با بهترین و بدترین برندهای لپتاپ‌ دنیا آشنا شوید(قسمت اول، طریقه امتیاز دهی)

MacBook-Pro-13-inch-2013-G01

زمانی که کاربران و خوانندگان سایت از ما می‌پرسند که چه لپ‌تاپی بخریم، بیشتر آنها در واقع از ما نام یک برند را می‌خواهند که پرسش سختی را مطرح می‌کنند. زیرا موارد زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد. مثلا نتیجه بنچمارک سیستمهای مختلف چگونه بوده است؟ پشتیبانی آن کمپانی تا چه حد است؟ و آیا این کمپانی محصولات خود را چه از نظر ظاهری و چه از نظر داخلی به خوبی ساخته است؟

پاسخ تمام این پرسشها اهمیت دارد. برای رسیدن به پاسخ پرسشهای خود زمان خرید لپ‌تاپ، مقاله‌ای را که در بلاگ Laptopmag.com به رسم هر ساله منتشر می‌شود و کمپانی‌های مختلف را از نظر ات مختلف بررسی می‌کند برایتان انتخاب کرده‌ایم. این مقاله شما را با بهترین و بدترین برندهای لپ‌تاپ دنیا آشنا می‌کند و پس از خواندنش قطعا دید بازتری نسبت به مدلهای موجود در بازار خواهید داشت.

نحوه امتیاز دهی

لپ‌تاپ‌ها از نظرات مختلف و در 8 گروه امتیاز دهی می‌شوند: بررسی‌ها، پشتیبانی، طراحی، کیبورد و تاچ پد، صفحه نمایش و صدا، نوآوری، ارزش و انتخاب و نرم‌افزار. این گروه‌ها با امتیاز های 20،15،10 یا 5 مشخص می‌شوند که جمع آنها از 100 حساب می‌شود. توضیحات زیر را مطالعه کنید:

بررسی‌ها(20 امتیاز)

در این گروه بررسی‌هایی را که از ماه ژانویه سال 2013 تا ماه ژانویه سال 2014 انجام شده‌اند ارزیابی کرده و با توجه به ستاره‌هایی که برای رتبه‌دهی و امتیازهایی که به کارایی داده شده‌اند به دستگاه‌ها امتیاز داده می‌شود.

پشتیبانی(20 امتیاز)

اگر یک کمپانی به اندازه به محصولات خود اطمینان نداشته باشد که بتواند به مردمی که آنها را تهیه می‌کنند در مشکلاتشان کمک کند، آن کمپانی ارزش زمان و پول شما را ندارد، پس  این گروه با توجه به Tech Support Showdown سالانه سایت، لیاقت 20 امتیاز یعنی 20٪ ارزش کل برند را دارد.

طراحی(15 امتیاز)

 این 15 امتیاز به طراحی کلی کمپانی مثل جنس بدنه، دوام و رنگ آن داده می‌شود.

کیبورد و تاچ پد(15 امتیاز)

اگر نتوانید براحتی تایپ کنید یا کرسر را با سهولت تمام حرکت دهید، این دستگاه چیزی جز یک دستگاه اعصاب خورد کن نخواهد بود، پس 15 امتیاز به روانی حرکت کیبورد، انعطاف پذیری و سرعت پاسخگویی تاچ پد، راهبری سریع و روان و دکمه‌های سهل‌الاستعمال داده می‌شود.

صفحه نمایش و صدا(10 امتیاز)

روشنی، خروجی صدا، زوایای دید، رزولوشن، سرعت پاسخگویی لمس و کیفیت بلندگوها، ارزش این را دارند که 10٪ امتیاز کل را از آن خود کنند.

نوآوری(10 امتیاز)

این 10 امتیاز سلیقه‌ای است، اما بد نیست برای برندهایی که از کلیشه‌ها خارج می‌شوند، امتیازی در نظر گرفت. این بخش مخصوصا می‌تواند مربوط به برندهایی باشد که هایبرید تولید می‌کنند.

ارزش و انتخاب(5 امتیاز)

این 5 امتیاز به برندی تعلق می‌گیرد که در برابر پول شما بهترین کارایی را ارائه می‌دهد و برندی که با انتخاب‌های فراوان، تقریبا هر سطح مالی و سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد.

نرم‌افزار(5 امتیاز)

در این گروه به نرم افزارهای شخص ثالث که هر کمپانی به طور پیش فرض درون دستگاه خود قرار می‌دهد می‌پردازیم. اینکه چقدر این برنامه‌ها مفید و چقدر آزار دهنده هستند.

در بخش بعدی مقاله 9 برند تولید کننده لپ‌تاپ را از همه این نظرات بررسی کرده و در آخر سه برند برتر (طبق امتیاز هایی که بدست آورده‌اند)اعلام شده و باقی به ترتیب از 1 تا 9 رتبه‌بندی می‌شوند.

با ما باشید.

1 در مورد “با بهترین و بدترین برندهای لپتاپ‌ دنیا آشنا شوید(قسمت اول، طریقه امتیاز دهی)”

  1. لپ تاپ فقط لنوو
    در رده متوسط زد 510 و در رده بالا هم وای 510
    با قیمتی فوق العاده و سخت افزاری عالی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH