ایرانسلی‌ها آجر به آجر مدرسه می‌سازند

در دیدار مدیرعامل ایرانسل و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، بر گسترش و تعمیق همکاری دو طرف در پویش مدرسه‌سازی «آجر به آجر» تأکید شد.

به گزارش آی‌تی‌رسان و به نقل از روابط عمومی ایرانسل، در این دیدار که صبح چهارشنبه 11 تیر 1399، با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل و دکتر مهرالله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار شد، توافق شد تا امکانات و ظرفیت ایرانسل در زمینه‌های فنی، اطلاع‌رسانی و مسؤولیت اجتماعی، بیش از گذشته در خدمت گسترش فرهنگ مشارکت در امر مدرسه‌سازی قرار گیرد.

مدیرعامل ایرانسل، در این دیدار، با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ اپراتورهای تلفن همراه در زمینۀ فرهنگ‌سازی در جامعه، به آمادگی ایرانسل برای حضور فعال در پویش «آجر به آجر»، اشاره و تصریح کرد: «به عنوان یک عضو کوچک هیأت علمی دانشگاه، باید بگویم که همۀ ما در طول تحصیل، از خدمات نظام آموزشی بهره‌مند بوده‌ایم و باید دین خود را به آموزش و پرورش ادا کنیم.»

«آجر به آجر» عنوان پویشی است که با هدف گسترش و توسعۀ فرهنگ مشارکت مردمی در امر مدرسه‌سازی، به ‌منظور حضور افراد خیّر با هر سطح از توان مالی، برای سهیم شدن در مدرسه‌سازی، آغاز شده است. در قالب این طرح، آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای، می‌توانند تنها با اهدای هزینۀ خرید حتی یک آجر، در مدرسه‌سازی سهیم شوند تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل جا نماند و بتواند در مدرسه‌ای با کیفیت و امکانات مناسب تحصیل کند.

در این مراسم همچنین با اشاره به نقش ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، در کمک به پیاده‌سازی اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای ایجاد دسترسی به اینترنت پهن‌باند در مدارس روستایی، دو طرف در زمینۀ گسترش استفاده از ظرفیت و امکانات ایرانسل برای کمک به توسعۀ فرهنگ مشارکت مردمی در امر نوسازی، بازسازی و تجهیز مدارس، توافق کردند.

در این دیدار، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز با قدردانی از خدمات بی‌شائبۀ ایرانسل در بازسازی مدارس استان‌های سیل‌زده، بر گسترش همکاری‌های فی‌مابین در زمینۀ مدرسه‌سازی تأکید کرد و افزود: سال گذشته، توسط 30هزار نفر خیّر، مبلغ 1500 میلیارد تومان برای کمک به مدرسه‌سازی اهدا شده و با اجرای این پویش، تلاش خواهد شد تا این فرهنگ در بین تمام اقشار جامعه، سازمان‌ها و نهادهای مختلف، بیش از پیش فراگیر شود که در این میان، نقش شرکت‌های بزرگی مانند ایرانسل، بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است.

ایرانسل پس از وقوع سیل فروردین 98، با انعقاد قرارداد با سازمان نوسازی مدارس، ساخت و بازسازی مدرسه در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان را بر عهده گرفت.

ایرانسل همچنین با اجرای طرح «مدارس درخشان»، به ایجاد دسترسی دانش‌آموزان مناطق کمتر توسعه‌یافته به تجهیزات رایانه‌ای و شبکۀ اینترنت کمک کرده است.

1 در مورد “ایرانسلی‌ها آجر به آجر مدرسه می‌سازند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH