افزایش قیمت اینترنت همراه اول و ایرانسل

افزایش ناگهانی قیمت بسته‌های اینترنت همراه اول و ایرانسل با واکنش جدی وزارت ارتباطات همراه شد

در پایان هفته گذشته، بسته‌های اینترنت همراه اول و ایرانسل با دو تغییر کلی همراه شدند. این تغییرات گسترده در قیمت و نوع بسته‌های اینترنت اپراتورها اعمال شد. این اتفاق به صورت همزمان رخ داد و به نظر می‌رسد هماهنگی‌هایی میان این دو اپراتور برای افزایش قیمت بسته‌های اینترنت در میان بوده است.

اولین تغییر مربوط به افزایش قیمت برخی از بسته‌های اینترنت آن‌ها بود. البته به طور مشخص شاهد افزایش قیمت یک بسته اینترنت نبودیم، بلکه حجم برخی بسته‌های اینترنت ارایه شده توسط این دو اپراتور کاهش پیدا کرده و حتی در برخی از بسته‌ها به نصف رسیده است.

به عنوان مثال بسته اینترنت همراه اول با 15 گیگابایت اینترنت بین‌الملل هم اکنون به همان قیمت ولی با 7.5 گیگابایت اینترنت بین‌الملل ارائه می‌شود. یا بسته 90 روزه با حجم 24 گیگابایت ایرانسل که 59 هزار تومان قیمت داشت، حالا با حجم 17 گیگابایت و قیمت 79 هزار تومان در دسترس است.

بسته اینترنت

دومین تغییر گسترده در سرویس‌های بسته اینترنت ایرانسل و همراه اول، حذف شدن بسته‌های با حجم بالا یا مدت طولانی بود. به عنوان مثال بسته‌های شش ماهه و یک ساله هر دو اپراتور که در حجم‌های بالا ارایه می‌شد، در حال حاضر به طور کامل حذف شده است.

البته این تغییرات شامل همه بسته‌های اینترنت این دو اپراتور نمی‌شود و حدود 50 درصد از بسته‌های اینترنت ارایه شده همراه اول و ایرانسل با قیمت و حجم سابق عرضه می‌شوند. درصد زیادی از این تغییرات شامل بسته‌های اینترنت محبوب و بلند مدت با حجم بالا شده است.

نکته دیگر آن است که اکثر این تغییرات در بسته‌های اینترنت ارایه شده در دو اپلیکیشن همراه من و ایرانسل من اعمال شده و در سایت هر دو اپراتور، قیمت‌ها مانند سابق عرضه می‌شود.

مخالفت سازمان تنظیم با افزایش قیمت بسته‌های اینترنت همراه اول و ایرانسل

این تغییرات در روز گذشته موجب اعتراض تعداد زیادی از کاربران در فضای مجازی شد و حالا صبح امروز معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به این تغییرات ناگهانی واکنش نشان داد.

حسین فلاح جوشقانی امروز در توئیتر خود نسبت به افزایش قیمت‌ها واکنش نشان داد و این اتفاق را غیرقانونی نامید. وی به سرعت خواستار بازگشت قیمت و حجم بسته‌ها به منوال گذشته شد.

معاون وزیر ارتباطات در توئیتر نوشت: بالابردن قیمت در برخی اپراتورهای تلفن همراه، در حالی که مردم به دلیل شیوع کرونا وابستگی بیشتری به فضای مجازی پیدا کرده‌اند، غیرمنطقی و غیرمعقول است و سازمان تنظیم با آن مخالفت کرده است. برخورد قانونی با اپراتورهای متخلف از صبح با ارسال اخطار آغاز شد؛ قیمتها باید به قبل بازگردد.

البته باید این مساله را هم در نظر گرفت، در شرایطی که کشور با تورم روز افزون روبه‌رو شده و شاهد گرانی در اکثر بخش‌های مهم هستیم، پس بالا رفتن هزینه اپراتورها و افزایش خدمات آن‌ها را نمی‌توان تافته جدا بافته دانست و شاید برخلاف میل باطنی، مجبور به تن دادن به آن شویم!

2 در مورد “افزایش ناگهانی قیمت بسته‌های اینترنت همراه اول و ایرانسل با واکنش جدی وزارت ارتباطات همراه شد”

  1. دزدی در روز روشن از جیب مردم اعتراض داریم راضی نیستم دیگر اینترنت همراه اول نمیخرم سیم کارت همراه اول رو میندازم دور با این اینترنت ضعیف و مزخرف

  2. یعنی وزارت ارتباطات خبر نداشته و خیلی جالبه اون از سیر تا پیاز ماجرا خبر دار بوده و فقط سیاه بازی در میاره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH