درآمد هواوی 2020

گزارش مالی هواوی برای نیمه نخست سال 2020 منتشر شد؛ رشد درآمد با وجود تحریم‌ها

سال 2020 به نیمه خود رسیده است و شرکت‌های تولیدکننده محصولات دیجیتال گزارش‌های مالی خود را منتشر کرده‌اند. هواوی نیز در یک بیانیه مطبوعاتی آمار درآمد و سود خالص سالانه خود را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. بر این اساس، درآمد هواوی در شش ماهه گذشته 13.1 درصد و سود خالص آن 9.2 درصد افزایش پیدا کرده است.

با مراجعه به آمار و ارقام می‌توان متوجه شد که درآمد این شرکت چینی 454 میلیارد یوآن (بیش از 64 میلیارد دلار) است. تجارت بخش‌های مخابراتی هواوی 159.6 میلیارد یوآن، بخش‌های سرمایه‌گذاری 36.3 میلیارد یوآن و تجارت بخش مصرف‌کنندگان که دستگاه‌های موبایل را هم شامل می‌شود نیز 255.8 میلیارد یوآن درآمد کسب کرده‌اند.

می‌توان با یک محاسبه ساده ریاضی فهمید که بیش از نیمی از درآمد هواوی در سال 2020 از بخش‌های تلفن هوشمند، تبلت، دستگاه‌های پوشیدنی و سایر دستگاه‌های موبایلی حاصل شده است. تجارت بخش‌ تجهیزات مخابراتی هم به دلیل تحریم‌های دولت ایالات متحده آمریکا فقط 35 درصد از درآمد هواوی را پوشش می‌دهد.

انتظار می‌رود که گزارش‌های مالی بیشتری برای بازه زمانی شش ماهه نخست سال 2020 و سه‌ماهه دوم آن منتشر شوند. در این گزارش‌ها به راحتی می‌توان تاثیر موج اول شیوع ویروس کرونا را در بازار تلفن‌های هوشمند مشاهده کرد. تا آن زمان باید منتظر ماند و دید که هواوی در رقابت با سایر شرکت‌ها چگونه عمل کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH