوز 8 خودداری کنند و افراد تازه وارد نیز با دیدن این شرایط تصمیم گرفتند تا آخرین نسخه این سیستم عامل را گزینه اصلی خود به‌ حساب نیاورند.

در این میان راهکارهای فراوانی مانند عرضه به‌روزرسانی رایگان ویندوز 8 به ویندوز 8.1 توسط مایکروسافت انجام شد ولی نتوانست به شرایط فعلی تکان درست و حسابی بدهد و همچنان کاربران نسبت به برخی موارد در ویندوز 8 بدبین بودند. البته نباید از مسائل امنیتی به سادگی گذشت زیرا ویندوز 8 یک سروگردن بالاتر سایر ویندوزهای مایکروسافت بوده است و نمی‌توان آن را از این نظر به‌هیچ عنوان با سایر ویندوزها مقایسه نمود ولی کاربران به صورت عمومی کارایی کلی و پوسته ظاهری و راحتی را در اولویت‌های نخست قرار خواهند داد و به‌این ترتیب ویندوز 8 و ویندوز 8.1 محبوبیت عظیمی به دست نیاوردند.

شایان ذکر است که دربررسی‌های انجام شده توسط متخصصین امنیتی ویندوز 8 از نظر امن بودن به میزان چند برابر برتر از ویندوزهای 7 و Xp بود و همچنین سرعت عملکرد این ویندوز بر روی دستگاه‌های جدید بسیار برتر است. درکنار این سازندگان پی سی نیز قصدبه صورت کلی قصد حمایت از این سیستم عامل را دارند و برخی از آن‌ها حتی درایور لپ‌تاپ‌های خود را تنها برای ویندوز 8 ارائه می‌نمایند که برای نمونه می‌توان به دستگاه‌های جدید سری پاویلیون 15 شرکت اچ پی اشاره نمود که هیچ درایوری برای ویندوز 7 ندراند و تنمها برای نسخه‌های 32 و 64 بیتی ویندوز 8 دارای درایور برای قطعات داخلی دستگاه خود هستند.

مایکروسافت قصد دارد تا با عرضه یک به‌روزرسانی در روز هشتم ماه آوریل یعنی روز سه شنبه بخشی از این مشکلات را حل کند و به این ترتیب باید انتظار پیشرفت در این زمینه را از مایکروسافت داشت. پیش از این شایعه شده بود که مایکروسافت قصد دارد مدل مشابهی از استارت منوی موجود در ویندوز 7 را به ویندوزهای 8 و 8.1 بازگرداند که این شایعه با استقبال بسیاری از سوی کاربران ویندوز روبرو شده بود ولی هنوز به‌صورت دقیق مشخص نیست که این شرکت در این به‌روز رسانی این تغییرات را اعمال خواهد نمود یا خیر.

در گزارش سالانه این شرکت در شهر سان فرانسیسکو بود که نایب رییس بخش ویندوز فون، جو بلفیوره اعلام کرد که در به‌روز رسانی جدید ویندوز قرار است امکانات جدیدی به این سیستم عامل افزوده شود و امکانات استفاده سنتی از صفحه کلید و ماوس به عنوان اولویت‌های مهم در کارکردن با این نسخه از ویندوز منظور شوند. پیش از این ویندوز 8 و ویندوز 8.1 بیشتر بر اساس شرایط استفاده از صفحه نمایش لمسی بهینه‌سازی شده بود و همین امر نیز کاربرانی را که از این امکانات محروم بودند تا حدی تحت فشار قرار می‌داد. دومین اشاره مایکروسافت به تغییر در کنگره موبایل جهانی رخ داد که در آن اعلام شد که اواخر ماه فرویه سال 2014 ممکن است به روز رسانی جدیدی عرضه شود که البته این اتفاق نیفتاد و علت آن ایجاد تغییرات بیشتر و نیاز به زمان برای اعمال این تغییرات اعلام شد.

این به روز رسانی بر اساس شایعات بیشتر بر روی بهینه سازی عملکرد ابزارهای جانبی مرسوم و قدیمی تمرکز دارد و این امر به کاربرانی که سال‌هاست با این ابزارها خود گرفته‌اند اجازه می‌دهد تا زمان بیشتری برای تطبیق خود با استانداردهای مدرن داشته باشند و با داشتن هر دو دسته مدرن و سنتی امکانات بدون پس زدن ساختار جدید آن را قبول کنند. هم‌چنین گفته می‌شود که در نسخه جدید ویندوز 8 قرار است که تسک ‌بار قدیمی ویندوز به صورت کامل برای کاربران به این سیستم عامل بازگردد. همچنین بازار ویندوزی دچار تحول خواهد شد وبرای خرید نرم‌افزارهای آنلاین دارای امکانات متفاوتی خواهد بود.

ویندوز 8.1 در نسخه بیسیک خود دارای قیمت 120 دلاری بوده و در نسخه حرفه‌ای خود(Pro) برچسب قیمت 200 دلاری را بر روی خود می‌بیند که البته در کشور ما بیشتر افراد با پرداخت تنها چندهزار تومن یک نسخه کپی شده از این سیستم عامل را بر روی سیستم خود نصب می‌کنند ولی امیدواریم تا زمانی فرابرسد که فرهنگ استفاده از نرم‌افزارهای اصلی برای ما نیز جا افتاده و به یک باید تبدیل شود.

1 در مورد “8 آوریل زمان عرضه به روزرسانی جدید برای ویندوز 8.1”

  1. و ما هم امیدواریم که به جایی برسیم که قیمت ویندوز با دلاری 3000 تومن 600000تومان نشود که خود بخش هنگفتی از حقوق یک کارمند و شاید کل حقوق بخش کثیری از جامعه باشد.شرایط جوامع زمین تا آسمون فرق داره.من به عنوان مصرف کننده مطمئن باشید که دوست دارم از سازنده ی بازی یا برنامه ی محبوبم با خرید اون بازی یا برنامه حمایت کنم ولی نه به قیمت این که یک ماه هیچی نخورم.تازه خودشون مارو تحریم کردن وگرنه اگر حداقل این شرکت ها نماینده رسمی داشتن تو ایران مثل هند قیمت ها به میزان قابل توجهی پایین میومد.چون بالاخره شرایط بازار و در نظر میگرن و بعد محصول رو قیمت گذاری میکنند.با دیدن وضع ایران متوجه میشدن که 60 دلار واسه یک بازی و یا 200 دلار خیلی خیلی زیاده.پس میوردنش پایین تر و یا طرح های تخفیفی و تشویقی میذاشتن تا مشتری به خرید ترغیب بشه.افسوس که این گونه نیست به امید اون روز.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH