ذن‌فون 7 پرو ایسوس با تراشه اسنپ‌دراگون 865 پلاس روانه بازار خواهد شد

طی چند ماه اخیر شایعات فراوانی پیرامون هندست‌ جدید ذن‌فون 7 ایسوس منتشر شده است. در ابتدا کوالکام با انتشار برخی جزئیات به موجودیت این محصول اشاره کرد. در ادامه سایر اطلاعات لو رفته پیرامون ذن‌فون 7 تا حدودی از کانون توجهات خارج شدند؛ زیرا به‌طور همزمان شاهد انتشار اخبار جدیدی در رابطه با هندست پرطرفدار راگ‌فون 3 بودیم.

با توجه به تحولات اخیر به‌نظر می‌رسد که کمپانی تایوانی نه تنها در زمینه توسعه مدل معمولی ذن‌فون 7 تلاش نموده است؛ بلکه اکنون حداقل با 2 هندست از یک خانواده سروکار داریم. انتشار سورس‌کد کرنل یکی از دستگاه‌های اسرارآمیز ایسوس و وجود نماد “Asus ZF” در آن به عرضه احتمالی مدل پرو ذن‌فون 7 اشاره دارد. ایسوس در زمینه انتشار سورس‌کدهای کرنل خود جزو کمپانی‌هایی با سابقه درخشان طبقه‌بندی می‌شود؛ اقدامی که اجرای آن از سوی موسسه GPL الزامی اعلام شده است. اطلاعات موجود درون فایل مذکور به 2 مجموعه مختلف از فرکانس‌های کاری پردازنده از جمله 2.84 و 3.09 گیگاهرتز اشاره داشتند.

فرکانس 2.84 گیگاهرتز نشان‌دهنده حداکثر نرخ ساعت برای هسته منفرد Prime Kryo 585 در مدل معمولی تراشه اسنپ‌دراگون 865 است؛ در حالی‌که ارتقاء 10 درصدی فرکانس کاری این هسته یکی از پیشرفت‌های قابل مشاهده در تراشه جدید و اورکلاک شده اسنپ‌دراگون 865 پلاس محسوب می‌شود. در تراشه جدید فرکانس هسته مذکور تا حداکثر 3.09 گیگاهرتز (به‌صورت گرد شده 3.1 گیگاهرتز) قابل ارتقاء است. با قرار دادن این 2 تراشه در کنار یکدیگر به آسانی می‌توان حدس زد که مدل معمولی ذن‌فون 7 احتمالا مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 865 خواهد بود؛ در حالی‌که ذن‌فون 7 پرو احتمالا از تجارب هندست همزاد خود یعنی راگ‌‌فون 3 الهام گرفته و با تراشه سریع‌تر اسنپ‌دراگون 865 پلاس روانه بازار خواهد شد.

برند Zenfone ZF نیز به احتمال فراوان مخفف ذن‌فون است. پیش‌تر شاهد حضور یک دستگاه Zenfone ZF مجهز به مادربرد Kona در پایگاه داده گیک‌بنچ بودیم. بعلاوه یک منبع مستقل تایوانی با نام tnntoday نیز گزارشی مبنی بر وجود گوشی ذن‌فون 7 پرو منتشر نموده است. کاربران اکنون می‌توانند برای معرفی حداقل یک پرچم‌دار ذن‌فونی جدید در آینده‌ای کم و بیش نزدیک امیدوار باشند. یکی از این هندست‌ها احتمالا همانند ذن‌فون 6 از ایده‌های جالب دوربین بهره خواهد برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH